خبرویژه

یک روزنامه فرانسوی در گزارشی نوشت؛ علاقه به جداسازی جنسیتی در اماکن عمومی افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه های خود نوشت:

به گزارش رادیو فرانسه، روزنامه لوبس نوشت: گرایش‌های مدنی در جوامع شهری فرانسه، برای جداسازی جنسی در اماکن عمومی افزایش یافته است.


این روزنامه می‌نویسد: در نگاه به بدنه جامعه فرانسه دیده می‌شود که اماکن ویژه و خصوصی زنانه در کشور در حال افزایش است؛ از مدارس بگیرید تا کلوپ‌های ورزشی و فضاهای حرفه‌ای. شمار اماکن ویژه بانوان، روز به روز افزایش می‌یابد.


پرسش این است که آیا این پدیده، جریانی گذراست و یا امری عمیق به صورت یک جنبش واقعی اجتماعی ماندگار و تداوم داشته و گسترده‌تر خواهد شد؟


لوبس می‌نویسد: طی پنج دهه گذشته، ما شاهد روندی در جامعه بوده‌ایم که نشان می‌داد زنان کشور دامنه حضور خود را در ارکان مهم جامعه روز به روز افزایش می‌دهند. مدارس مختلط دختر و پسر نیز از دهه شصت میلادی به صورت سراسری امکان همزیستی دختران و پسران جوان را فراهم آورده است. در انتخابات امسال شمار زنان حاضر در پارلمان به ۲۲۴، یعنی به حدود نیمی از کرسی‌های پارلمان رسید.


لوبس می‌نویسد: امروز سخن از ادامه فاصله موجود میان زن و مرد در بخش‌های سنتی و مذهبی جامعه نیست، بلکه در جامعه مدرن امروز، صحبت از مدارس خصوصی، بخش فرهیخته و مرفه جامعه است که در آنها والدین خواستار تحصیل فرزندانشان در کلاس‌های ویژه پسران و دختران هستند. امروز شاهد افزایش تعداد کلوپ‌های ورزشی هستیم که ویژه زنان و ممنوع برای مردان است.


این روزنامه تصریح کرد: هم اکنون در فرانسه ۱۵۲ آموزشگاه ویژه دختران و پسران وجود دارد که مدیران آنها جداسازی دختران و پسران را یکی از عوامل موفقیت بیشتر دانش‌آموزان ذکر کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس