Reanult Koleos

کولئوس در مجموعه ی کراس اوور های متوسط شهری قرار دارد که با فناوری‌های ایمنی مدرن، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و جعبه‌دنده‌ی خودکار جدید، به بازار عرضه می شود.

به گزارش مشرق، سال ۲۰۰۷ اولین نسل از کولئوس وارد بازار خودرو شد که اگرچه از کیفیت و قیمت مناسبی برخوردار بود اما مورد استقبال قرار نگرفت؛ نسل بعدی فیس لیفت شده ی نسل اول سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد که تا سال ۲۰۱۵ عرضه آن ادامه داشت .شاید برخی از افراد بگویند که نسل اول این خودرو از جمله تولیدات شکست خورده در بازار خودرو به شمار برود چون حضور پر رنگی در بخش زیادی از مناطق دنیا نداشت اما هدف کمپانی فرانسوی بازار های محلی در کشور هایی چون هند، کره جنوبی و برخی دیگر کشور ها بوده است.

اما نسل دوم این خودرو که یک سال از زمان معرفی آن گذشته دچار دگرگونی شده و به کلی طراحی نمای داخلی و خارجی آن دستخوش تغییر قرار گرفته حتی ابعاد آن به کلی تغییر کرده و نسبتا بزرگتر شده است. کولئوس در مجموعه ی کراس اوور های متوسط شهری قرار دارد که البته این خودرو به‌صورت ۷ نفره هم قابل سفارش بوده و با سه ردیف صندلی، فناوری‌های ایمنی مدرن، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و جعبه‌دنده‌ی خودکار جدید، به بازار عرضه شده است.

کولئوس با یک نمونه‌ی بنزینی و دو مدل دیزلی به بازار های خودرو عرضه می شود؛ نسخه ی بنزینی این خودرو از یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر خطی به حجم ۲.۵ لیتر بهره می برد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند؛ این قدرت به وسیله یک جعبه دنده ی CVT که مانند دیگر گیربکس های CVT در ابتدا اندکی کند عمل می کند نیرو به هر چهار چرخ منتقل می کند و کولئوس برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۱۰.۲ ثانیه زمان نیاز دارد. میانگین مصرف سوخت این خودرو با تجهیزات استاندارد، ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، با سرعت ثابت جاده، کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و با رانندگی در ترافیک شهری تا ۱۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، است.

کولئوس پیشرانه‌ های دیزلی که با کد های dci ۱۳۰ و dci ۱۷۵ شناخته می‌شوند در دیگر بازار ها عرضه می شود و به ترتیب، قدرت‌های ۱۳۰ و ۱۷۷ اسب بخار تولید می‌کنند. این مدل‌ها در مقایسه با نوع بنزینی، هزینه‌ی مصرف سوخت کمتر و گشتاور بیشتری دارد به طوری که مدل dci ۱۳۰ گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر و مدل dci ۱۷۵، گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

در نمای روبه‌رو،چهره ی کولئوس خشن و تهاجمی شده اما طراحی چراغ های این خودرو هم شباهت زیادی با مگان و تالیسمان دارد البته این بار با خطوط روی کاپوت، حجم دهی به این قسمت روبه رو بوده ایم چراغ‌های جدید کولئوس با یک نوار LED همراه بوده که از کاسه‌ی اصلی چراغ، خارج شده و تا نزدیکی سپر ادامه دارند.

لوگوی رنو در میان چهار خط افقی جلوپنجره از جنس کروم قرار گرفته است در فضای چهار گوش تعبیه‌شده در سپر، چراغ‌های مه‌شکن مخفی شده‌ و در میان آن‌ها، فضایی برای جربان سازی هوا وجود دارد.یک خط باریک کرومی از گوشه ی چراغ جلو تا زیر آینه بغل کشیده شدهاست. از دیگر مشخصات نمای جانبی این خودرو حجم‌دهی به گلگیرها و درها، است و سبب شده تا ابعاد کولئوس بزرگتر جلوه کند که به این نوع طراحی در بدنه ی خودرو طراحی حبابی گفته می شود همچنین از کروم در نوار دور پنجره‌ها، بخش پایین درها نزدیک به رکاب و ریل‌های باربند استفاده شده است.

در نمای عقب، با طراحی مدل تالیسمان روبه رو هستیم که از پهنای کم و طول زیاد تشکیل شده که از روی گلگیر تا انتهای بدنه ادامه دارد و به لوگوی رنو ختم می‌شود. صندوق عقب هم با یک انحنا شکل گرفته که سبب می شود تا جای دست مناسبی برای بالا بردن این قسمت، بوجود آید. در مجموع، ابعاد کولئوس در طول ۴.۶۷۲ متر، عرض ۱.۸۴۳ متر و ارتفاع ۱.۶۷۸ متر، است.

نمای داخلی کابین با موادی از جمله پلاستیک سخت طراحی شده همچنین پوشش صندلی ها، محل استراحت بازو و روی درب های از چرم تشکیل شده البته فضای داخلی کابین به رنگ های مختلفی قابل سفارش است. مدل پایه کولئوس به یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی، تجهیز شده که نوع عمودی در سایز ۸.۷ اینچی در این خودرو قابل سفارش بوده این نمایشگر وظایفی چون کنترل سیستم صوتی، نمایش تصویر دوربین عقب، ناوبری ماهواره‌ای، ارتباط تلفنی بلوتوث را بر عهده خواهد داشت.

فضای داخلی کولئوس برای سرنشیان در قسمت عقب و جلو مناسب بوده به طوری که اگر سرنشیان جلو صندلی هارا به سمت عقب ببرند باز هم فضای مطلوبی برای پای سرنشینان عقب وجود خواهد داشت. در قسمت بار کولئوس ۴۵۸ لیتر فضا وجود داشته که با خواباندن صندلی‌ها، به ۱۷۰۰ لیتر افزایش می‌یابد همچنین کمپانی فرانسوی برای سرنشینان عقب یک شارژر و هدایت کننده هوای مطبوع در نظر گرفته است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به نمایشگر ۸.۷ اینچی، سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، سانروف پانورامیک، باز شدن هوشمند در صندوق با سنسور پا، صندلی و فرمان چرم، قابلیت نصب صندلی کودک، تهویه‌ی دوگانه‌ی اتوماتیک، خروجی ۱۲ ولت در کنسول، صندلی ۶ حالته برقی با گرم‌کن دوحالته برای سرنشین جلو و صندوق عقب و رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی دو رنگ اشاره کرد.

از آپشن‌های فنی کولئوس E۳ سیستم روشنایی روز و اتولایت، سنسور باد تایر، سنسور باران، سیستم دو دیفرانسیل هوشمند و کروز کنترل بوده است برخورداری از ۶ ایربگ، هشدار نقطه‌ی کور در آینه‌ی بغل، سیستم کنترل پایداری، هشدار تعویض خط، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل، نگه‌داشتن خودرو در سراشیبی، سنسور پارک جلو و عقب و دوربین پارک از جمله سیستم های ایمنی در این خودرو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    2 0
    پژو 5008suv رقیب جدی برای کولئوس به حساب می آید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس