هفته نامه فرانسوی «لوبس»

جین فاندا ضمن اعتراف به مورد تجاوز قرار گرفتن خود و مادرش در سنین کودکی، اذعان کرده بود « با توجه به تاکید هالیوود بر نمایش زنان در زمینه‌های جنسی، بازیگر زن جوان بودن کاری «وحشتناک» است»!

به گزارش مشرق، هفته نامه فرانسوی «لوبس» به دنبال اعتراضات فراوان زنان اروپا و آمریکا علیه سیستم فحشاء رسمی در هالیوود، در مقاله‌ای با عنوان «سکوت! تجاوز می‌کنیم» (بر مبنای جمله معروف کارگردان‌ها به هنگام آغاز فیلمبرداری که می‌گویند «سکوت! ضبط می‌کنیم») به موج حیرت زدگی در هالیوود اشاره می‌کند که علیرغم همه ادعاهای حقوق بشری، اذهان در برابر این سؤال جدی قرار دارند که چگونه در قرن بیست و یکم می‌تواند چنین رویکردهای برده دارانه و نژادپرستانه‌ای اتفاق بیفتد آن هم در چنین سطح وسیع و در بزرگترین مرکز سینمایی جهان که بایستی مهد آزادیخواهی و فریاد حقوق شهروندی باشد!


در ادامه مطلب هفته‌نامه «لوبس» آمده است:


«همچنان که ژولیت بینوش در سریالی نقش یک بازیگر زن را ایفا می‌کند و وقتی یک میلیونر قصد نزدیک شدن به او را دارد، می‌گوید که «ما دیگر در قرن نوزدهم به سر نمی‌بریم که بازیگران زن در واقع روسپیان دربار بودند.» و در پاسخ می‌شنود که «بله، ژولیت عزیز. قطعا ما همچنان در قرن نوزده هستیم. یک بازیگر زن هیچ‌وقت نباید به یک مرد قدرتمند نه بگوید»!


هفته نامه «لوبس» در ادامه می‌نویسد:


«...این واقعیتی است که انگار در عالم سینما رخ می‌دهد. هرچند آنچه ژولیت بینوش در سریال «ده درصد» اجرا کرد، کاملا تخیلی بوده باشد...در واقع این صحنه همان چیزی را نشان می‌دهد که امیل زولا در سال ۱۸۸۰ در داستان «نانا» شرح داد. نانا، شخصیت اصلی این رمان که زمانی رختشوی بود و بعدها بازیگر شد، نماینده زنان فاحشه‌ای بود که در دوران امپراتوری دوم فرانسه مقام درخشان والبته آمیخته به رسوایی داشتند...»


«لوبس» نتیجه می‌گیرد:


«... هرچند به نظر می‌رسد که تصویر زن در جامعه تغییر کرده و دوران نانا گذشته است و «زن اجتماعی» دیگر به معنای «زن فاحشه» نیست و هرچند انگار مفاهیمی چون سلطه مردانه و پدرسالاری، نسبت به گذشته بار کمتری دارند، اما انگار از سوی دیگر واقعیتی هم در پشت پرده همچنان وجود دارد که پنهان شده است!!


اشاره صریح نشریه معتبر فرانسوی به حضور قوی نگرش برده دارانه و فاحشه‌گری قرن نوزدهمی، در اروپا و آمریکای قرن بیست و یکم به خصوص در کانون هنری و سینمایی آن، اعترافی دیگر است مبنی بر فساد و پوسیدگی همه پایه‌ها و بنیادهایی که همواره نظریه پردازان غرب و بالتبع آنها شبه روشنفکران داخلی به عنوان ارکان تمدن و پیشرفت و تجدد از آن یاد می‌کنند.


چندی پیش نیز جین فاندا (هنرپیشه برنده اسکار و فعال اجتماعی معروف هالیوود) ضمن اعتراف به مورد تجاوز قرار گرفتن خود و مادرش در سنین کودکی، اذعان کرده بود « با توجه به تاکید هالیوود بر نمایش زنان در زمینه‌های جنسی، بازیگر زن جوان بودن کاری «وحشتناک» است»!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    4 23
    ببین نمیشه مرد رو جذب وبه چالش بکشی وبعد نذاری مرد نیازشو برطرف کنه!!!چرا خودت رو مستقل وآزاد میدونی؟,,,,باور کن مرد آزاد آفریده نشده!درک این موضوع واقعا اینقدر سخته!!!؟
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
      0 0
      پس بکشید تاجونتون دربیاد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس