کد خبر 757941
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
سازمان ملل

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از طرح خود برای بندر الحدیده یمن پرده برداشت.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان در مسقط دیدار کرد.

ولد الشیخ با مثبت توصیف کردن دیدار خود با یوسف بن علوی، گفت: عمان بر ضرورت پایان دادن به بحران یمن تاکید کرده است.

برخی از منابع به المیادین گفتند که ولدالشیخ احمد درباره طرح خود به بندر الحدیده و واگذاری آن به طرف سوم و از سرگیری مذاکرات حل بحران یمن، با مقامات عمانی گفتگو کرده  است.

این منابع گفتند که وی از عمان خواسته است که با جنبش انصارالله در خصوص دور کردن بندر الحدیده از هرگونه اقدام نظامی گفتگو کند.

بندر الحدیده که به عروس دریای سرخ معروف است، در 226 کیلومتری شهر صنعا پایتخت یمن قرار دارد. این شهر، دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی بعد از شروع جنگ علیه یمن، بندر الحدیده به خصوص تاسیسات صنعتی و دریایی آن را بارها بمباران کردند که این حملات به تخریب بسیاری از زیرساخت‌های صنعتی بندر الحدیده منجر شد. 
 
ائتلاف متجاوز سعودی استان الحدیده را به دلیل مجاورت با دریای سرخ، معبری برای ورود سلاح و تجهیزات نظامی از خارج از یمن به این کشور می‌داند و به همین بهانه جنگنده‌ها و ناوچه‌های کشورهای ائتلاف متجاوز حملات زیادی را بر ضد استان الحدیده انجام داده اند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
    0 0
    ولد الشیطان !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس