پيشروي نيروهاي دولت مرکزي عراق درکرکوک

نیروهای عراقی موفق شده‌اند علاوه بر آزاد سازی میادین نفتی و فرودگاه، شهر «طوز خورماتو» و تمام دفترهای وابسته به جریان‌های سیاسی اقلیم کردستان را نیز به تصرف خود دربیاورند.

به گزارش مشرق، از شب گذشته و پس از پایان ضرب العجل دولت مرکزی به نیروهای کُرد برای عقب نشینی از مناطق تحت تصرف پیشمرگه و عدم تمکین بارزانی به خواسته بغداد، عملیات بازپس‌گیری آغاز شد. در این عملیات نیروهای پلیس فدرال با کمک نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، ۵ تیپ از سپاه بدر و گروهی از نیروهای کُرد، عملیاتی را از ساعت ۱۱ و نیم شب گذشته به وقت محلی، از سمت شهر «طوزخورماتو» واقع در محور جنوب شرقی کرکوک به طرف شهر آغاز کردند.

هدف این عملیات عقب راندن نیروهای پیشمرگه کُرد، شبه نظامیان حزب «کارگر» ترکیه، کُردهای پژاک و کُردهای pu وابسته به کردهای سوریه اعلام شد. تحویل فرودگاه کرکوک، تحویل پایگاه نظامی کیوان واقع در شهر کرکوک و تحویل چاه‌های نفتی کرکوک از جمله درخواست‌های بغداد از مسوولان اقلیم بود که پس از چند روز مذاکره، مورد موافقت بارزانی قرار نگرفت.

یکی از فرماندهان میدانی در گفتگو با خبرنگار مشرق درباره جزییات این عملیات گفت: نیروهای پیشمرگه کُرد که اکثرا طرفداران و وابستگان به حزب اتحادیه میهنی کردستان (حزب مرحوم جلال طالبانی) بدون درگیری، مناطق را تحویل نیروهای عراقی دادند. اما گروهی دیگر از نیروهای کرد وابسته به بارزانی، درگیری‌های پراکنده‌ای با نیروهای عراقی داشتند اما در نهایت مجبور به عقب نشینی از مواضع اشغالی شدند.

**گزارش تصویری مرتبط: اولین تصاویر از ورود نظامیان عراقی به کرکوک

به گزارش مشرق، نیروهای مشترک عراقی، عملیات خود را در طوزخورماتو آغاز کردند و در پیشروی‌های خود را به غرب کرکوک رسانده و سپس حرکت خود را به سمت شمال غرب شهر کرکوک ادامه دادند. اولویت‌ تصرف پایگاه ها، فرودگاه ها و میدان های نفتی غربی و شمال غربی کرکوک بود.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای عراقی در جریان پیشروی خود در مناطق یادشده، موفق شدند با تسلیم پیشمرگه و باقی شبه نظامیان کُرد، پایگاه های «K۱، خالد»، میدان های نفتی «تل وردة، بابا کرکر، بای حسن»، پروژه «قطار کرکوک» و فرودگاه کرکوک را آزاد کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای عراقی هم اکنون کنترل فرودگاه کرکوک و میادین نفتی را در دست گرفته‌اند و نیروهای پیشمرگه نیز بدون درگیری و مقاومت این مناطق را ترک کردند.

در ادامه پیشروی‌ها نیز، نیروهای مشترک عراقی موفق شدند  «شرکت گاز شمالی، مرکز پلیس و نیروگاه برق پل خالد و جاده الریاض_خالد» را به کنترل خود درآورند.

گروهی از نیروهای سپاه بدر عراق نیز با کمک پلیس فدرال که عملیات خود را از شهر «طوزخورماتو» آغاز کرده بودند به محله «شهرک صنعتی» در جنوب شهر رسیدند و آن را تحت سیطره خود درآرودند. در این منطقه هم کردها پس از درگیری خفیفی که صورت گرفت، مواضع اشغالی را ترک کردند.

مقر حزب آسایش در شهر طوزخورماتو
استقبال مردم از نیروهای عراقی

به گزارش این منبع میدانی، نیروهای گروههای تروریستی کُرد (پژاک و پ ک ک و PU سوریه) با نزدیک شدن نیروهای عراقی، به سرعت مناطق تحت تصرف را ترک می‌کنند. به گزارش مشرق، شبه نظامیان گروه‌های تروریستی، در اطراف محله «شهرک صنعتی» در جنوب کرکوک با خمپاره مواضع نیروهای عراقی را هدف قرار دادند که با واکنش سریع و آتش سنگین توپخانه ارتش، مجبور به فرار به سمت منطقه «طوبزاوه» شدند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای عراقی در مناطق آزاد شده، مقادیر زیادی سلاح وابسته به کُردها کشف وضبط کرده‌اند.

به گزارش مشرق، گرچه درگیری ها از ساعات اولیه بامداد امروز کم شد و نیروهای عراقی به تثبیت مواضع خود در مناطق پاکسازی شده پرداختند اما از ساعتی قبل، با ادامه عملیات، شرکت گاز شمال، نیروگاه برق و چند منطقه دیگر را تحت کنترل خود درآوردند.

نیروهای عراقی همچنین دقایقی قبل موفق شدند منطقه «مریم بیک» و جاده بین مناطق «مریم بیک_الرشاد» در جنوب استان کرکوک را آزاد کنند.

از محور جنوب شرقی استان کرکوک هم خبر می رسد نیروهای عراقی موفق شده اند علاوه بر آزاد سازی بیش از ۹۰ درصد  شهرستان «طوز خورماتو»، تمام دفترهای وابسته به جریان های سیاسی اقلیم کردستان را نیز به تصرف خود دربیاورند. نیروهای واکنش سریع عراق نیز وارد پایگاه K۱ واقع در غرب شهر شدند.

همزمان شبه نظامیان کرد حزب کارگر (پ .ک.ک) به شدت مناطق مسکونی شهرستان «طوزخورماتو» را با خمپاره مورد هدف قرار می دهند.

بنابر گزارش نیروهای مشترک عراقی، نیروهای پیشمرگه وابسته به حزب اتحاد میهنی (جلال طالبانی) همکاری قابل توجهی با نیروهای دولتی عراق داشته‌اند.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی دقایقی قبل موفق شدند منطقه "لیلان" را به طور کامل آزاد کنند و مواضع خود را در میدان نفتی "باباکرکر (بابا غور غور) و شرکت گاز و نفت شمالی" تثبیت کنند.

میدان نفتی بابا کر کر

هم اکنون درگیری‌ها نسبت به شب گذشته کاهش یافته و در بیشتر مناطق کُردها بدون مقاومت مناطق را ترک می‌کنند.

پایگاه K1 در غرب شهر که تحت نیروهای واکنش سریع و مبارزه با تروریسم افتاد

**تازه ترین اخبار و تحولات میدانی عملیات کرکوک بدین شرح است:

نیروهای واکنش سریع و پلیس فدرال عراق وارد فرودگاه کرکوک (پایگاه الحریه) واقع در غرب این شهر شدند.

اختلاف نیروهای کرد بارزانی و اتحادیه میهنی و گریه نیروهای بارزانی از عقب نشینی کُردها


به گزارش مشرق، در حال حاضر، دامنه درگیری های میان نیروهای عراقی و کردهای وابسته به حزب بارزانی به غرب شهر کرکوک کشیده شده است.

از سویی دیگر، نیروهای وابسته به حزب مسعود بارزانی به نیروهای حزب اتحاد میهنی کردستان حمله کردند و گروهی از بخش پزشکی نیروهای بسیج مردمی برای مداوای مجروحان نیروهای این حزب به منطقه اعزام شدند.

خبرها حاکیست، محله «حزیران 1» در جنوب شهر کرکوک به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

نیروهای عراقی از ساعتی قبل هم عملیاتی را از سمت محله «شهرک صنعتی به سمت محله های جنوبی شهر کرکوک آغاز کردند و درگیری ها در این محور گزارش شده است.

**گزارش تصویری مرتبط: خروج مردم از کرکوک

از محور شمال غربی شهر کرکوک هم خبر می رسد نیروهای عراقی مستقر در میدان نفتی «بابا کرکر» عملیاتی را به سمت محله های شمال غربی شهر آغاز کرده اند و موفق شده اند بیش از نیمی از محله «العرفه» را تحت کنترل خود دربیاروند؛ نیروهای وابسته به حزب مسعود بارزانی در مرکز محله مجبور شدند ساختمان های دولتی را تخلیه کنند.

پرچم اقلیم کردستان در میدان ورودی شهر کرکوک توسط نیروهای عراقی پایین کشیده شد

گروهی دیگر از نیروهای عراقی مستقر در غرب شهر موفق شدند وارد محله «فیلق» شوند و نیمی از این محله را به کنترل خود درآورند. نیروهای عراقی همچنین وارد محله های «الوسطی و العدل» شدند و موفق شدند کنترل بخش های جنوبی این دو محله را در دست گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 123
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 48
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    عراقی های دروغگو گفتن که که نمیخوایم بجنگیم ..درضمن مشرق کمتر دروغ بنویس کردها قصد جنگیدن نداشتن مثل عربها دروغگو نیستن ..
    • کردی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      مرگ بر دیکتاتور متقلب اسراییلی
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      ببند دهنتو مرگ بر بارزانی
    • ستار IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      سلام دوست عزیز. اینقدر عصبانی نباشید.... خودتان را ناراحت نکنید....کسی با کردها نجنگید بلکه دوراندیشی و همکاری نیروهای پیشمرگه مام جلال و هیبت و قدرت نیروهای متحد عراقی ، باعث فرار بادکنکهای بارزانی شد ، همین...
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      72 43
      قصد جنگیدن نداشتن فقط میخواستن اشغال کنن . آی کلک خخخخخخ
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      112 7
      کردها یک دسته نیستند ... پ ک.ک سالهاست با همه درگیره
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      125 6
      عاقبت تجزیه طلبی و نوکری برای بیگانه نتیجه ای جز نابودی و ذلت و خواری ندارد .. کردهای تجزیه طلب از سرنوشت تکفیری ها عبرت بگیرید!!!
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      114 4
      مطمئن باش نیروهای مقاومت اسلامی عراق آن جنگی که با داعش داشتند را با کردها نداشتند. اگر دقت کنی نیروهای عراق فقط حضور پیدا کردند و نیروهای کرد وابسته به بارزانی فقط فرار.
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      103 7
      بادکنک رو خوب اومدی احسنت دلاور
    • رضا IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      119 3
      متاسفانه بارزانی با بلند پروازی هایش مردم کرد را به دردسر انداخته است یک ذره عقل اگه بود باید میفهمید که نباید آلت دست اسراییل شود و.....
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      68 21
      لطفا در دام دشمن نیوفتید . دشمن همین دو دستگی ها را هدف نهایی خود قرار داده است. خدا رو شکر که جنگی اتفاق نیوفتاده . درود بر کردهایی که اتحاد رو با چیز دیگری عوض نمیکنن
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      93 2
      فکر میکردی اجازه میدادن به همین راحتی کشورشون تجزیه بشه !؟
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      54 0
      تب حالا حرص نخور واسه قلبت ضرر داره جیگر
    • تهرانی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      56 4
      الان موقع مذاکره با دست پر است اول لغو دائمی نتیجه همه پرسی بعد بیا ببینیم چه مرگته بارزانی
    • رضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      65 11
      آره کرد های مظلوم قصد جنگ ندارن ....فقط می خوان یه تیکه از عراق رو بکنن و نقشه خاور میانه رو یه کم تغییر بدن ....اعلام استقلال از حاکمیت مرکزی یک کشور مستقل که اعلان جنگ نیست ....
    • رضا IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      48 2
      آره کرد های مظلوم قصد جنگ ندارن ....فقط می خوان یه تیکه از عراق رو بکنن و نقشه خاور میانه رو یه کم تغییر بدن ....اعلام استقلال از حاکمیت مرکزی یک کشور مستقل که اعلان جنگ نیست ....
    • قمی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      26 14
      هشدار الان پیامها و فشارهای مخفی غرب به روحانی و العبادی برای جلوگیری از سقوط بارزانی شروع میشود سردار مراقب بظاهر خودیها باش
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      3 3
      دیکتاتور شمایید که انتظار دارید کردسان هم مطابق میل شما رفتار کنه. اصلا میدونی دموکراسی چیه؟ تجربه کردی؟
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    زنده باد عراق یک پارچه مرگ بربارزانی داعشی
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      96 1
      تنها همین هیبت رزمندگان قهرمان متحد عراق درس عبرتی است برای کردهای مزدور بارزانی صهیونیستی که خیال ساخت جعلی اسرائیل دوم در ذهن کثیفشان را با خود به گور ببرند
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      108 3
      مرگ بر کسی که بین دولت عراق و کردها تفرقه می اندازد . و به عبارتی مرگ بر اسراییل به نظرم مقصر اصلی اسراییله که با سوء استفاده از تعصب کردها در فکر دشمنی ما با همدیگر است.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      7 9
      کردها محترمند اون ها از قدیم دنبال استقلال بودند اسرائیل کیلو چند؟ بعدشم شما چرا دخالت میکنی؟ کردها سکولار هستند داعشی نیستند و با فرهنگند
  • عبدالله IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    احسنت ....واقعاکردهای اتحادیه میهنی کردستان ثابت کردند درس های مرحوم جلال طالبانی وجهان بینی او را درک کرده اند وقبل ازهرچیزبرادری ومسلمانی مهم است اورییس جمهوری درشان همه عراق بود عراقی یکپارچه وآبادباهمدلی وبرادری ....بارزانی میدانداشتباه کرده پس بهتراست برگرددوحامی صلح ونه اسراییل وآمریکاباشد .
    • محمد IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      99 11
      درود بر جلال طالبانی و اتحادیه میهنی
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      4 1
      بعد از شکست داعش ببین این مسعود داعشانی و تروریستای جیره خورش چه آشوب و جنگ داخلی جدیدی درست کردن.باید عملیات تا عزل این ملعون و اعدامش و سپزدن مسئولیت به کردهای اهلش ادامه پیدا کنه.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    عراقی های پست فطرت همانکاری را که با خرمشهرکردن بااقلیم کردستان هم کردن اینا ازپشت خنجرزدن گفتن قصد جنگ نداریم چی شد ؟؟؟دروغگوهای بی شرررررررف.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      84 25
      سلام . جنگی اتفاق نیفتاده که شما شلوغش میکنید. من به شخصه این اقدام عاقلانه کردها رو تحسین میکنم.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      74 22
      حرف چرت نگو ای خائن تجزیه طلب نشد الشعب افتخار ماست جبهه مقاومت افتخار ماست شما کردهای خائن تجزیه طلب هستین که دست نامردها رو از پشت بستیت کم اوایل انقلاب سر بریدببریدین در کردستان حالا در سوریه نه اینکه خیانت نمی کنید هم پیمان آمریکای ملعون شدیم این قدر که دادن به اون ور مرزهاست یک ذره دادن به داخل بو د این طور نمی شد
    • محمد IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      95 3
      پست فطرت تر از بارزانی و تجزیه طلب های کثیف وجود نداره
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      76 12
      درود بر طالبانی مرگ بر خود فروشان اسرائیلی
    • متبن IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      94 10
      پیداست یک نفری که این کامنتها را میگذاری. پست فطرت آن منافقی است که که از سر بغض و کینه، کامنت میگذارد. نیروهای دولتی عراق، قصد جنگ ندارند و دارند کشورشان را از دست کسانی که قصد فتنه گری و جنگ دارند، آزاد میکنند. نفرین بر بارزانی فتنه گر
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      18 0
      جاننننننننننننننننننننن?????????
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      115 5
      تا بسوزت دماغ تجزیه طلبان
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      لعنت بر پارس و ترک و عررررررررب که نزاشتن کردها به جایگاه اصلیشان برسن انشاء الله خدا نابودتان کند ..
    • رضا IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      100 0
      اقلیت ها تو همه کشور ها هستن....همین الان اگه ترک ها یا کردهای ایران بخوان ایرانو نیکه تیکه کنن و ما بریم مقابلشون بایستیم ما میشیم بی شرف؟؟...بابا دست مریزاد...
    • محمد IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      69 2
      15:11 خفه شو تجزیه طلب هر قومی به فکر تجزیه باشه آدمش میکنیم کرد فارس عرب و غیره نداره
    • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      4 23
      محمد خوب داری تایید میشی با فحشایی که میدی...
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      27 8
      این برادری که میگه کردهای خائن و وطن فروش هنوز یاد نگرفتی که باید جمع نبندی
    • محمد IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      14 3
      16:30 فحش میدم به تجزیه طلب ها تو چرا آتیش گرفتی؟!
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      1 0
      توهم ک افراطی هستی
  • مرصاد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    سلام دوستان، من کرد دلیر ایران هستم.با تعامل و گفتگو همه چیز قابل حل است.چرا باید کشور آمریکا یا اروپا ملل دیگر را جهان سومی فرض کنند که نمی توانند مشکلات خود را حل کنند و حتما باید دخالت بی جا کنند. بنظرم وقت آن رسیده که خاورمیانه،بویژه ملل کرد و ترک و عرب نتنها در کشور خودشان بلکه در ارتباط با سایر اقوام اصلاح رویه کنند.بعنوان یک کارشناس مدیریت اعلام میکنم ریشه این مشکلات ضعف مدیریت خرد و کلان است.ان شاالله روزی برسد که آمریکا بهانه ای برای دخالت در امور کشورها نداشته باشد.این مقدور نیست مگر با اراده ما!!!!!این همه خونریزی، این همه بچه هایی که پدر خود را در جنگ از دست داده اند، این همه زنان جوانی که شوهر خود را از دست داده اند، تبعات جبران ناپذیر اقتصادی، فرهنگی، روانی و ....جنگ را چگونه میتوان تحمل کرد، در حالی که میشود بدون زیاده خواهی و احترام به حقوق یکدیگر در کنار هم با آرامش زندگی کرد.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      55 10
      زنده باشی ای کرد دلیر . من هم به عنوان کسی که چندین سال با کردها زندگی کردم میگم و غیرت کردی هم دارم میگم که نباید بازیچه دشمنانی مثل اسراییل شد . مرگ بر اسراییل . درود بر کردها خصوصا کردهای ایران اسلامی. امیدوارم مسئولین کردها کمی دور اندیشی کنند و پوزه اسراییل را به خاک بمالند
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      82 2
      البته در کردستان عراق مردانی از جنس طالبانی باید جایگزین شوند ، بلا شک استعدادی که در منطقه کردستان است اگر در کنار دیگر اقوام نقش مثبت ایفا کند و عواملی صهیونیستی را پس بزند ، خیلی می تواند عمران آور باشد
    • متین IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      54 3
      سلام شعارهای قشنگی میدهی اما همینها را به اون بارزانی فتنه گر باید میگفتی. مدتهاست دارند گفتگو میکنند اما اون مزدور فتنه گر، اصلا حاضر نیست عراق واحد را بپذیرد و دنبال تجزیه گرایی صهیونیستی خودش است. بارزانی است که اهل گفتگو و احترام نیست وگرنه یک دولتی مرض ندارد که نیروی نظامی راه بیندازد توی خیابانهای خودش. اروپاییها هر غلطی میکنند و هر بهره ای که میبرند از وجود همین عناصر خائن و فتنه گری مثل بارزانی در عراق است وگرنه دولت عراق کجا دنبال تجزیه عراق بود. تجزیه، نقشه ی اروپا و آمریکا و اسرائیل است و بارزانی شده عامل اجرای نقشه.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      40 0
      آفرین به تحلیل خوب و عمیقتان .
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      31 1
      احسند ، بر هم وطن با بصیرتم . تحلیل عمیقتان با عث غرور است .
    • کاظمی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      1 2
      همه نژادهای ایرانی دوست داشتنی هستند. برادرهای کردمان هم مهمان نواز و مهربانند. راستی این بخش( ... من کرد دلیرایران...) خوب اومدی... حالابگذارید بقیه تعریف کنند کمی فروتنی به خرج دهید!
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    بارزانی = جاده صاف کن آمریکا و دعش
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      2 49
      اشتباه گفتی ضعف مدیریت و دیکتاتوری نوری المالکی باعث این موارد شده
  • محمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    بازم شاخ شونه بکشید دیگه برید دعا کنید آیت الله سیستانی فتوای جهاد علیه بارزانی نده اونوقت روزگارتون سیاهه گفتگو کنید که بهترین راهه
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      13 38
      ادبیات شما مناسب نیست .برادر عزیز
    • محمد IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      95 41
      من چاکر همه کردهای ایرانی هستم اما از تجزیه طلب و کسانی که ازشون حمایت میکنن متنفرم یه عده با بی شرمی تمام روزی که این تجزیه طلب ها اعلام استقلال کردن تو ایام محرم ریختن تو خیابون های سنندج کف سوت میزدن هیچ وقت این رفتار زشت یادم نمیره
    • محمد IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      68 0
      بردار روی سخنم با تجزیه طلب هاست نه کردهای عزیز ایران و عراق
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    74 19
    در کنار کردها جنگیدم ترسوتر از آنی هستند که نشان می دهند
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      7 40
      1340 تو غلط کردی که دروغ میگی اونی هم که تورو تایید کرد غلط مضاعف کرد ...
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      39 3
      بحث کرد نیست در هر مجموعه ای خود فروخته پیدا می شود ، ان شاء الله کردهای غیور هم از شر عمله اسرائیل راحت می شوند
    • محمد IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      31 3
      از لفظ کرد استفاده نکن اینجا فقط یه مشت تجزیه طلب نادان هستن
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      37 6
      من خودم ترکم تو غلط کردی این حرفو میزنی. در همه جا هم انسان شجاع هست و هم ترسو نباید به همه نسبت داد.
    • خلی همیشه فارس IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      1 5
      جنگ داخلی یه کشور دیگه به ما چه ربطی داره؟؟؟چرا سنگ عراقی ها رو به ینه میزنید؟؟؟چرا بجا این تحلیل های مسخره درمورد جوک هایی که برا هم میازیم حرف نزنیم؟؟یا در مورد آباد شدن هر چه بیشتر کشور خودمان بحث نکنیم؟؟؟چرا دمورد لخت شدن دختران ایرانی تو شبکه های اجتماعی حرف نزنیم که فقط برا جذب فالور به قول خودشون دست به هر کاری میزنن؟؟؟چرا درمورد ایام محرمو ارایشهای پورن و ساپورتای چرت حرف نزنیم؟؟؟ یه مشت تحصیلکرده بیکار اومدن نقد سیاسی چه عرض کنم فقط فحاشی میکنن درمورد یه کشور بیگانه واخر ر رویه خنو بر میگردونن طرف ترکو کردو عربو فارس ایرانی نافته نماند عراقیا هزاران جوان ایرانیو شهید کردن همین عراقیا کمپ منافقینو از نظر مالی تامین می کنن همون رکیه زیز که چند روز پیش رجب طیب اردوغان به ایران اومدن .. ایشون به مقام رهبری اهانت کردن فیلمش موجوده برید سرچ کنید وهمون بارزانی متر به متر ایرانو از گروهک کومله و دمکرات پاک سازی کرد و همون خدا بیامرز طالبانی ریس جمهور ابق عراق برا گروهکای کومله و دمکرات تو عراق کمپ ساخت و پناهشون داد :)
    • کاظمی IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 2
      مطمئن هستم تو ایرانی نیستی و قصد فتنه گری داری پس برو جای دیگه تورت را پهن کن اینجا ایرانه و همه اقوام پشت هم هستند.
  • خودم ! IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    56 0
    این بارزانی و استقلال طلبآنِ نآمشروع کردستآن، مردم رو دآرن فدآی جآه طلبی هآی سیاسی خودشون می کنن بدون این کِ ب عوآقبش فکر کنن .. ! همین بی خردآنِ سیآست و جآه طلب ـآی خآئن ، آتش جهآن اسلـآم رو شعله ورتر می کنند ! عرآقِ یک پآرچه رو دوس می دآرم و از فریادهآی انفکآکش متنفرم ! جهآنِ اسلآم بدون جنگ و آزآد ، آرزوست !
  • پویا IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    41 4
    استقلال بر اساس عقلانیت مقوله بدی نیست مثل تقسیم کشور چکسلواکی به دو کشور، جمهوری چک و اسلواکی ، این دو کشور به دلیل موانع طبیعی و جغرافیایی و قومیتی ترجیح دادند دو کشور مستقل شوند و هیچ مقاصد شوم سیاسی هم پشت سرشون نبود ، ولی در کردستان عراق و درگیریهای انجام شده در عراق و سوریه و یمن براساس طرحهای تجزیه طلبانه آمریکا و نوزاد نامشروع شون اسرائیل جنایتکار است، که بدنبال ایجاد کشورهای کوچک و تصرف منابع نفتی آنهاست ، مردم اقلیم اگر کمی تفکر کنند متوجه توطئه خواهند شد
  • NL ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    41 3
    انشالله عراق میرود که به جایگاه اصلی اش برگردد
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    31 11
    خدا رو شکر میکنم . که بارزانی و کردهای عزیز یک قدم مناسبی برای تنش زدایی برداشتن . الان اسراییل خیلی ناراحته که نتونسته مسلمانها رو به جون هم بندازه
  • علی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    37 6
    اقای محمد!امیدوارم روزی سر عقل بیای و بدونی که جوون آدمی زاد کشک نیست که با تعصبات کورکورانه و اظهار نظرهای خام امثال جنابعالی پرپر بشه.
    • محمد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      93 2
      جون تجزیه طلب ارزشی نداره شما هم قبل حرف زدن فکر کنی بهتره روی سخنم تجزیه طلب هاست نه کس دیگه
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    من يك إيراني ام و موافق تجزيه تمام كشورهاي عرب دور و بر خودم هر چقدر تعداد كشورهاي اريايي زيادتر بشه براي ايران بهتر اگر اشتباهات گذشته رو تكرار نكنيم و ملي گرايي رو خفه نكنيم. رابطه كرد و ايران ميتونست مثل رابطه تركيه و آذربايجان بشه اگر بجاي أمت ملت بوديم
    • GB ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      2 0
      منافق
    • کاظمی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      3 0
      نمونه ای کامل از عقب افتادگی سیاسی در وجود شما هست . خدا فقط ذهن امثال شما را روشن کند از کسی دیگر ساخته نیست!
  • متین IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    63 0
    ایران و دولت عراق تمام سعی شان را کردند که مصالحه اتفاق بیفتد اما این بارزانی مزدور، خون آشام است. کردها از اقوام قدیمی و محترم این منطقه اند اما یک تعداد مزدور بارزانی، میخواهند از آنها سوء استفاده کنند.
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    93 2
    بارزانی نادان. دشمن مردم کرد هستی. باید تسلیم بشوی. مرگ بر تو و مرگ بر اسرائیل
  • رضا بهاری IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    62 0
    خیلی جالبه تا چند وقت پیش کرد ای وطنی در صفحات مجازی پس از رفراندوم بارزانی خوشحالی میکردن و عنوان میکردن نه عراق و نه ایران ترکیه جرات جنگیدن با بارزانی ها رو ندارن حالا بدون کمترین مقاومتی دار و دسته بارزانی داره عقب نشینی میکنه آقایان حالا دیدید که بارزانی هیچی نیست این قدقد کردنش هم به پشتوانه آمریکا اسرائیل بود بزودی مجبور میشه از اربیل هم فرار کنه
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      2 0
      اونهایی که با کردها در ارتباط بودند همشون می دونند که اگه ضعیف و غریب گیر بیارن هیچ رحمی نمی کنند ولی وقتی قضیه جدی میشه شتاب صفر تا صد فرارشون رو حساب کردم چیزی حدود 4 ثانیه هستش.
  • رضا بهاری IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    62 14
    خیلی جالبه تا چند وقت پیش کرد ای وطنی در صفحات مجازی پس از رفراندوم بارزانی خوشحالی میکردن و عنوان میکردن نه عراق و نه ایران ترکیه جرات جنگیدن با بارزانی ها رو ندارن حالا بدون کمترین مقاومتی دار و دسته بارزانی داره عقب نشینی میکنه آقایان حالا دیدید که بارزانی هیچی نیست این قدقد کردنش هم به پشتوانه آمریکا اسرائیل بود بزودی مجبور میشه از اربیل هم فرار کنه
    • NL ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      تو برو برای یکپارچگی عراق دعا کن تا از ما بیشتر نفت بفروشه وسلاح بخره وقتی قوی شدن میفهمی کی ات میشن !فامیلت یا رقیبت بیسواد بدبخت
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      71 9
      آنها نه کرد بودند و نه وطنی ، کردها مردمانی با محبتند ، در هر قومی ... پیدا می شود ، خلا طالبانی بایستی با افراد با شخصیت و مدبر کرد پر شود و کردها این گونه شخصیتهایی رو کم ندارند ، همه با هم بسوی اتحاد و برطرف کردن مشکلات عراق و منطقه ، درود بر مسلمان از هر قومیتی ، مرگ بر عوامل دشمن .
    • محمد IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      16 1
      15:07 بیسواد خودتی البته هم بیسوادی هم ابله
  • الحمدالله IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    93 8
    ان شاءالله تا نابودی نوکران اسراییل در منطقه و اعدام بوسه زنندگان و سجده کنندگان پرچم اسرائیل
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      3 0
      کرد های عراق اونقدر بدبخت هستند که رفته اند از یک کشور کوچکتر از خود اسرائیل کمک می گیرند باز پرچم امریکا را در دست می گرفتند یه چیزی امریکا ابهت داری
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    32 12
    از برادر عزیز آقای بارزانی می خواهیم به صلح فرصت بدهند و با مذاکره مشکل را حل کنند
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      1 0
      از تروریست جماعت انتظار داری بیاد مذاکره کنه؟اینا فقط زور میفهمن.الانم از ترسشونه کاری نمیکنن.
  • رامین IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    احسنت به این تدبیر سردار سلیمانی عزیز که با طراحی قوی شاهرگ تروریست های بارزانی رو قطع کرد و الان بارزانی برای کسب درآمد باید کچه های اقلیم رو بفرسته اسراییل
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 57
    اخبارتان دروغه
    • محمد IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      8 1
      :-)
  • EMRAN IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    16 0
    دوستان عزیز، بیایید از ادبیات مودبانه استفاده کنیم.توهین و احترام نگذاشتن به حقوق یکدیگر سرنوشت امروز ما رو رقم زده.
  • EMRAN IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    8 1
    دوستان عزیز، بیایید از ادبیات مودبانه استفاده کنیم.توهین و احترام نگذاشتن به حقوق یکدیگر سرنوشت امروز ما رو رقم زده.
  • حسین IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    40 0
    تو این موضوع طوری رفتار کنید که انگار میان دو برادرتون اختلاف پیش امده مبادا اشتباه برخی به حساب عزیزان نوشته بشه و مایه ی رنجش برادران
  • رامین IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    75 23
    بارزانی تروریست ما ایرانی ها منتظر کچه های تروریست اقلیم هستیم
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    کردها با عقب نشینی کار عاقلانه ای انجام دادند امریکا و اسراییل قصد دارند بعد از ابوبکر البغدادی خرقه خلافت رو بر دوش بارزانی بیاندازند و فتنه و خونریزی جدید راه بیاندازند که انشاالله با بیداری کردها این اتفاق نخواهد افتاد.
  • محمود IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    42 38
    کردها مردجنگ رودررونیستن فقط میتونن از پشت خنجر بزنن
    • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      6 24
      مشکل کرد نبود ، مشکل سوء استفاده نوچه های صهیونیستها با غصب پرچم کردها بود
  • یونس IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    36 3
    من عرب اهوازم جانم فدای کشورم ایران
  • یونس IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    37 3
    من عرب اهوازم جانم فدای کشورم ایران
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    بغداد نشان داد اهل تاریخ خواندنه در غائله کردستان ایران که یکسری مرتبط با اسراییل از ساده دلی بخشی از مردمان خوب کرد سواستفاده کردن مذاکره و مماشات و باج دادن های هیئت تهران ، کار را به سمت خودمختاری این ها و تصمیمشان بر قدم های بعدی کشانده بود اختلاف و احتمال درگیری گسترده با استان مجاور ، گرفتن شهرها و نقاط جدید و جنایات فاجعه بار و الگوی بدشدن برای چند نقطه دیگر کشور از افتضاحات هیئت گفت و گو بود در نهایت حضرت امام (ره) حکم جنگ دادند و کار با اقدام سرداران اسلام قرنی (با باج هیئت تهران برکنار شد) ، کشوری ، متوسلیان ، چمران ، کاوه و ... بصورت نظامی و قاطع حل شد حالا بغداد با درایت همین کارو کرد و منبع درآمد این منطقه را گرفت حالا دیگر منتظر رفتار ترکیه نان به نرخ روز خور هم نمی مونه و اینکه الگوی خوبی شد برای کل خاک عراق و منطقه ، مثلا کردهای سوریه که امروز نوک پیکان حملاتو دائما به سمت نقاط مهم می چرخانن و رود خابور ، میادین کونیکو ، جفره و ... را اشغال کردند و در فکر میادین عمر و ... هستند فردای کارشان را امروز در عراق دیدند .
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 0
    بغداد نشان داد اهل تاریخ خواندنه در غائله کردستان ایران که یکسری مرتبط با اسراییل از ساده دلی بخشی از مردمان خوب کرد سواستفاده کردن مذاکره و مماشات و باج دادن های هیئت تهران ، کار را به سمت خودمختاری این ها و تصمیمشان بر قدم های بعدی کشانده بود اختلاف و احتمال درگیری گسترده با استان مجاور ، گرفتن شهرها و نقاط جدید و جنایات فاجعه بار و الگوی بدشدن برای چند نقطه دیگر کشور از افتضاحات هیئت گفت و گو بود در نهایت حضرت امام (ره) حکم جنگ دادند و کار با اقدام سرداران اسلام قرنی (با باج هیئت تهران برکنار شد) ، کشوری ، متوسلیان ، چمران ، کاوه و ... بصورت نظامی و قاطع حل شد حالا بغداد با درایت همین کارو کرد و منبع درآمد این منطقه را گرفت حالا دیگر منتظر رفتار ترکیه نان به نرخ روز خور هم نمی مونه و اینکه الگوی خوبی شد برای کل خاک عراق و منطقه ، مثلا کردهای سوریه که امروز نوک پیکان حملاتو دائما به سمت نقاط مهم می چرخانن و رود خابور ، میادین کونیکو ، جفره و ... را اشغال کردند و در فکر میادین عمر و ... هستند فردای کارشان را امروز در عراق دیدند .
  • ج م تهران IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 1
    از ملت عزیز کرد تقاضا دارم که موقعیت حساس را بسنجند و عراق یک پارچه را تجزیه نکنند قدر همبستگی با یکدیگر را بدانند و یا د بیاورند زمانی که از داعش لعنتی تحدید می شدند حال که داعش به درک واصل شده سعی بکنند وحدت را حفظ نمایند
  • US ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    23 1
    الان موقع مذاکره با دست پر است اول لغو دائمی نتیجه همه پرسی بعد بیا ببینیم چه مرگته بارزانی
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    17 2
    نفرت را نمیشه با جنگ از بین برد
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    44 23
    با چپاولگری نمیشه به جایی رسید اکراد عزیز یوهاهاهااهاهاهاهاههاههاهاها
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      0 6
      فعلا"خود ایرانی ها بدطوری دارن چپاول میکنن به همه جا هم رسیدن .
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    4 1
    این کردها فیلم سینمایی هالیوود هستند خخخخ
  • هومن NL ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    3 5
    ارتش عراق باید کل اقلیم کردستان عراق را تصرف کند . اجازه استقلال به کردها داده نشود .
  • علی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    4 0
    بارزانی فاشیست حقته
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 0
    اتحادیه میهنی و خویشان مخالف بارزانی بایستی تقویت شوند ، نباید به بازکنندگان جای پای دشمنان درجه یک اسلام و مسلمین روی خوش نشان داد
  • نترس ۲ IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    شد ابطال انتصابات ای تگین نمودی رای خود را اینچنین بگفتی نیک دانم می شوید به زودی سرنگون ای ظالمین درود بر بقایی
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 1
    تمام اقوام ایرانی با هم متحد هستند وهیچ کس نمیتواند بین ما اختلاف بیندازداگر کسی فتنه کند چشمه فتنه را کور میکنیم ما ملت ایران به فرمان رهبری عزیزمان اجازه نخواهیم دادکسی چشم به خاک عزیزمان بیندازدوآرزو دشمنانمان رابه گور خواهیم برد
  • نترس ۲ IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    ریشه دونان به دستت بر کنی رای چون در پای صندوق افکنی حک نمایی با جسارت نام عشق نقشه هاشان اینچنین بر هم زنی درود بر بقایی
  • نترس ۲ IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 1
    احمدی نژادی ها ملتفت هستند خواهان های دکتر احمدی نژاد هم ملتفت باشند که طلب عدالت حتی طلب قسط حتی طلب آزادی حتی از غیر طریق احمدی نژاد مساوی است با انکار احمدی نژاد
  • سیستانی IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 0
    ما سیستانیها بعد از انقلاب الوده ترین منطقه اب و هوایی شدیم و دچار مرگ تدریجی و سالها پسرفت کردیم اما زمانی که ایران مان توسط اجنبی ها دلتنگ شود حداقل هدیه مان جان است و گواه ان تاریخ اسطوره ای ایران، ایران باستان ،ایران اسلامی و بخصوص ایران معاصر است که چندان وقتیکه از سردار بزرگ معاصر(ابر مرد ایران جناب سلیمانی) پرسیدند در میدان جنگ به کدام شهید متوسل می شوید نام سردار شهید سیستان را بیان فرمودند
  • ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    2 1
    اسرائیل شکست خورد نوکران اسرائیل نتوانستند عراق را تجزیه گنند
  • کورد ایلامی IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 0
    مسعود بارزانی باید تاوان بلند پروازیهاش را بدهد واین آغاز راه است. تجزیه عراق آرزوی صهیونیستها وآمریکایی هاست. بارزانی میخاست که اسراییل را هم مرز ایران کند ولی شتر درخواب بیند پنبه دانه...درود بر جلال طالبانی مرگ بر مسعود بارزانی
  • مسعود دسپلمات IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    به منظور خاتمه دادن به فتنه بارزانی ، پیشنهاد میگردد که سرکرده خائن این قوم عقب مانده (مسعود بارزانی) دستگیر و محاکمه گردد تا عبرت سایرین شود..
  • اسدی IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    8 5
    کردها از اقوام هندی هستند که به این منطقه مهاجرت کردندولی حق زندگی هم دارند ولی نباید زیادی خواهی کنند واقدامات تروریستی انجام بدند ! نیروهای حق در مقابل باطل و وتروریستهای اسراییل چه داعش چه پ ک ک و.. خواهد ایستاد یادمان نخواهدرفت که بارزانی و دارو دستش ، دستشان باداعش دریک کاسه بود وهردو تروریست مزدور اسراییل و قصد اشغال عراق رو داشتند همچنان که کردهای بارزانی باتحویل دوهزار دانشجوی بیگناه شیعه و غیر مسلح به داعش وقتل عام اونها جنایت هولناکی رو مرتکب شدند ! و قتل وعام زنان وکودکان کرد توسط تروریستهای کوموله و یا سربریدن نیروهای مدافع وطن در دفاع مقدس وآخریشم حمله تروریستی حرم و مجلس !!!! امیدوارم کردهای عزیز ایرانی هم آشکارا از گروهک های تروریستی پ ک ک پژاک کوموله و... اعلام انزجار کنند تا ایران دوست بودن خودشون رو اعلام بکنند
    • قزوینی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 6
      کردها از هند اومدن!؟ چرا حرفی میزنی که سریع متوجه بشیم پانترکی؟ کردها نژاد اصیل ایرانن و تمدن ماد رو تشکیل دادن،ریشه پانترکها بیابان گبی در مغولستانه
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      2 1
      شما راست میگی!؟تاریخ رو برو مطالعه کن اخوی،نه اینکه الان تمدن پارسی جاشو نداده به عرب؟!
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      4 1
      بیخود نامم قزوینی برای خودت نزار جناب بانکرد هندی
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    ضرب العجل؟؟؟؟؟چقد بی سوادین
  • عباسی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    4 1
    آقا محمد درود بر بصیرتت آفرین ، درس خوبی به اسراییل و تروریستهای تحت امرش مثل داعش جبهه النصره و پ ک ک دادیم ! امیدوارم همان طور که مردم آزادی خواه عرب با داعش عرب زبان مقابله کرد ، کردها هم با تروریستهای کرد زبان مقابله کنند تا شاهد منطقه وجهانی آرام و زیباتر باشیم
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 2
    تروریست های خر هم اسباب خنده ی ما شدن..قاه قاه قاه....
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    8 2
    مرگ بر کرد های تجزیه طلب و حامی تروریسم
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
      0 5
      مرگ بر خودت تجزیه چیه ؟؟هرچی دلتون بخواد اسم میزاری
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    3 0
    اگر خواستی سرزمین ات را آزاد کنی ده گلوله در تفنگت بگذار نه گلوله برای خائنین و آدم فروشان و تنها یک گلوله برای دشمن کافیست
  • آریا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    0 1
    من به عنوان یک بختیاری ایرانپرست میگویم که همه نژاد اعم از کرد ولروفارس وبلوچ و غیره همه دربرابر خدا یکسانیم وتلاشمون بایدبرای اتحاد وبزرگی وپیشرفت ملت ایران باشه وبرای متحد ماندن ایران حاضرم جانم رافدا کنم خود برتر بینی ونژاد خود رابرتر دیدن جزو عقاید وتفکرات افراد معدودی نژاد پرست وکوتاه فکر است که برای انسانها ارزشی قایل نییستند زنده باد ایران عشقم ایران فدای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس