نقشه عراق و سوریه.jpg

نیروهای عراقی در عملیات ۳ روزه خود توانستند ۵۵ تن از تروریست های داعش را کشته وزخمی کنند. در این عملیات ۶ خودروی انتحاری منهدم شد.

به گزارش مشرق، نیروهای عراقی از سه روز گذشته پیش عملیاتی را در سکوت کامل رسانه ای در حومه شهر الحدیثه در غرب استان الانبار آغاز کردند؛ هدف از انجام این عملیات تامین امنیت حومه جنوبی، شمالی و غربی شهر الحدیثه بود.

این عملیات با  مشارکت عشایر اهل سنت منطقه و پشتیبانی جنگنده های عراقی شروع شد و در محور شمالی با پاکسازی مناطق شمال غرب دریاچه الحدیثه ادامه یافت. نیروهای عراقی در این عملیات توانستند تا شعاع ۲۵ کیلومتری، تروریست های داعش را عقب برانند و امنیت غرب شهر الحدیثه را تامین کنند.

** برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

در محور غربی شهر الحدیثه هم مناطق « وادی الاخضر ، وادی عیده و الفحیمی» به طورکامل پاکسازی و تروریست ها تا شعاع ۱۲ کیلومتری عقب رانده شدند. در محور جنوبی انبارهای سلاح از وجود تروریست های داعش پاکسازی شد و امنیت از این محور به شهر الحدیثه بازگشت.

نیروهای عراقی در عملیات ۳ روزه خود توانستند ۵۵ تن از تروریست های داعش را کشته وزخمی کنند. در این عملیات ۶ خودروی انتحاری منهدم شد.

انهدام کارگاه ساخت خودروهای انتحاری، کارگاه ساخت مواد و تله های انفجاری بخش دیگری از دستاوردهای این عملیات است. یگان های مهندسی نیروهای عراقی همچنین ۱۵۷ تله انفجاری را در حومه شهر الحدیثه خنثی کردند.

در حال حاضر، امنیت حومه شهر الحدیثه به طور کامل تامین شده و براساس اطلاعات منتشر شده نیروهای عراقی پس از عید فطر عملیات گسترده ای را برای حرکت به سمت مرز سوریه و گذرگاه القائم آغاز می کنند.

به گزارش مشرق، ۸۰ درصد از استان الانبار از جمله مناطق راهبردی « فلوجه، الرمادی، الرطبه، گذرگاه الولید، الحدیثه، البغدادی و هیت» در کنترل نیروهای عراقی است و فقط بخشی از غرب استان شامل مناطق بیابانی و گذرگاه القائم در اشغال تروریست های داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
    1 1
    آخه این چه طرز نقشه دادن هست حداقل از گوگل مپ استفاده میکردین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس