کد خبر 918267
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
زیردریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به قابلیت کف‌نشینی زیردریایی کلاس «غدیر» گفت: این زیردریایی قادر به حضور در عمق ۲۰۰ متری دریاست.

به گزارش مشرق، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توان رزمی زیردریایی مدل 955 کلاس غدیر که اخیراً ملحق شده به ناوگان نداجا اظهار داشت: این زیردریایی با برخورداری از مجموعه توانمندی‌های دفاعی و بهره‌گیری از سنجنده‌ها، قادر به شناسایی اهداف مختلف در زیرسطح و روی آب است.

وی افزود: این زیردریایی از ظرفیت ارتباطی بسیار قوی نسبت به دیگر زیردریایی‌ها برخوردار است و می‌تواند در فواصل دورتر بدون اینکه به سطح بیاید، ارتباط خود را با شناورهای دیگر برقرار کند.

فرمانده نداجا گفت: این زیردریایی همچنین از ظرفیت تسلیحاتی قابل توجهی برخوردار است و از سلاح‌های مختلفی در مقابله با شناورهای سطحی و زیرسطحی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانیم:

ایران اولین کشور جهان در عملیاتی کردن «موتور BLDC» برای زیردریایی‌ها

وی ادامه داد: زیردریایی کلاس غدیر بسیار چابک است و به سهولت می‌تواند تا عمق ۲۰۰ متر به اجرای ماموریت و عملیات بپردازد و این مسأله مهمی است که در این منطقه به آن نیازمندیم.

دریادار خانزادی با اشاره به پنهان‌کاری و رادارگریزی زیردریایی غدیر گفت: این زیردریایی به علت چابکی و دارا بودن ابعاد کوچک، توانایی حضور در آب‌های کم عمق را دارد و می‌تواند به سهولت عملیات کف‌نشینی را انجام دهد و در هنگام کف‌نشینی، شناسایی آن بسیار دشوار می‌شود.

وی در خصوص ماموریت این زیردریایی‌ها گفت: ماموریت زیردریایی کلاس غدیر برقراری امنیت در مناطق دریایی تحت حاکمیت و دریاهای مجاور جمهوری اسلامی است.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: معمولا وجود زیردریایی‌ها در هر کشوری که با تهدیدات فرامنطقه‌ای مواجه‌ است، نوعی بازدارندگی محسوب می‌شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    6 4
    u-boat های آلمان نازی هم میتونستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس