امانو

دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با وزیر خارجه کره جنوبی گفت آخرین آزمایش اتمی کره شمالی نشان می‌دهد این کشور در برنامه‌ اتمی‌اش پیشرفت قابل توجهی داشته است.

به گزارش مشرق، یوکیو آمانو دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر به سئول گفت آخرین آزمایش اتمی کره شمالی اثبات کرد که این کشور پیشرفت چشمگیری در برنامه اتمی داشته است.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ، آمانو گفت هنوز مشخص نیست که ششمین آزمایش اتمی کره شمالی بمب هیدروژنی بوده یا نه اما این آزمایش نشان می دهد کره شمالی به سطح تازه‌ای از تهدیدات علیه جامعه جهانی رسیده است. 

وی افزود، آزمایش اخیر بسیار بزرگتر از آزمایش قبلی بود و این یعنی کره شمالی به سرعت پیشرفت کرده است و در مقابل چنینی تهدید عمیقی، جامعه جهانی باید متحد شود. 

آمانو در دیدار با کانگ کیونگ‌-وا وزیر خارجه کره جنوبی توافق کردند همکاری بین دو کشور را افزایش داده و مساله کره شمالی را حل کنند. دو طرف نگرانی عمیق خود درباره ششمین آزمایش موشکی کره شمالی را بیان داشتند.

وزیر خارجه کره جنوبی به  آمانو گفت، سئول از آژانس بین المللی انرژی اتمی انتظار دارد که تجربیاتش درباره برنامه اتمی ایران را با کره جنوبی در میان بگذارد چرا که این تجربیات می‌تواند در رابطه با مساله کره شمالی کمک کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس