کد خبر 775972
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
ولد الشیخ

ماموریت نماینده سازمان ملل در امور یمن برای یک دوره چهارماهه دیگر تمدید شد.

 به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری المیادین، در پی فشارهای عربستان، ماموریت اسماعیل ولدالشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن تمدید شد.

بر اساس این گزارش، ماموریت ولد الشیخ بیستم ماه جاری میلادی به پایان می‌رسد، اما در پی میانجیگیری‌های عربستان، ماموریت وی چهار ماه دیگر تمدید شد.

این در حالی است که ولدالشیخ در نشست بین عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی و دبیرکل سازمان ملل حضور داشت و در این دیدار درباره تحولات اخیر یمن، سوریه، عراق، میانمار و روند اجرای اصلاحات داخلی در عربستان، بحث و تبادل نظر شد.

اخیرا «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن را عنصر نامطلوب دانسته بود.

وی خرداد ماه گذشته گفته بود: «نماینده سازمان ملل از امروز به بعد عنصر نامطلوب است و باید فردی جایگزین وی شود که با احترام با مردم یمن برخورد و تعامل کند».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرده بود: «ما از الان به بعد به هیچ وجه با ولدالشیخ تعامل نخواهیم کرد و بر گفتگوهای داخلی تکیه می کنیم».

شبکه المیادین نیز چندی پیش به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به دنبال برکنار کردن «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه این سازمان در امور یمن است. المیادین همچنین افزود که این تصمیم گوترش پس از مخالفت دولت نجات ملی یمن در صنعا با گفتگو با «اسماعیل ولد الشیخ» صورت گرفته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس