شبکه قرآن

شبکه قرآن و معارف سیما در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به انعکاس دلدادگی مردم سراسر ایران می پردازد.

 به گزارش مشرق - پوشش مراسم عزاداری حسینی (ع) در شبکه قرآن و معارف سیما رویکردی سراسری خواهد داشت. بر همین اساس این شبکه تلویزیونی در روزهای نهم و دهم محرم به پخش زنده مراسم عزاداری حسینی (ع) در سراسر کشور خواهد پرداخت.
 
به همین منظور ارتباط زنده با کلیه مراکز استان‌ها در سراسر کشور از جمله: زنجان، اردبیل، کرمان، اهواز، بوشهر و پوشش مراسم عزاداری و سینه زنی در استان‌ها پیش‌بینی شده است.  بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما می‌توانند از ساعت 9:30 تا 12:00 و در ادامه از ساعت 13:30 تا 15:00 بیننده ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی باشند.
 

همچنین در ساعات دیگر روز تاسوعا و عاشورا حسینی (ع) بینندگان می توانند در ساعت 6:30 صبح، بیننده برنامه نوگلان حسینی باشند. در ساعت 7:00 و 9 صبح بسته‌های ویژه رسانه‌ای با عنوان حسینیه و مصباح پیرامون موضوع مناسبتی جاری پخش می‌شود. برنامه «گزارش هشت» در ساعت 13:15 و 16:30 به پخش گزارش از جلسات قرآنی و هیئات نوجوانان می‌پردازد.  سخنرانی حجت الاسلام نظری منفرد ساعت 15:00 از باکس‌های سخنرانی گنجانده شده در جدول پخش شبکه قرآن و معارف سیما است.
 
نوجوانان و بینندگان شبکه قرآن و معارف سیما می‌توانند در ساعت 16 بیننده ویژه برنامه نوجوان باشند که این برنامه به مدت 30 دقیقه تهیه و تدارک شده است. پس از پخش سکانس‌های سینمایی و تلویزیونی عاشورایی با عنوان «محرم نامه» در ساعت 17:00 به مدت 15 دقیقه، بینندگان می‌توانند سخنرانی آیت الله جاودان پیرامون سجایای امام حسین (ع) و خصائل ایشان را در ساعت 17:15 مشاهده کنند.
 
روز شنبه 8 مهر مصادف با روز تاسوعای حسینی، سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان در ساعت 19:00 از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود و ساعت 19:00 یکشنبه مصادف با شب شام غریبان پخش سخنرانی آیت الله جوادی آملی پیش‌بینی شده است. برنامه گفتگومحور با موضوع پاسخگویی به سوالات دینی و مذهبی که در ماه محرم با رویکردی عاشورایی پخش می‌شود در ساعت 20:00 قابل پیگیری خواهد بود.
 
در ساعت 21:00 روز شنبه  8 مهر برنامه مستند «بعد از آن روز» به افرادی که در مکتب امام حسین (ع) دچار تحول روحی شده‌اند، می‌پردازند .علاقمندان می‌توانند این برنامه را  روز یکشنبه در ساعت 22:00 ببینند.
 
برنامه اشراق ویژه شب عاشورای حسینی ساعت 21:30 آغاز و به مدت 90 دقیقه پخش می‌شود اما پخش این برنامه در شب شام غریبان با یک ساعت تأخیر در ساعت 22:30 آغاز و تا 24:00 به گفتگو پیرامون حادثه عاشورا و پخش مداحی و مرثیه خوانی به صورت زنده می‌پردازد.
 
در شب عاشورای حسینی، پخش زنده ترتیل قرآن کریم پیش‌بینی شده است که به صورت زنده از مشهد مقدس و از مرقد منور امام هشتم شیعیان (ع) برای بینندگان قابل دریافت است. طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده ساعت پخش این برنامه 23:15 دقیقه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس