کد خبر 782260
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
وزیرخزانه داری پاکستان

فواد چوهدری سخنگوی تحریک انصاف اعلام کرد: روند پرونده فساد اقتصادی نواز شریف به گونه‌ای است که حداکثر تا ۳ ماه دیگر اسحاق دار زندانی خواهد شد.

به گزارش مشرق، فواد چوهدری سخنگوی حزب تحریک انصاف اعلام کرد با افزایش فشار بر مفسدان اقتصادی در پاکستان و پیگیری سازمان بازرسی این کشور نهایتا ظرف سه ماه آینده «اسحاق دار» وزیر خزانه‌داری پاکستان روانه زندان خواهد شد.

فواد چوهدری گفت: اوضاع اقتصادی پاکستان به حد فاجعه رسیده است، گرانی مایحتاج مردم و ناکارآمدی دولت موجود در مهار آن باعث شده تا مردم به ستوه بیایند.

سخنگوی تحریک انصاف سپس به انتخاب مجدد نواز شریف به عنوان رئیس حزب اشاره کرده و گفت: این انتخاب هیچ تغییری در آینده سیاسی نواز شریف نخواهد داشت زیرا او دیگر به پایان رسیده است، او هر چند بار به عنوان رئیس حزب انتخاب شود طبق حکم دادگاه عالی دیگر نمی‌تواند وارد سیاست اجرایی کشور شود.

او گفت: حزب حاکم تلاش می‌کند سازمان بازرسی پاکستان را نیز به سمت خود بکشاند و در همین راستا شاهد تلاش فراوانی هستیم که رئیس جدید این سازمان از بین گزینه‌های پیشنهادی دولت انتخاب شود.

این درحالی است که شاه محمود قریشی معاون عمران خان نیز سخنانی مشابه بیان کرده و گفته بود: تغییر رئیس سازمان بازرسی در زمانی که آنها گرم رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی نواز شریف هستند و قرار دادن فردی به پیشنهاد آنها به هیچ عنوان پذیرفته شدنی نیست.

خاطرنشان می‌شود طی روزهای اخیر پارلمان پاکستان در قانون اساسی این کشور تغییراتی به وجود آورد تا نواز شریف مجددا بتواند به عنوان رئیس حزب انتخاب شود.

پس از رد صلاحیت شدن نواز شریف توسط دادگاه عالی پاکستان قرار بود او دیگر در هیچ فعالیت سیاسی حضور نداشته باشد.

از سوی دیگر پسران نواز شریف و داماد او با حکم سازمان بازرسی پاکستان مورد پیگیرد قضایی قرار گرفته‌اند و ممکن است در روزهای آینده حکم جلب آنها صادر شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس