کد خبر 775787
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
تیلرسون

وزیر خارجه آمریکا می گوید با توجه به اینکه برخی کارکنان سفارت این کشور در کوبا به طرز مشکوکی بیمار شده اند، دولت واشنگتن گزینه تعطیلی سفارت را بررسی می کند.

 به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، دولت واشنگتن مشغول بررسی گزینه تعطیلی سفارت آمریکا در کوبا است و دلیل خود را مشکلات جسمانی عنوان می کند که برای ۲۰ نفر از دیپلمات های مستقر در هاوانا پیش آمده است.

در همین رابطه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، گفت: تعطیلی سفارت در حال ارزیابی است. با توجه به آسیب وارد شده به برخی کارمندان سفارت، مسئله بسیار جدی تلقی می شود.

به ادعای آمریکایی ها، این مشکلات جسمانی که دامنه آنها از عوارض مغزی تا مشکلات شنیداری گسترده می شود؛ ناشی از وسیله صوتی است که دولت کوبا برای آسیب رساندن دیپلمات های آمریکایی نصب کرده است.

این در حالی است که دستکم ۲ نفر از کارکنان سفارت کانادا نیز مشکلات جسمانی مشابه ای را گزارش داده اند و همین مسئله باعث شده تا کوبا، کانادا و آمریکا تحقیقاتی را برای روشن شدن علت مسئله آغاز کنند.

در همین حال، دولت هاوانا هر گونه اتهام درباره تعمد در روند آسیب رسانی به کارکنان سفارتخانه های آمریکا و کانادا را رد می کند.

گفتنی است بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا و از سرگیری روابط دیپلماتیک واشنگتن-هاوانا بعد از وقفه ای ۵۰ ساله، از دستاوردهای دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری قبلی آمریکا تلقی می شود که البته سرنوشت آن نیز مانند سایر دستاوردهای وی، از زمانی که دونالد ترامپ کلیددار کاخ سفید شده؛ با ابهام همراه بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس