کد خبر 788736
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
اربعین

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: اگر از ظرفیت اربعین درست استفاده نکنیم در آینده قطعا مورد سؤال واقع می‌شویم که چرا از ظرفیت‌های موجود درست بهره‌برداری نکرده‌ایم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به ظرفیت عظیم تبلیغی و فرهنگی زیارت اربعین گفت: اگر از این ظرفیت درست استفاده نکنیم در آینده قطعا مورد سؤال واقع می‌شویم که چرا از ظرفیت‌های موجود درست بهره‌برداری نکرده‌ایم، چرا که در سطح دنیا امروز رقبای ما از این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام مجتبی نجفی روحانی مسؤول کارگروه روایتگری کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین در این همایش با اشاره به روند فعالیت‌های روایتگری اظهار داشت: شکل‌گیری این برنامه از 15 سال پیش در مکه بود و بعدها با عنوان روایت حماسه عاشورا در کربلا ادامه پیدا کرد؛ سال گذشته 170 راوی به زبان‌های مختلف خارجی به اجرای 2186 برنامه پرداخته و تقریبا 2250 مخاطب را پوشش دادند.

حجت الاسلام مداحی معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که باید اربعین را به جریان مهدویت متصل کنیم، اظهار داشت: وقتی حضرت صاحب الزمان هم ظهور خواهند کرد خطاب به همه جهان می‌کنند و از کربلا نام خواهند برد و به همین جهت اربعین بشارتی برای نهضت جهانی امام زمان(عج) است.

در این همایش بیش از 80 نفر از مبلغان به صورت جهادی در ایام اربعین به تبلیغ معارف دین می‌پردازند.

این مبلغان از روز دهم ماه صفر با قطاری که به تازگی از قم به سمت کربلا راه افتاده است عازم شهرهای کربلا، کاظمین، سامرا، نجف اشرف و همچنین مسیر نجف تا کربلا خواهند شد و به مدت 2 هفته به اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی می‌پردازند.

در این همایش از چند نفر از برگزیدگان روایتگری اربعین تقدیر و جوایزی به این مبلغان اهدا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس