کد خبر 777389
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
نواز شریف

دیوان محاسبات ملی پاکستان اعلام کرد: اعضای خانواده نواز شریف تا زمانی که پرونده های مختلف علیه آنان جریان دارد، حق خرید و فروش زمین ها و منازل خود را ندارند.

به گزارش مشرق، دیوان محاسبات ملی پاکستان در دستورالعمل جدید خود با مصادره تمامی اموال و دارایی های اعضای خانواده نخست وزیر پیشین پاکستان، اعلام کرد: اعضای خانواده نواز شریف تا زمانی که پرونده های مختلف علیه آنان جریان دارد، حق خرید و فروش زمین ها و منازل خود را ندارند و همچنین تمامی حساب های بانکی آنان مسدود خواهد بود.


این مرجع رسمی در پاکستان اعلام کرد: اعضای خانواده نواز شریف حق ندارند دارایی های خود را به کسی هدیه و یا به دیگران واگذار کنند.


دیوان محاسبات ملی پاکستان همچنین از مسئولان بازار بورس نیز خواست تمام سهام اعضای خانواده نواز شریف را مصادره کنند و تا اطلاع ثانوی هیچ کس حق داد و ستد این سهام را ندارد.


دادگاه دیوان محاسبات ملی پاکستان همچنین پس از حضور نیافتن «اسحاق دار» وزیر دارایی در نشست این دادگاه، حکم بازداشت و مصادره اموال او را صادر کرد.


پرونده ای علیه اسحاق دار در دادگاه دیوان محاسبات ملی پاکستان در زمینه دارایی و اموال بیش از درآمد جریان دارد.


طبق این حکم، اسحاق دار باید از سوی نیروهای امنیتی و پلیس دستگیر شود و بازداشت او غیرقابل ضمانت خواهد بود.


دادگاه عالی پاکستان روز جمعه بیست و چهارم شهریورماه درخواست نواز شریف نخست وزیر برکنار شده این کشور را برای تجدید نظر در حکم قضایی درخصوص پرونده فساد مالی وی و اعضای خانواده اش، رد کرد.


نواز شریف و فرزندانش مریم نواز، حسین نواز و حسن نواز براساس اسنادی که موسسه پانامایی 'موسک فونسکا' در سال های گذشته افشا کرد و به 'پرونده پاناما' معروف شد، به اتهام دست داشتن در فساد مالی، مجرم شناخته شدند و نواز شریف توسط حکم داده عالی سلب صلاحیت و سپس برکنار شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    3 0
    چرا در ایران این اتفاقات نمیفته ؟ واقعا چرا ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس