کد خبر 781308
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
احمد توکلی

احمد توکلی با تشریح جزئیات اولین جلسه با قاضی پرونده مؤسسه ثامن‌الحجج گفت:بزودی علیه بانک مرکزی در پرونده کاسپین هم اعلام جرم می‌کنیم.

به گزارش مشرق، احمد توکلی در خصوص جزئیات اولین جلسه ارائه اطلاعات به بازپرس دادسرا در پرونده ثامن‌الحجج، گفت: اولین جلسه ارائه اطلاعات به بازپرس دادسرا در خصوص اعلام جرم دیده‌بان عدالت و شفافیت در بانک مرکزی دقایقی قبل پایان یافت و بازپرس به صورت ضمنی صلاحیت اعلام جرم این سازمان مردم نهاد را پذیرفت که بر این اساس سؤالاتی راجع به اصل ماجرای شکایت از بانک مرکزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ثامن‌الحجج مطرح شد.

رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت افزود: این اولین بار است که اعلام جرم یک سازمان مردم‌نهاد در دادگستری پذیرفته می‌شود و به نظر می‌رسد جای تقدیر از دادستان کل کشور را دارد؛ ضمن اینکه راه را برای اعلام جرم سایر سازمان‌های مردم‌نهاد باز خواهد کرد تا بتوانند از حقوق خود دفاع کنند؛ ضمن اینکه ناهنجاری جامعه را به وسیله قوه‌قضائیه می‌توان پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: اول شهریور ماه امسال بر علیه بانک مرکزی، وزارت تعاون و مدیران ثامن‌الحجج اعلام جرم کردیم، چرا که قانون تشدید مجازات اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور می‌گوید «که اگر مدیر یا مدیرانی در مقابل اختلالات مالی و پولی سکوت کرده یا اقدام عملی انجام ندهند، به جرم معاونت در جرم باید مجازات شوند که بر این اساس مدیران ثامن‌الحجج، بانک مرکزی و وزارت تعاون، مجرم هستند»؛ ضمن اینکه ذیل ماده ۵۲۸ قانون مجازات اسلامی «اگر مدیران به واسطه اهمال و کوتاهی، ضرری به منابع عمومی برسانند، باید مجازات شوند».

توکلی اظهار داشت: بر این اساس بانک مرکزی تاکنون ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای پرونده ثامن‌الحجج هزینه کرده و این کمترین ضرری است که او متحمل شده است.

رئیس دیده‌بان عدالت و شفافیت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا در برابر پرونده کاسپین نیز اعلام جرم خواهید کرد؟ گفت: جرم بانک مرکزی در پرونده کاسپین شفاف‌تر است، اما بر علیه آن نیز در آینده نزدیک اعلام جرم خواهیم کرد.

توکلی خاطرنشان کرد: جلسه بعدی ارائه اطلاعات به بازپرس در حوزه پرونده ثامن‌الحجج به زودی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اقایی US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    8 2
    اقای توکلی بانک مرکزی مردم نهاد نیست. دارای اساسنامه است. برابر فصل اول - ماده 10 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1351/4/18 دارای شخصیت حقوقی است و در مواردی که قانون پیش بینی نکرده تابع قوانین مربوط به شر کت های سهامی خاص است. من هیچی ندار هم می تواتم در صورت اطمینان از نادرستی اقدام های بانک مرکزی از آنها شکا یت کنم و دادگستری موظف است به شکایت من رسده گی کند - شما که برای خودت کسی هستی و دارای اسم و رسم و خیلی چیز ها هستی. نیازی هم به هندونه زیر بغل بازپرس گذاشتن نیست.وضیفه بازپرس است که به شاکایت شما رسیده گی کند.شما فقط مراقبت کن بازپرس را نخرند و یک حقوق دان سالم پیدا کن که راه را از چاه نشانت بده.
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
      1 2
      البته اگر خود ایشان را نخرند!
  • احمد IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    3 0
    منظورش ازسازمان مردم نهادديدبان عدالت است كه عليه بانك مركزي أعلام جرم كررده اميدوارم اين اغازاقدامهاي عدالت طلبانه بعدي باشد
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
    1 0
    پرونده کاسپین باید و بزودی بسته شود چون این حرفهای رئیس بانک مرکزی بو دارند
  • موسوی IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    1 0
    بالاخره یک مرد پیدا شد که بخاطر ستمهای رفته برمردم فریاد کند گرچه توکلی همیشه شجاع و در میدان بوده و هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس