کد خبر 774826
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
تصاویر جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی

سفرای روسیه و چین در سازمان ملل با درخواست آمریکا مبنی بر برخورد مستقیم با پیونگ یانگ مخالفت و بر لزوم حل مسئله هسته ای کره شمالی از راه مذاکره تاکید کردند.

 به گزارش مشرق به نقل از رادیو اروپای آزاد، چین و روسیه با درخواست آمریکا مبنی بر افزایش سطح برخورد مستقیم با پیونگ یانگ مخالفت و تاکید کردند که واشنگتن باید مسئله هسته ای کره شمالی را از راه مذاکره حل و فصل کند.

در همین راستا «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: مسکو از همین هفته تحریم های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ را اجرا خواهد کرد اما بیش از آن پیش نخواهد رفت.

وی این اظهارات را پس از برگزاری جلسه شورای امنیت با موضوع محکومیت آزمایش موشکی مطرح کرد که کره شمالی دیروز جمعه انجام داد.

به گفته نبنزیا، در این جلسه، شورای امنیت ضمن محکومیت آزمایش موشکی کره شمالی، حل مسئله از راه مذاکره را خواستار شده و آمریکا هم باید به این خواسته احترام بگذارد.

سفیر چین در سازمان ملل نیز در اظهارات مشابهی گفت: صادقانه بگویم که آمریکا باید بیش از این تلاش کند. آمریکایی ها باید از تهدید بیشتر پرهیز کنند.

این در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا دیروز جمعه اقدام مستقیم روسیه و چین علیه کره شمالی را خواستار شد.

گفتنی است چین موضوع تعلیق رزمایش مشترک واشنگتن-سئول به ازای تعلیق آزمایش های موشکی-هسته ای پیونگ یانگ را تکرار کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس