کد خبر 780171
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
سلامت

یک متخصص دیابت با اشاره به اینکه دیابت بارداری معمولاً نشانه خاصی ندارد، گفت: همه زنان باردار در طول هفته‌های ۲۴ تا ۲۸ بارداری باید آزمایش قند خون انجام دهند.

به گزارش مشرق، مهریار خسروشاهی در ارتباط با دیابت بارداری اظهار داشت: زنان باردار بهتر است از افزایش وزن مجاز در طول بارداری و میزان وزنی که در این دوران به دست می‌آورند با خبر باشند. 

وی با اشاره به اینکه دیابت بارداری معمولاً نشانه خاصی ندارد، گفت: به همین علت تمام زنان باردار در طول هفته‌های 24 تا 28 بارداری باید آزمایش قند خون بدهند. 

متخصص دیابت ادامه داد: چنانچه زنان در خطر ابتلا به دیابت یا نشانه‌هایی از آن همچون وجود قنددر ادرار باشند، پزشک متخصص آزمایش تست قند را در معاینات اولیه گرفته و مجدد آن را در بین هفته‌های 24 تا 28 بارداری تکرار می‌کنند. 

این متخصص دیابت اضافه کرد: به طورکلی بیماران دیابتی حتماً باید معاینات منظم داشته باشند و 2 تا 4 مرتبه در سال به پزشک مراجعه کنند تا اگر انسولین مصرف می‌کنند یا نیاز به کمک دارند، میزان قند خون خود را در حد تعادل نگه دارند و دفعات بیشتری به پزشک مراجعه کنند. 

وی بیان داشت: همچنین این افراد لازم است سالانه معاینه فیزیکی و معاینه چشم داشته باشند و از نظر سلامت چشم، عصب‌ها، کلیه و عوارض احتمالی دیگر دیابت بررسی شوند. 

خسروشاهی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به دیابت 2 بار در سال لازم است به دندانپزشک مراجعه کنند، گفت: در مورد خنثی کردن عوارض مصرف زیاد انسولین نیز در افرادی که مبتلا به دیابت هستند و انسولین دریافت می‌کنند، باید توجه داشت حداقل 15 گرم کربوهیدرات ساده در هر زمان همراه خود داشته باشند. 

این متخصص دیابت گفت:‌کربوهیدرات ساده باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شود و با عارضه ناشی از مصرف زیاد انسولین می‌جنگد که این کربوهیدرات ساده شامل نصف لیوان آبمیوه یا نوشابه غیررژیمی، یک لیوان شیر، 2 قاشق غذاخوری کشمش، 3 عدد قرض گلوکز یا شکلات است. 

خسروشاهی اضافه کرد: اگر قند خون بیمار دیابتی بعد از 15 دقیقه همچنان پایین بود، 15 گرم کربوهیدرات ساده دیگر را علاوه بر 15 گرم قبلی، بیمار باید مصرف کند و به طورکلی 30 گرم کربوهیدارت مصرف داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس