کد خبر 767582
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۸
وزارت خارجه امریکا

2 دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا با ارائه استعفای خود قصد دارند از سمتهای خود کناره گیری کنند.

به گزارش مشرق، نشریه فارین پالیسی با اشاره به سیل کناره گیری دیپلماتهای آمریکایی گزارش داد که دیپلمات ارشد آمریکا و مسئول میز نظارت بر سیاستهای این کشور در سازمان ملل و دیگر سازمانهای بین‌المللی روز جمعه از سمت خود استعفا کرده است.

براساس این گزارش، تریسی ژاکوبسن، 52 ساله، دیپلمات باسابقه و مدیر اداره امور سازمانهای بین المللی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از تصمیم خود برای کناره گیری خبر داده است. این استعفا سه هفته قبل از اولین سخنرانی مهم دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل و در مقابل رهبران جهان صورت می‌گیرد. 

با این حال گزارش شده است که ژاکوبسن که دارای چندین تقدیرنامه و از دیپلماتهای با سابقه آمریکا است تا اوایل اکتبر در پست خود باقی بماند.

تصمیم استعفای ژاکوبسن در همان روزی اعلام شد که ویلیام روینگتون برونفیلد، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور حقوق بین‌المللی به وزارتخانه متبوع خود اعلام کرده است که تا آخر سپتامبر از سمت خود کنار خواهد رفت. کریستی کنی همسر روینگتون نیز 4 ماه پیش از سمت خود در وزارت خارجه آمریکا استعفا کرده بود.

فارین پالیسی هفته پیش نیز گزارش داده بود که جان هافرن مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور اروپا از سمت خود کنار گذاشته شده است.

وزارت خارجه آمریکا تاکنون درباره درخواست ژاکوبسن و روینگتون برای استعفا و بازنشستگی اظهارنظری نکرده است.

طی هفته‌های گذشته چند تن دیگر از مقامات ارشد دولت آمریکا از سمت خود کناره گیری کرده و یا کنار گذاشته شده اند. سباستین گورکا دستیار و گری کوهن مشاور اقتصادی ترامپ از جمله آخرین افرادی بودند که تصمیم خود را برای جدایی از دولت اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس