کد خبر 786859
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
پرچم عراق

استاندار صلاح‌الدین، در پی درگیری‌های اخیر در شهر «طوزخورماتو» فرماندار جدید این شهر را تعیین و معرفی کرد.

 به گزارش مشرق، «احمد عبدالله عبد» استاندار «صلاح‌الدین» طی حکمی «عادل شکور» مدیر ناحیه آمرلی از توابع زیر نظر شهر «طوزخورماتو» را فرماندار جدید این شهرستان اعلام کرد.

به نوشته پایگاه خبری «الفرات»، بر اساس این گزارش، با برکناری «شلال عبدالوحد» از فرمانداری طوزخورماتو، استانداری صلاح‌الدین مدیر ناحیه آمرلی را جانشین وی اعلام کرد.

استاندار صلاح‌الدین همچنین دستور داد که فرمانداری طوزخورماتو مانند هر روز به کار خود ادامه دهد و هر اقدامی برخلاف این دستور، مورد پیگرد قرار گیرد.

نیروهای عراقی امروز (دوشنبه)، کنترل شهر «طوزخورماتو» واقع در ۸۸ کیلومتری جنوب کرکوک را به دست گرفتند.

این شهر زمانی بخشی از استان کرکوک بود اما از زمان اصلاحات اداری در سال ۱۹۷۶ میلادی بخشی از استان صلاح‌الدین شده است.

از دو شب پیش این شهر، شاهد درگیری‌های پراکنده میان نیروهای پیشمرگه و «الحشد الترکمانی» است و این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که نیروهای پیشمرگه، حسینیه «ده ده غائب» در «الحی العسکری» را هدف قرار دادند.

در حالی که پایگاه خبری «السومریة نیوز» از به دست گرفتن کنترل این شهر از سوی نیروهای عراقی خبر می‌دهد، پایگاه خبری روزنامه «العراق» به نقل از فرماندار طوزخورماتو می‌نویسد که نیروهای الحشد، به سوی شهر «آمرلی» فرار کرده‌اند. از سوی دیگر همین پایگاه خبری می‌نویسد که حزب اتحادیه میهنی کردستان، کلیه دفاتر خود در این شهر را به نیروهای عراقی تحویل داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    4 6
    عقب مرگه ها که همش عقب نشینی کردند خخخخخ
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 3
    دمت گرم حیدرالعبادی. حیدر کرار پشتیبانت. من بعنوان یک عرب مسلمان به این مرد بزرگ افتخار می کنم. هر چه نوری المالکی خراب کرد این مرد داره میسازه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس