کد خبر 776772
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
ترامپ

کوبا اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرد و این اظهارات را غیرمحترمانه، غیر قابل قبول و مداخله جویانه ارزیابی کرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کوبا بار دیگر ضمن تاکید بر عدم دخالت در حوادثی که موجب آسیب وارد شدن به دیپلمات‌های آمریکایی در هاوانا شده، اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم کرده است.

وزارت خارجه کوبا با انتشار بیانیه‌ای اظهارات ترامپ را غیر قابل قبول و مداخله جویانه ارزیابی کرده است.

بیانیه وزارت خارجه کوبا پس از آن صادر شده است که هیات‌های آمریکایی و کوبایی در واشنگتن دیدار کرده و درباره روابط دوجانبه رایزنی داشته‌اند. این نخستین دیدار مقام های عالی رتبه دو کشور از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در ماه ژانویه بوده است.

این نشست همان روزی برگزار شده است که ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرده و کوبا را کشوری فاسد و بی ثبات کننده خوانده است. ترامپ همچنین گفته است که تحریم ها و محاصره اقتصادی و تجاری علیه کوبا را تا زمانی که این کشور اصلاحات ساختاری را انجام دهد، لغو نخواهد کرد.

کوبا اعتراض شدید خود را نسبت به اظهارات ترامپ اعلام کرده و همین طور از سیاست جدید واشنگتن در قبال هاوانا اعتراض کرده است.

وزارت خارجه کوبا افزود: در خصوص اظهارات غیرمحترمانه، غیرقابل قبول و مداخله جویانه دونالد ترامپ در نشست مجمع عمومی سازمان ملل آن هم در زمانی که کمیسیون دوجانبه آمریکا و کوبا در حال برگزاری بوده است، هیات کوبایی مراتب اعتراض شدید خود را اعلام کرده است.

روابط کوبا و آمریکا از ماه گذشته زمانی تیره و تار شد که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، تعدادی از دیپلمات های آمریکایی در هاوانا از حوادث مرموزی که دچار مشکلات شنوایی شده اند. تاکنون 21 دیپلمات آمریکایی در سفارت این کشور در هاوانا به این مشکلات شنوایی مبتلا شده اند. چند دیپلمات کانادایی نیز به همین مشکلات دچار شده اند.

کوبا اعلام کرده است که هیچ دخالتی در این حوادث نداشته ولی رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا از احتمال بسته شدن سفارت این کشور در هاوانا خبر داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس