دومین نمایشگاه عاشورایی

شبکه چهار سیما به مناسبت سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله حسین (ع) ویژه برنامه های متعددی را در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برای عزاداران تدارک دیده است.

به گزارش مشرق - تامین برنامه شبکه چهار ویژه برنامه‌هایی را به شرح ذیل برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تدارک دیده است:

در روز تاسوعای حسینی، شنبه 8 مهرماه ساعت 8 صبح مستند داخلی «دلداگان حسین» پخش خواهد شد. دلداگان حسین مستندی از امور بین الملل است که نگاهی به فعالیت هیئت متوسلین به اهل البیت (ع) در انگلیس و چگونگی برپایی مراسم عزا در ماه  محرم- درست کردن چای و غذای نذری - مداحی - سینه زنی و موعظه و... دارد.

تله فیلم «انگشتر» نیز شنبه به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی داستان جوانی به نام یونس است که انگشتری پیدا کرده و در صدد نگهداری آن به عنوان وسیله‌ای برای شانس و اقبال می‌باشد و حوادث متعددی که در خیال او آفریده می‌شوند... . این تله فیلم تلویزیونی شنبه ساعت 10 و 18:30 پخش می‌شود.

«عاشورا در رامیان» عنوان مستند دیگری است که شنبه ساعت 12:15 روی آنتن خواهد رفت. این مستند به کارگردانی محمد فنایی مراسم عزاداری روز عاشورا و شام غریبان در شهر رامیان در گلستان را به تصویر می‌کشد.

مستند «عاشورا در خوسف» ساخته محمد عبداللهی، برگزاری مراسم ماه محرم در شهر خوسف در خراسان جنوبی شامل مراسم عاشورا، نخل گردانی، بیل زنی،خواندن اشعار و تهیه غذای نذری را شامل می‌شود و یکشنبه ساعت 1بامداد روی آنتن خواهد رفت.

تله فیلم تلویزیونی بسیار دیدنی «تنهایی» با بازی شهاب حسینی روز عاشورا، یکشنبه 9مهر ماه ساعت 10 و 20:30 پخش خواهد شد.

مجموعه «مختارنامه» در قالب برنامه مستند «یک فیلم یک حقیقت»، «مختارنامه» در کنار تصاویر پشت صحنه مجموعه مختارنامه، گفت و گوها و قسمت‌هایی منتخب از مختارنامه به تصویر کشیده شده است. بخصوص این که بر بخش جلوه‌های ویژه مختارنامه و نحوه ساخت برخی صحنه‌های آن مانند صحنه کابوس مختار و یا بیرون آمدن لشکر او از دل زمین توجه خاصی شده است. در این برنامه با بازیگران، کارگردان و عوامل دست اندرکار تهیه این مجموعه مصاحبه شده است که هرشب ساعت 23 پخش خواهد شد.

مجموعه مستند ترکیبی «سلسبیل» در مورد ماه محرم و امام حسین (ع)  می‌باشد و مصاحبه با شاعران هنرمندان و مردم در مورد واقعه عاشورا و تاثیر واقعه عاشورا  در آثار هنری و  زندگی روز مره  آنها را به تصویر کشیده است و در انتها ارزق بن‌حارث از سپاهیان دشمن را معرفی و نقش او را  در واقعه عاشورا بیان می‌کند در روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه هفته آینده ساعت 22 از شبکه چهار پخش خواهد شد. بنا بر این گزارش پخش برنامه‌های کتیبه‌های اشک، اهل سوگ، سریال آخرین دعوت و سایر ویژه برنامه‌های ایام محرم نیز در هفته آینده ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس