پژو ۲۰۸

پژو ۲۰۸ که در کلاس خودرو های هاچ بک مینی قرار دارد در تیپ های ۳ درب و ۵ درب و با پیشرانه های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می شود.

به گزارش مشرق، سال ۲۰۱۲ کمپانی فرانسوی پژو از ۲۰۸ که در کلاس خودرو های هاچ بک مینی قرار دارد در ژنو رونمایی کرد. ۲۰۸ در تیپ های ۳ درب و ۵ درب و با پیشرانه های بنزینی و دیزلی به بازار عرضه می شود.

ابعاد پژو ۲۰۸ به ترتیب ۳.۹۶، ۱.۷۴ و ۱.۴۶ طول، عرض و ارتفاع بوده و به منظور افزایش فضای پای سرنشینان عقب ۵ سانتی‌متری فضا در این بخش افزایش یافته و مانند نسل های قبلی خود یعنی ۲۰۶ و ۲۰۷ مشکلی در این زمینه وجود ندارد .

نسخه ی PureTech۸۲ پژو ۲۰۸ از پیشرانه‌ی ۳ سیلندری و حجم معادل با ۱۲۰۰ سی‌سی برخوردار است. این موتور تنفس طبیعی ۸۲ اسب‌ بخار قدرت و گشتاور ۱۱۸ نیوتن‌متر را تولید می کند.

مصرف سوخت این نسخه با یک جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی در داخل شهر ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در خارج شهر ۳.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و به صورت ترکیبی ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

موتور تیپ PureTech۱۱۰ پژو ۲۰۸ همانند نسخه قبلی بوده اما در این نسخه چاشنی یک توربو شارژر به آن اضافه شده که سبب می شود توان خروجی ۱۰۹ اسب‌ بخار و گشتاور آن ۲۰۵ نیوتن‌متر شود. مصرف سوخت این مدل با گیربکس ۵ سرعته دستی ۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

نسخه ی GT-Line از پیشرانه‌ای برخوردار بوده که دوستداران هیجان به دنبال آن می گردند. این موتور ۱۶۰۰ سی‌سی، ۴ سیلندر که به یک توربوشارژر تجهیز شده ۱۶۵ اسب‌ بخار قدرت و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر تولید می کند. این تیپ با جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی اتوماتیک، برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۷.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. مصرف سوخت آن در شهر ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در خارج از شهر ۴.۶ و سیکل ترکیبی ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری نسخه ی (GTi (۱.۶ THP ، با ۴ سیلندر و تجهیز شده به توربوشارژر ۲۰۸ اسب‌ بخار و گشتاور۳۰۰ نیوتن‌متر را تولید می کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۶.۵ ثانیه بوده و با گیربکس ۶ سرعته‌ی دستی مصرف سوخت ۷ لیتر در شهر، ۴.۵ لیتر در خارج شهر و ۵.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی را ثبت کرده است.

تهویه خودکار دوگانه، برف پاک‌کن خودکار، ترمز خودکار، کمک پارک، سیستم درخواست کمک اضطراری، غربیلک و دسته دنده‌ی چرم، خروجی اگزوز دوتایی، چراغ جلوی خودکار، چراغ مه شکن تطبیقی، گرم کن صندلی ، دوربین دید عقب و نمایشگر ۷ اینچی همراه نقشه‌های ناوبری، آینه‌ی عقب الکتروکرومیک و آینه‌های جانبی تاشوی برقی، ایموبلایزر، سنسور فشار باد تایرها، کروز کنترل، چهار اسپیکر، دماسنج، نشانگر دنده و کامپیوتر سفری از جمله امکانات ۲۰۸ است.

طراحی ظاهری خودرو از جلوپنجره و دماغه‌ی برجسته‌ای تشکیل شده برعکس هم رده های خود خبری از طراحی شکسته و تیز نیست .به طور کلی پژو، ۲۰۸ را با خطوط ملایم و انحناهایی در قسمت های مختلف بدنه طراحی کرده که البته هدف کمپانی فرانسوی جذب اقشار جوان بوده که به نوعی موفق هم عمل کرده است.

غربیلک فرمان اندازه‌ی کوچکی دارد و پایین‌تر از نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته است. طراحی داشبورد تفاوت زیادی با سایر خودروهای هم دوره دارد به همین سبب شاید به نظر برخی افراد جالب توجه نباشد اما محل قرارگیری نشان‌دهنده‌ها و کنسول میانی، کابین پژو ۲۰۸ را از سایر رقبا مجزا می‌سازد.

همانطور که یاد شد ۲۰۸ در کلاس خودرو های هاچ بک شهری قرار می گیرد و به تبعیت از نسل های قبلی خود با اینکه کمپانی سعی کرده که فضای داخلی اندکی افزایش یابد اما همچنان افرادی که قد بلندی دارند برای نشستن در صندلی های عقب با مشکل مواجه خواهند بود.حجم صندوق ۲۰۸ برابر با ۲۸۵ لیتر بوده که با تاشدن صندلی‌های عقب این حجم به ۱۰۷۶ لیتر افزایش می‌یابد.

در بخش کنترل و پایداری این هاچ بک فرانسوی با ترمزهای جلو دیسکی و مجهز به سیستم‌های ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی الکتریکی EBD، کنترل پایداری ESP و ترمز اضطراری EBA مواجه خواهیم بود؛ همچنین برای ایمنی سرنشینان در نسخه‌های فول، پژو ۲۰۸ به ۶ کیسه‌ی هوا تجهیز شده که شامل نمونه‌ی جلوی راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    31 3
    خدایا کی از دست این آشغالای فرانسوی راحت میشیم
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    16 4
    خدایا کی از دست این آشغالای فرانسوی راحت میشیم
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    15 3
    خدایا کی از دست این آشغالای فرانسوی راحت میشیم
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    8 6
    آشغال فرانسوی از آشغال چینی خیلی بهتر برای مصرف سوخت و ایمنی و کارکرد و استفاده از مواد غیر سرطانزا
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
      3 0
      چرا آشغال ژاپنی و آلمانی نیاریم تو کشور؟
  • مسعود IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 0
    آخه چرا در كشوري كه از پس صنعت دشوار هسته اي و همينطور طراحي و ساخت موتور موشك به آن پيچيدگي برآمده و ساخت اجزا و بدنه موشكها و هدايت و ارسال موشك به فضا را بومي نموده وحيرت كارشناسان و دانشمندان و مهندسين نظامي و هسته اي كشورهاي مدعي را برانگيخته, از عهده طراحي و ساخت موتور و بدنه ايمن يك خودرو زپرتي بر نميان؟؟!! البته پاسخ دادن به اين سؤال هم خيلي دشوار نيست. دليل اصلي آن در تفاوت ماهوي تفكر حاكم بر دست اندركار و متوليان اين دو حوزه است. در حالي كه منش و طرز فكر مجموعه حوزه هسته اي و موشكي بر پايه جهاد و ايثار و خودباوري و اقتصاد مقاومتي شكل گرفته ,در حوزه صنعت خودرويي و بسياري از صنايع ديگر مملكت , تفكر مبتني بر ليبراليسم و غربگرايي و مرغ همسايه را غاز ديدن و احساس حقارت دربرابر بيگانگان و از اينجور تفكرات مضحك و ويرانگر حاكم بوده و هست . وجود همين ايراد بسيار بزرگ اصلي ترين دليل دنده عقب گرفتن صنعت كشور ما دربسياري از حوزه ها بخصوص صنعت خودرويي كشور بوده وهست وتا اين مشكل برطرف نشود ,آش همين آش و كاسه همين كاسه است وهمه اش بايد حسرت خودروهاي ساخت فلان كشور را بخوريم و طوري پز خودروهاي ديگران را بدهيم كه انگار پدربزرگمان آن را ساخته است!!!!!!!! به قول معروف "من آنم كه رستم بود پهلوان"!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس