کد خبر 781765
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹
جلال میرزایی

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی: در روزهای اخیر بارزانی و سایر مسئولان اقلیم به گونه‌ای موضع‌گیری کرده‌اند که نشان می‌دهد آن‌ها آماده مذاکره با بغداد هستند.

به گزارش مشرق، جلال میرزایی پیرامون چگونگی رفتار ایران در چالش بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، اظهار داشت: بایستی جمهوری اسلامی ایران سنجیده عمل کند و سعی داشته باشیم که این مسئله را با حداقل هزینه حل و فصل کنیم.

نماینده مردم ایلام ایوان سیروان چرداول و مهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه ایران در این حوزه توام با موفقیت نبوده است، بیان کرد: اتفاقی که در اقلیم کردستان آغاز شده، می‌تواند امنیت ملی ایران، ترکیه و بسیاری از کشورهای منطقه را تحت تأثیر میان‌مدت و بلندمدت خود قرار دهد.

وی افزود: راه حل این موضوع حرکت چند جانبه و تقسیم کار میان دولت‌های منطقه است که البته باید اوضاع منطقه را مورد توجه قرار دهیم؛ به عبارتی باید برنامه‌ای مدون و با در نظر گرفتن همه جوانب باشد.

میرزایی با بیان اینکه در روزهای اخیر بارزانی و سایر مسئولان اقلیم به گونه‌ای موضع‌گیری کرده‌اند که نشان می‌دهد آن‌ها نیز متوجه حساسیت امر شده‌اند، متذکر شد: مسئولان اقلیم کردستان ضمن انجام همه‌پرسی، برای انجام مذاکره با دولت مرکزی عراق اعلام آمادگی کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن موضع‌گیری آیت الله سیستانی در خصوص جدایی اقلیم کردستان، ادامه داد: آیت‌الله سیستانی در راستای حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق، مواضع صحیحی را بیان کرده‌اند که استقبال کردها از این موضع‌گیری نشانه خوبی است.

این نماینده مردم با بیان اینکه صرفاً ارسال سیگنال های مثبت از سوی مسئولان اقلیم کردستان برای حل مسئله کافی نیست، گفت: هرچه زودتر باید مذاکرات اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق انجام شود تا منتج به یک توافق شود که حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق را به دنبال داشته باشد تا ترکیه و ایران نیز از آن حمایت کنند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    18 28
    اینها می خواهند مذاکره را برای تایید همه پرسی رمز قضیه قرار بدهند کور خونده اند
    • AE ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
      0 1
      تو کور خوانده ایی آنهایی که میگویی با مذاکره به توافق میرسند به کری چشم تو
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    0 3
    یه عده ای فکر میکنن جنگ الکی بی هزینه اس ایران که رابطه خوبی که هم با کردها داره هم با شیعیان عراق قبل از اینکه ترکیه و امریکا بیان فتنه گری کنن اینها رو وادار به مذاکره کنه اینها قبلا متحد بودن
  • داودی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    6 0
    در هر حال بارزانی باید تنبیه شود واز ملتهای ایران و ترکیه و سوریه معذرت خواهی کند ودر نهایت باید خانه نشین شود این لباس اندازه قد و قامت ایشان نیست بی تجربه بی سیاست بی کفایت و از همه مهمتر داداشی اسرائیل منحوس
  • مهدی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    6 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر تروریست مرگ بر بارزانی صهیونیست
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    3 0
    اگرواقعا بارزانی موسادی صداقت دارد ابطال همه پرسی رااعلام کند
  • US ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۲
    1 4
    میزان رای ملت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس