کد خبر 780382
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
درآمد نفتی

در حالی که صادرات نفت ایران به مشتریان آسیایی در ماه آگوست به بالاترین رقم از ماه مارس رسیده است اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10.8 درصد کمتر است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، صادرات نفت ایران به 4 مشتری بزرگ این کشور برای دومین ماه متوالی در ماه آگوست به بالاترین رقم از ماه مارس رسید. چین و کره جنوبی میزان خرید خود را در این ماه افزایش داده اند.

با این حال، واردات این 4 کشور آسیایی برای چهارمین ماه متوالی همچنان کمتر از مدت مشابه پارسال است.

آمارهای رهیابی کشتی ها نشان داد چین، کره جنوبی، هند و ژاپن، ماه گذشته در مجموع روزانه 1.64 میلیون بشکه نفت از ایران خریدند که 10.8 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

بر اساس آمار رویترز، واردات نفت چین از ایران در ماه گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه 5.5 درصد رشد داشته و به 786 هزار و 720 بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از سال 2006 به شمار می رود.

واردات کره جنوبی نیز 46.7 درصد رشد داشته و به بالاترین رقم 5 ماه گذشته برابر با روزانه 407 هزار و 323 بشکه رسیده است.

 اما هند به تلافی عدم واگذاری توسعه میدان گازی فرزاد ب به این کشور همچنان در حال کاهش خرید نفت از ایران است. دهلی نو در ماه آگوست 335 هزار و 400 بشکه نفت از تهران خریده است که کمترین میزان از فوریه 2016 به شمار می رود و این رقم حدود 42 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.

آمارهای وزارت تجارت ژاپن نیز نشان داد صادرات نفت ایران به این کشور برای چهارمین ماه متوالی به نسبت سال گذشته 54.4 درصد کاهش یافته و به روزانه 107 هزار و 357 بشکه رسیده است که کمترین میزان از ماه آوریل به شمار می رود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس