نقشه الانبار عراق.jpg

نیروهای عراقی در گام نخست این عملیات درصدد هستند، حاشیه غربی شهر « الحدیثه» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

به گزارش مشرق، از صبح امروز نیروهای امنیتی، بسیج مردمی و عشایر عراق عملیاتی را برای پاکسازی شمال غرب استان الانبار از وجود عناصر تروریستی داعش آغاز کردند و موفق به پیشروی در محورهای مختلف شده اند.

نیروهای عراقی در گام نخست این عملیات درصدد هستند، حاشیه غربی شهر « الحدیثه» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند و در ادامه ارتباط تروریست های داعش را در استان الانبار با جنوب استان نینوا به طور کامل قطع کنند.

نیروهای عراقی در مرحله سوم این عملیات به سوی مناطق مرزی و گذرگاه « القائم» پیشروی خواهند کرد؛ جنگنده های نیروی هوایی ارتش عراق هم در ساعات گذشته مواضع تروریست ها را در مناطق مختلف استان الانبار هدف قرار داده اند.

در حال حاضر ، درگیری ها در حومه غربی شهر « الحدیثه» در جریان است و نیروهای عراقی موفق شده اند با شکستن خطوط دفاعی تروریست ها و پس از درگیری های سنگین ۳ ساعته، منطقه « وادی الفحیمه» را به کنترل خود درآورند.

نیروهای عراقی با ادامه عملیات در محورهای دیگر موفق شدند به سوی مناطق غربی هم پیشروی کنند و با پاکسازی ۱۲ کیلومتر ی در عمق مساحت آلوده، خود را به وردی منطقه « الریحانیه» برسانند. در جریان این عملیات تاکنون ۴۰ تن از تروریست ها به هلاکت رسیده اند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای عراقی در محله « الریحانیه» همچنان ادامه دارد و خبرها حاکیست بخش وسیعی از این منطقه از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شده است؛ در صورت پاکسازی کامل منطقه الریحانیه، امنیت غرب جاده شهر الحدیثه به طور کامل تامین می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    25 4
    خدا کنه امریکاییها بمباران اشتباهیشون !! نکنند
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    20 2
    تشکر بابت تهیه لحظه به لحظه اخبار جبهه مقاومت در عراق و سوریه
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    13 3
    عراق نمی بایست بعد از تلعفر عملیات رو متوقف می کرد ، اگر ادامه داده بود شاید با خیال راحت با مساله کردها برخورد می کرد .
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      8 0
      بعد از تلعفر هیچ منطقه ای در شمال عراق در کنترل داعش نمانده بود، به کجا ادامه می داد؟ اگر جنگ رو به اقلیم بکشانه داعش دوباره حمله می کند و وقایع 2014 تکرار می شود
  • علی IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    17 1
    سلام؛ بنظرم نیروهای عراقی با وجود کثرت و امکانات خوب نتونستن مثل سوریه همزمان در چند جبهه فعال باشن در صورتیکه اگر همزمان با عملیات تلعفر ،از همین مسیر حدیثه به القائم عملیات میکردن و با اتصال به الولید داعش رو در قسمت جنوبی مناطق اشغالی عراق محاصره میکردن و در شمال هم چنین عملیاتی انجام میشد خیلی زودتر داعش تضعیف میشد و فشار بر دیرالزور و شهرهای شرقی سوریه هم کم میشد و اونجا هم راحت تر آزاد میشد که متاسفانه انگار چون عراقی ها زیاد فشار رو بر خودشون احساس نمیکنن شل اومدن.در حالیکه باید نبرد را استراتژیک اداره و با هماهنگی با سوریه کار داعش و اکراد رو تمام میکردن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس