حمام تاریخی

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: بنای حمامی قدیمی در هنگام حفاری جهت گازرسانی در روستای بیورزین عمارلوی شهرستان رودبار کشف شد.

به گزارش مشرق، جهانی با اشاره به کشف بنای حمامی قدیمی در روستای بیورزین عمارلوی شهرستان رودبار اظهار داشت: این بنای قدیمی در هنگام حفاری روستای بیورزین برای گازرسانی کشف شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اعلام اینکه طبق نتایج به‌دست آمده از بررسی‌های اولیه قدمت این بنا به دوره صفویه برمی‌گردد گفت: با نظر کارشناس باستان‌شناسی حاضر در محل، فعلاً روند کار حفاری شرکت گاز متوقف شده است.

جهانی با بیان اینکه باید مطالعات پژوهشی در راستای شناخت بیشتر قدمت و مشخصات این بنای قدیمی صورت بگیرد عنوان داشت: تا این لحظه هیچ اقدامی برای خاکبرداری از دیگر نقاط این بنا یا کشف وسایل قدیمی انجام نشده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با اشاره به علل دفن شدن این بنای تاریخی اظهار داشت: به نظر می‌رسد این بنای قدیمی در طول زمان و به‌دلیل شرایط جوی در زیر خاک دفن شده باشد.

وی با اعلام اینکه برای ادامه مسیر پژوهشی و مطالعاتی باید مجوزهای لازم از سازمان دریافت شود خاطرنشان کرد: باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا ادامه روند پژوهشی به رای شورای باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی می‌رسد یا خیر.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان اعلام کرد: اگر ادامه روند پژوهشی و مطالعاتی به رای اکثریت شورای باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی نرسید مجدداً روی این بنا پوشانده می‌شود.

جهانی افزود: در صورتی که شورای ‌باستان‌شناسی با ادامه روند مطالعاتی و پژوهشی موافقت کند مستندات و درخواست تخصیص اعتبار پژوهشی برای سازمان میراث فرهنگی کل کشور ارسال شده و دستورات لازم در این زمینه اخذ می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس