اربعین

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین با پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی تعداد موکبهای ایرانی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: تاکنون بیشترین درخواست صدور پروانه موکب‌داری از 3 استان بوده است.

به گزارش مشرق، جمشیدگودرزی قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین بعد از صدور نخستین پروانه موکب‌داری اربعین حسینی اظهار کرد: متقاضیان برپایی موکب و ارائه خدمات به زائران اربعین در طرح ثبت نام و شناسنامه‌دار کردن مواکب تعجیل داشته باشند؛ هیئت و خیرینی که در این طرح ثبت نام کرده و پروانه موکب‌داری دریافت کنند، در اولویت دریافت خدمات هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تمایل مسئولان محلی و ملی دو کشور برای بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین، ستاد بازسازی عتبات به عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی اسکان و تغذیه این آمادگی را دارد تا به محض نهایی شدن موضوع، تدابیر لازم برای برپایی موکبها در این مرز را اجرایی کند.

 قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد موکبهای ایرانی نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یابد، تصریح کرد: تاکنون بیشترین درخواست صدور پروانه موکب‌داری از استا‌نهای ایلام، خوزستان و بوشهر بوده است.

گودرزی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی و کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه، امسال در راستای ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات دهی به زائران اربعین، طرح شناسنامه‌دار کردن مواکبها در سراسر کشور اجرایی شده است.

وی افزود: براین اساس از تمامی هیئتهای مذهبی، نهادها و مدیران مواکبی که سالهای گذشته افتخار خدمت به زائران را داشته‌اند و نیز اشخاص و خیرینی که تمایل دارند از امسال در این امر مشارکت کنند، دعوت می‌شود تا برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام در طرح شناسنامه‌دار کردن مواکب و دریافت پروانه فعالیت، به دفاتر ستادهای بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور مراجعه کنند.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین گفت: این طرح مشمول تمامی موکبهای در مرز، طول مسیر و موکبهای مستقر در شهرهای نجف اشرف، کربلا، کاظمین وسامراء است.

گودرزی درباره مزیتهای مشارکت موکب‌داران در این طرح خاطرنشان کرد: کمک به امور گمرکی موکبها برای تردد در مرز، در اختیار گذاشتن زمین، ارائه خدمات زیربنایی و زیرساختی مانند آب و برق، تسهیل در ایجاد هماهنگیها در مرز و داخل خاک عراق، ارائه ویزای خادمی، در اختیار قراردادن انبار دائمی، ساماندهی امور و جلوگیری از هدر رفت منابع ازجمله فواید شناسنامه دار شدن موکبهای اربعین حسینی است.

وی افزود: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین حسینی می‌توانند کمکها و نذورات خود را به حساب 1040 بانکهای ملی، پست بانک و ملت در سراسر کشور واریز کنند.

قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در امور اربعین ، مردم و دولت عراق را میزبان اصلی راهپیمایی اربعین حسینی اعلام کرد و ضمن تجلیل از خدمات خالصانه آنها گفت: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ما به نمایندگی از مردم و تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی در کنار برادران عراقی در این کنگره عظیم حضور داشتیم.

گودرزی اظهار کرد: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی حرکتی مردمی و متکی به مشارکت و کمکهای تمامی محبان اهل بیت علیهم السلام است و ستاد بازسازی عتبات به عنوان مسئول «کمیته مشارکت‌‌های مردمی، اسکان و تغذیه»، وظیفه ساماندهی امور و ایجاد هماهنگیها را برعهده دارد.

در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی، نخستین پروانه موکب‌داری بنام موکب «قمربنی‌هاشم ع» شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی جهت استقرار در کربلای معلی با امضاء حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات صادر شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس