کد خبر 780028
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
 مراسم عزاداری شب سوم ماه محرم در مسجد مقدس جمکران

مدیرکل صدا و سیمای زنجان از پوشش زنده مراسم عزاداری‌های حسینیه اعظم و زینبیه زنجان خبر داد.

به گزارش مشرق، مرتضی صفری در دیدار با هیئت امنای زینبیه اعظم زنجان با تسلیت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس این هفته را ادامه راه عاشورا خواند و اظهار داشت: در تاسی از حرکت عاشورا و به برکت جانبازی‌ها و رشادت ایثارگرانی بود که سبب شد در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم و امروز انقلاب ما به مرز 40 سالگی نزدیک می‌شود که مایه شادی دوستان و یاس دشمنان است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز ، اسلام با دو نوع تفکر انحرافی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مواجه است گفت: دشمنان با ایجاد و گسترش این دو نوع تفکر انحرافی درصدد خلق چهره‌ای غیرواقعی و خشن از اسلام در دنیا هستند که باید در این رمینه هوشیار بود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خط سرخ شهادت و خط سبز انتظار را دو ابزار مهم  تفکر ناب شیعی عنوان کرده و افزود: دشمنان با درک عمیق این موضوع سعی در کمرنگ کردن این موضوعات در اذهان نسل جوان دارند.

این مسئول با اشاره وجود برخی انحرافات در عزاداری‌های محرم، آگاه‌سازی و تبیین فرهنگ ناب عاشورا تحت لوای ولی فقیه زمان را لازم و ضروری دانسته و بر اهتمام ویژه به این موضوع تأکید کرد.

صفری با اشاره به اینکه پوشش عزاداری‌های حسینیه اعظم و زینبیه اعظم کار بسیار بزرگی است گفت: پخش بیش از سه ساعت عزاداری آن هم به شکل زنده کاری بسیار ظریف، حساس و مهمی است که باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای این موضوع انجام گیرد.

وی حضور مردم در هشتم و یازدهم محرم را نمادی از وحدت شیعه دانست و افزود: عزاداری‌های هشتم ویازدهم محرم حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و راهپیپمایی اربعین نشانه‌های بارزی از شور و شعور حسینی است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان خاطرنشان کرد: «حماسه حسینی» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به مناسبت ایام محرم در شبکه اشراق به تولید رسیده است. این ویژه برنامه که  در چهار برنامه 30 دقیقه‌ای نگاهی کارشناسانه به موضوع عزاداری حسینی داشته و به ریشه‌های بدعتها و انحرافات وارد شده در عزاداری و سوگواری حسینی،  و راهکارها مقابله با آن می پردازد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه گفت‌وگو محور بوده و کارشناسان برنامه نیز آیت الله دولابی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین حجت الاسلام احمدی هستند گفت: تهیه‌کننده «حماسه حسینی» محمد حسن حسین‌خانی و  کارگردان آن نیز  مهرداد خلیلی است که در دهه نخست محرم به روی آنتن می رود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس