برای نخستین بار موکب «یحیی ابن زید شهید» به همت خیران افغانستانی از چند روز گذشته در کربلای معلی برپا شده است و در حال حاضر به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش مشرق، موکب «یحیی ابن زید شهید» متعلق به افغانستانی‌ها در خیابان شهدا در کربلا برپاست که به همت مهاجرین افغانستانی و با کمک دفتر آیت الله مدرسی همچنین همکاری تعدادی از تاجران و خیران مهاجر در حال خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است.

این موکب برای نخستین بار در کربلا برپا شده است.

حجت الاسلام «سید حسین موسوی» از مسئولان این موکب اظهار داشت: امیدوارم سال آینده هم به شکل گسترده موکب را برپا کنیم.

وی با اشاره به حضور مهاجران افغان مقیم ایران نیز گفت که برای نخستین بار افراد دارای کارت آمایش نیز توانستند به زیارت اربعین مشرف شوند که از همین طریق از مسئولان جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنم.

موسوی ادامه داد که ایجاد موکب امسال با عنایت آیت‌الله العظمی مدرسی کلید خورد و با حمایت تاجران و خیرین و تمامی اقشار مختلف مردم نیز به بار نشست.

این مسئول موکب افغانستانی‌ها در کربلا بیان داشت: تلاش کرده‌ایم تا در همه چیز نمونه یک موکب حسینی باشیم و حتی اعضای موکب بصورت روزانه خیابان شهدا که یکی از پرجمعیت ترین خیابانهای منتهی به حرم است را نظافت می‌کنند.

اینجا کربلا، هر سو صدای نجوای عاشقانه‌ای به گوش می‌رسد و چه زیباست لحظات زیبای دعا و فریادهای مداوم لبیک یا حسین و لبیک یا زینب.

زائران اربعین از کشورهای مختلف شانه به شانه هم و برخی با در دست داشتن پرچم‌های افغانستان، پاکستان، ایران و عراق و دیگر کشورها در کنار هم و در راهی می روند که به بین الحرمین منتهی می‌شود.

زائران اربعین حسینی به خوبی اکرام می‌شوند و مردم عراق نیز با مهربانی از آنان پذیرایی می‌کنند‌.

«علی باقری»، یکی از مهاجرین افغانستانی که در موکب افغانستان خدمت رسانی می‌کند درباره حضورش در کربلا می‌گوید که در این مدت لذت خدمت به زائران ابا عبدالله را درک کرده‌ام و حالا می‌فهمم چرا عراقی‌ها اینقدر به زائران خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد که موکب یحیی ابن زید شهید 24 ساعته پذیرای زائران است و در این مدت کوتاه تبدیل به محلی برای قرارهای افغانستانی‌ها نیز شده است.

همچنین مردم کشورهای مختلف به موکب می‌آیند و با مهاجرین عکس یادگاری می‌گیرند و از نوحه‌های افغانستانی لذت می‌برند.

فضای موکب بسیار صمیمانه و خودمانی است و همه خوشحالند که در اولین موکب افغانستان در کربلا پا گذاشته‌اند.

مهاجرینی که به کربلای معلی سفر می‌کنند حتما به موکب افغانستان سری بزنند. کربلای معلی، باب الراس، خیابان (شارع) شهدا، جنب هتل (فندق) نورالقمر، موکب یحیی ابن زید ابن الشهید، جمهوری اسلامی افغانستان.
 
{$sepehr_album_46954}
 
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس