کد خبر 778317
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
سخنرانی ترزا می در سازمان ملل- 2017

تعداد زیادی از هم‌حزبی‌های نخست‌وزیر انگلیس و ۴ نفر از وزرایش به دنبال توطئه‌ برای کنار گذاشتن وی از رهبری حزب و جانشینی او هستند.

 به گزارش مشرق، تعداد هم‌حزبی‌های مخالف «ترزا می» نخست وزیر انگلیس طی 3 ماه گذشته یعنی بعد از برگزاری انتخابات زودتر از موعد در این کشور، افزایش یافته است.

روزنامه ساندی تایمز نوشت، با از دست دادن کرسی‌های زیاد حزب محافظه‌کار انگلیس در پارلمان بعد از انتخابات زودتر از موعدی که ترزا می رهبر این حزب خواستار برگزاری آن شده بود، مخالفت با رهبری وی افزایش و خطر کنار گذاشتنش از رهبری حزب محافظه‌کار انگلیس وجود دارد.

برخی اخبار مبنی بر آن است که بعد از عملکرد نامناسب دولت در آتش‌سوزی برج گرنفل لندن که جان ده‌ها نفر را گرفت، مخالفت‌ها با رهبری ترزا می افزایش یافت.

همچنین اختلاف جمعی از هم‌حزبی‌های ترزا می در موضوع برگزیت(خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است که طی بیش از یک سال گذشته هیچ پیشرفتی در مذاکرات میان بریتانیا و اتحادیه اروپا حاصل نشده است. 

ساندی تایمز افزود، 4 تن از وزرای ارشد کابینه خانم می برای جایگزینی‌اش تلاش می‌کنند. بوریس جانسون وزیر خارجه، فیلیپ هاموند وزیر دارایی، دیوید دیویس وزیر برگزیت و امبر راد وزیر کشور در توطئه جایگزینی ترزا می دخیل هستند. 

بعد از یادداشت هفته گذشته بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس که درباره برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) نظراتی مغایر با ترزا می منتشر کرده بود، منبعی در حزب محافظه‌کار گفت نخست وزیر برای کاهش تهدید وی علیه قدرت نخست وزیر، او را از ابتدا به عنوان وزیر خارجه انتخاب کرد. 

بر اساس قانون انگلیس، اگر 48 نفر از اعضای حزب طی نامه‌ای به رئیس پس‌نشینان حزب در پارلمان خواستار برگزاری انتخابات برای جایگزینی رهبر حزب شوند، انتخابات درون حزبی برای تغییر رهبر صورت خواهد گرفت. 

یک فرد نزدیک به دیوید دیویس وزیر برگزیت گفت نزدیک 50 نماینده محافظه‌کار خواستار کناره‌گیری ترزا می از رهبری این حزب و جایگزینی وی با وزیر برگزیت هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس