کاروان نمادین قوم بنی اسد در کربلا

علی فیض الهی رئیس ستاد مرکزی هیئت مدافعین حرمین شریفین در نشستی خبری برنامه های این هیئت را تشریح کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، علی فیض الهی رئیس ستاد مرکزی هیئت مدافعین حرمین شریفین در نشست خبری تشریح برنامه های این هیئت که صبح امروز دوشنبه 21 مهر ماه در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد, در سخنانی با بیان اینکه هیئت مدافعین حرم فعالیت خود را از سال 93 با هدف حفظ و حراست از خط جهاد و شهادت و مدافعین حرم در خارج از مرزها آغاز کرده است, گفت: از توفیقات هیئت در خارج و داخل ایران پیگیری مسائل شهدا, دیدار و سرکشی از خانواده شهدای مدافع حرم, برگزاری یادواره‌ها و برنامه های مرتبط با شهدا است.

وی در ادامه افزود: این هیئت به مدت 3 سال است که در راهپیمایی بزرگ اربعین با برپایی موکب های عزاداری به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی می‌کند. امسال نیز فعالیت های این هیئت گسترش پیدا کرده و علاوه بر عراق در مرزهای ایران نیز به زائران خدمت رسانی می‌کند. قرارگاه مرکزی هیئت در کربلای معلی, باب القبله حرم امام حسین(ع) با ظرفیت 5 هزار نفر, نجف اشرف بعد از پل ثورة العشرین, منطقه کفیل الزینب(س), حله با ظرفیت 2 هزار نفر در منطقه آبی قرق و قصر شیرین با ظرفیت 2 هزار نفر در بلوار کربلا, خیابان دادگستری خدمات پزشکی و رفاهی را از یک هفته قبل از اربعین و 3 روز بعد از اربعین به زائران اربعین حسینی ارائه می‌کند.

فیض الهی گفت: همچنین امسال از طرف کنسولگری ایران در کربلا مسئولین ستاد گمشدگان کربلا به این هیئت محول شده که به استعداد 200 نفر که به زبان عربی و فارسی مسلط هستند به زائرانی که گم شده اند, خدمت رسانی خواهد کرد.

رئیس ستاد مرکزی هیئت مدافعین حرمین شریفین با اشاره به اینکه سردار شهید سید حمید تقوی فر, شهید مهدی نوروزی, شهید علی شمسی پور و شهید احمدی فر از شهدای این هئیت بودند, اظهار کرد:  تدابیر مقام معظم رهبری و ایثار و از خودگذشتگی شهیدانی چون حاج حمید تقوی‌فر از فرماندهان دوران دفاع مقدس و سایر شهدر زمان جنگ تحمیلی رزمندگان ما در غربت نمی‌جنگیدند اما اکنون این رزمندگان در مناطقی حضور می‌یابند که حتی زبان مشترک آن‌ها یا جغرافیایی‌شان را نمی‌دانند از این رو هر یک از آن‌ها مانند شهید حججی پدیده‌های عصر ما هستند. شهدای مدافع حرم  باعث شدند که کشور عراق و عتبات عالیات از حوادث دور بمانند. برای همین ایران در حفظ امنیت این کشور نقش کلیدی را ایفا کرد. 

فیض الهی از برگزاری 5 شب یادواره شهدای مدافع حرم با حضور خانواده این شهدای والا مقام در کربلا خبر داد و گفت: این یادواره با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و روایتگری و مداحی مادحین اهل بیت در باب القبله کربلای معلی برگزار خواهد شد و همچنین نمایشگاه عکس شهدای مدافعین حرم ایرانی, فاطمیون, زینبیون و عراقی برنامه ریزی شده که در موکب های این هیدت برپا خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس