هالیوود

با توجه به نگاه جنسیتی حاکم بر سینما و تاکید بر نمایش زنان در زمینه‌های جنسی باعث می‌شود که بازیگر زن جوان بودن کاری «وحشتناک» باشد.

به گزارش مشرق، در یکی از میزگردهای اخیر بازیگران معروف زن هالیوود، مجموع این بازیگران بر «وجود تبعیض جنسی، زن‌ستیزی، افسردگی، بی‌عفتی و تجاوز جنسی» در سینمای هالیوود تاکید داشتند.

این میزگرد که بازیگران مشهوری همچون «نیکول کیدمن» (برنده اسکار بهترین بازیگر مراسم امسال)، «جسیکا لنگ»، «ریز ویترسپون» و «اپرا وینفری»(چهره مطرح رسانه‌های آمریکایی) در آن حضور داشتند، به دنبال حضور یک بازیگر دست چندم اسرائیلی به نام «گل‌گدوت» (که یک سرگرد ارتش اسرائیل در جریان تجاوز به لبنان هم بوده) در نقش اول تازه‌ترین پروژه پرهزینه هالیوود به نام «زن شگفت‌انگیز» برگزار شد که موجی از اعتراضات و انتقادات به صنعت سینمای آمریکا را به همراه داشت. (نمایش فیلم یاد شده در برخی کشورهای اسلامی ممنوع شد و بعضا در خود آمریکا نیز بحث‌برانگیز بود).


در بخشی از این میزگرد که پیرامون «قدرت و رنج زنان در میان فرهنگ تبعیض‌آمیز صنعت سینما» بحث شد، «جسیکا لنگ» گفت: «فکر نمی‌کنم تا امروز این حجم از زن‌ستیزی و تبعیض جنسیتی را دیده باشیم!»


«جسیکا لنگ» اضافه کرد که سازنده برنامه تلویزیونی‌اش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار بوده قسمتی را درباره «زن‌ستیزی، تبعیض جنسی، سن‌گرایی» و یا همه اینها بسازد اما نتوانسته چنین کاری را انجام دهد!«اپرا وینفری» (که ۲۵ سال یکی از پر سر و صداترین شوهای تلویزیونی را در آمریکا اجرا می‌کرد و اخیرا نیز شخصا یک شبکه تلویزیونی تاسیس کرده) با تایید سخن «جسیکا لنگ» اضافه کرد: «... من فردی بودم که ارزش زیادی برای هنرپیشگی قائل بود و سال‌ها بازی بازیگران زن را می‌دیدم ولی پیشرفتی حس نمی‌کردم. می‌ترسیدم که این کار را انجام دهم و احمق به نظر برسم.» در مقابل این اعتراف «وینفری» و در برابر شگفتی حاضران، «نیکول کیدمن» گفت: «... من هر روز همین احساس را دارم!...»


سپس «ریز ویترسپون» اظهار داشت که: ... در حقیقت ما زنده‌ایم، زندگانی هستیم که در ناامنی زندگی می‌کنیم...»


«کریستین متز» یکی دیگر از بازیگران حاضر در میزگرد با تایید صحبت دیگران گفت: «... برای من و دیگر زنانی که در زیر گریم و موی مصنوعی هستیم ... این سوال هست که چرا؟ چرا باید به خاطر ظاهرمان قضاوت شویم در حالی که ظاهر ما تنها جسمی است که در آن جای گرفته‌ایم و با یک جزر و مد تغییر می‌کند...»متز ادامه داد: «... من هرگز هیکل خود را از تلویزیون ندیدم، چون می‌دانستم که مال من نیست...»!

لازم به ذکر است که چند ماه پیش «جین فاندا» (هنرپیشه اسکار گرفته و فعال اجتماعی معروف هالیوود) ضمن اعتراف به مورد تجاوز قرار گرفتن خود و مادرش در سنین کودکی، اذعان کرده بود: «... با توجه به نگاه جنسیتی حاکم بر سینما و تاکید بر نمایش زنان در زمینه‌های جنسی باعث می‌شود که بازیگر زن جوان بودن کاری «وحشتناک» باشد...»«جین فاندا» افزوده بود که یک بار به دلیل اینکه به درخواست رئیسش برای برقراری رابطه جنسی توجه نکرده، شغلش را از دست داده بود.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    6 3
    این است نتیجه حذف حجاب و روابط آزاد و حقوق برابر زن و مرد!
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
    4 2
    اری همین است: "در آخرالزمان خورشید از مغرب طلوع خواهد کرد" غرب امروز بیش از هر زمان دیگری مستعد اسلام است اما ما چه اصراری داریم راه رفته انها را تا اخر برویم در حالیکه زمین خوردن ما به مراتب بدتر از انها خواهد بود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس