آمریکا میادین نفتی دیرالزور را تصاحب کر

تاکنون ۴۵ تن از تروریست های داعش در جریان درگیری های امروز کشته و زخمی شده اند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه عملیات پاکسازی مناطق آلوده در جنوب استان دیرالزور  و حومه شهر « حمیمه» موفق شدند ضربات مهلکی را به عناصر تروریستی داعش وارد کنند.

نیروهای سوری و مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی و یگان موشکی و پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته توانستند حدود ۸ کیلومتر به سوی ایستگاه بسیار مهم نفتی پمپاژ دوم پیشروی کنند و خود را به ورودی های این ایستگاه نفتی برسانند.

درگیری های سنگین در حومه غربی ایستگاه پمپاژ دوم به شدت ادامه دارد؛ تاکنون ۴۵ تن از تروریست های داعش در جریان درگیری های امروز کشته و زخمی شده اند. با پاکسازی های صورت گرفته این ایستگاه راهبردی از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می آید.

جنگنده های روسی به شدت مواضع تروریست های داعش را در ایستگاه پمپاژ دوم هدف قرار می دهند و نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در تلاش هستند تروریست های داعش را عقب برانند و این ایستگاه را به کنترل خود درآورند.

ایستگاه پمپاژ دوم جزء سه ایستگاه بزرگ نفتی در سوریه به شمار می آید که  دوسال و نیم قبل به اشغال تروریست های داعش درآمد؛پاکسازی این ایستگاه مقدمه ای برای حرکت نیروهای جبهه مقاومت به سمت شهر البوکمال ( آخرین پایگاه داعش در سوریه) از محور جنوبی است.

به گزارش مشرق، این ایستگاه در جنوب استان دیرالزور و نزدیکی مرزهای اداری جنوب شرق استان حمص واقع شده و با شهر مرزی البوکمال ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و نقطه اتصال شهر البوکمال به مناطق نفتی و ایستگاه پمپاژ سوم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    31 1
    الحمدالله . که نابودی داعش نزدیک است
  • US ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    13 23
    اینها بیفایده است! باید اول شرق فرات و چاهها نفتی رو آزاد کرد و مسیر پیشروی کردها رو سد کرد. اینور با هم میشه کار کرد!
    • US ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
      1 0
      ایشون منظورشون این است با داعش، که قاتل هزاران نظامی و سرباز سوری است کار کنیم
  • DE ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    4 1
    با عرض معذرت از اينكه اينجا مزاحم شما شدم دليل ان اين است كه گزارشي را نيويورك تايمز منتشر كرده كه در ان مينويسد لطفا اين مطلب را منتشر كنيد و هم چنين در حاليكه كشور در خطر حمله وحشيانه مكن است قرار بگيرد چگونه و چرا دولت روحاني سپاه را زير ضربات قرار داده كه تنها سپاه است كه بايد از كيان كشور دفاع كند و ميكند دود از سر من بلند شد البته اين را تا حدودي ميدانستم ولي اينكه أواره ان به نيويورك تايمز هم رسيده حيرت اور است روحاني بايد پاسخ اين گزارش نيويورك تايمز را بدهد تا تائيد كند يا در مورد ان بما توضيح دهد در اين زمان به واقع حساس براي كشور، با تشكر
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    12 3
    چرا حشد الشعبی عراق به سمت القائم حرکت جدی نمی کنه؟! اگر عراق از شر داعش رها بشه نیروهاش می توانند به کمک جبهه مقاومت در سوریه بپیوندند. اینجوری که عراق شل گرفته ممکنه سوریه زودتر از عراق از شر داعش رها بشه و سوریه نیروی کمکی به عراق بفرسته.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    10 1
    دولت سوریه باید سریع از فرات عبور می کرد و الحجنه رو تصرف می کرد این طوری مسیر مزدورهای امریکا به سمت شرق مسدود می شد و چاه های نفت دست ارتش سوریه می افتاد
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    6 3
    عالی است ...بهتراست دشمن نداند درچه قبری می افتد .کردها مهم نیستندآنهامجبورندعاقبت به دولت مرکزی دست بدهند.
  • ا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    كاتلينك استفاده بشه و اموزش داده بشه اكر خواست دست دشمن بيفته با نارنجك و مواد منفجره نابود بشه
  • US ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    10 5
    بروید کنار بگذارید کردها یک ساعته آزاد کنند. شما بروید شمارش معکوس کنید مثل العمر.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
      1 1
      موش مرگه ها فقط بلدند 1 ساعته فرار کنند! اونم چه فراری! چهار نعل و تا خود سوراخ های موش!
    • RO ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
      0 0
      برادر عزیز مثلی هست که میگه شتر حتی وقتی خوابیده باشه اندازه یک استر هست پس شعار ندید برادریتون را ثابت کنید که چقدر وطن پرست هستید و در کنار کشور و مردم مظلوم منطقه می مانید یا رسول الله
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    سرعت عملیات کمه مشکل چیه ؟
  • هادی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    0 0
    اولویت اول باید بستن راه پیشروی کردها باشد و بعد چیزای دیگه که دو مشکل وجود دارد: یک توافق نانوشته آمریکا و روسیه و دوم امکان تکرار تبانی کردها با داعش است. درحال حاضر بجای اینکه ارتش راه کردها رو مسدود کنه ورق برعکسه. ای سپاه پاسداران یه کاری بکن. داعش که نابود میشه ولی مهم اینه که سرزمین‌های تحت اشغال‌شده دست کی میفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس