نقشه استان کرکوک.jpg

مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک از روز گذشته آغاز شده و نیروهای عراقی تاکنون ۱۲ روستا را آزاد کرده اند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک حاکیست، نیروهای عراقی پس از درگیری های سنگین توانستند رشته کوههای مکحول را به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند؛ عملیات برای پاکسازی بخش های آلوده شرقی و شمال شرق این رشته کوه از صبح امروز آغاز شده بود.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی این رشته کوه حدود ۵۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ قابل ذکر است بخش هایی از رشته کوه مکحول که در غرب استان کرکوک قرار دارد از اصلی ترین مناطق برای ارسال نفت و گاز داعش به شمار می آمد. خطوط انتقال لوله نفت و گاز هم در این رشته کوه قرار دارد.

از محور شمال شرق منطقه « الزاب» هم خبر می رسد، نیروهای عراقی پس از عبور از رود « الزاب» و تثبیت مواضع در مناطق آزاد شده، عملیاتی را برای پاکسازی منطقه راهبردی « العباسی» آغاز کردند و موفق شدند روستاهای « غریب و نصیف» را از اشغال تروریست های داعش خارج کنند.

نیروهای عراقی پس از درگیری های سنگین توانستند با شکستن خطوط دفاعی تروریست ها منطقه « العباسی» را به کنترل خود درآورند. منطقه العباسی یک از مقرهای اصلی تروریست ها در استان کرکوک و دروازه جنوبی ورود به شهر الحویجه ( بزرگترین پایگاه گروه تروریستی داعش در مرکز عراق) به شمار می آید.

مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک از روز گذشته آغاز شده و نیروهای عراقی تاکنون ۱۲ روستا را ( غریب، الکرنه، علکایه، الحجامه، الشجره، مصطاح، حمود الخلف، العیلات، نمله، طویریه، علی کاطع، الجبراوی و حمد السوید» از  اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند.

به گزارش مشرق،در جریان درگیری های امروز ۸۶ تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر مجروح شدند؛ ۱۰ خودروی انتحاری تروریست ها هم در عملیات امروز نیروهای عراقی منهدم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۹
    0 0
    نوبت‌اسراییل وبه‌ اب ریختن تنهاست . خودشان فتنه درست کردن افتادند درمحاصره شیعه و سنی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس