کد خبر 774957
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
غذا

رژیم غذایی ضعیف و نامناسب عامل مرگ و میر یک پنجم از مردم جهان است؛ در واقع از هر 5 نفر، یک نفر به علت تغذیه نامناسب جان می‌بازد.

به گزارش مشرق، مطالعات جهانی هشدار می‌دهد که رژیم غذایی ضعیف و نامناسب عامل مرگ و میر یک پنجم از مردم جهان است؛ در واقع از هر 5 نفر، یک نفر به علت تغذیه نامناسب جان می‌بازد.

محققان واشنگتن هشدار می‌دهند، مهمترین عاملی که موجب مرگ و میر می‌شود، فقدان غلات کامل، میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی است.

محققان در یک بررسی جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم غذایی ضعیف با مرگ یک نفر در هر 5 نفر در جهان مرتبط است؛ این مطالعه جامع‌ترین بررسی در زمینه میزان مرگ و میر جهانیست که تا کنون انجام شده است.

پژوهشگران دانشگاه واشنگتن باور دارند عدم تغذیه مناسب در  جوامع فقیر و مصرف غذاهای ناسالم در جوامع ثروتمند منجر به مرگ و میر یک پنجم از مردم جهان می‌شود.

مهم‌ترین عاملی که زمینه بروز بیماری‌ها را در افراد پدید می‌آورد و در نهایت موجب مرگ آنها می‌شود، رژیم غذایی سرشار از نمک و چربی و نبود کافی میوه، سبزیجات،‌ آجیل، دانه‌ها و امگا3 است. 

محققان به این نتیجه رسیده‌اند: «در میان انواع سوء تغذیه،‌ عادات غذایی بد به خصوص عدم دریافت کافی مواد غذایی سالم عامل اصلی مرگ و میر افراد است».

این مطالعات که با حضور 2500 کارشناس بهداشتی انجام شده نشان می‌دهد، یک نفر در هر 7 نفر یعنی حداقل یک میلیارد نفر در جهان دچار اختلالات سلامتی هستند. 

بر اساس آمارها، جمعیت جهانی مبتلا به بیماری آلزایمر و پارکینسون در سال 2016، 2 میلیون و 600 هزار نفر بوده که در مقایسه با دهه گذشته بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس