کد خبر 774800
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
مگس سفید

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سفید بالک ها نهایتا تا دو هفته دیگر از بین می‌روند.

به گزارش مشرق، مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه از میزان سفید بالک ها در سال ۹۶ نسبت به سال های قبل کاسته شده است، گفت: عده ای عنوان می کنند افزایش سفید بالک ها در روزهای اخیر نشان دهنده افزایش کلی این آفت است.

مختاری اضافه کرد: به هیچ وجه میزان این آفت افزایش پیدا نکرده بلکه به میزان قابل توجهی از میزان آن نیز کاسته شده است.

وی توضیح داد: الان شهریورماه است و شاهد حضور سفید بالک ها هستیم، اما در سال های قبل این حضور از ماه ها قبل دیده می شد.

مختاری ادامه داد: ما در سال ۹۴، ۲۰ منطقه آلوده را در سطح تهران داشتیم اما هم زمان ورود آن ها به تهران دو ماه عقب رفته و هم میزان حضورشان مربوط به دو سه منطقه تهران شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این مطلب که ما به هیچ وجه مبارزه شیمیایی با این آفت نداریم افزود: سموم شیمیایی برای محیط زیست و کودکان خطرناک است لذا مبارزه ما با این آفت مکانیکی و بویژه آب شویی است. و همین مبارزه نیز از حجم این آفت بسیار کاسته است.

وی با بیان اینکه سفید بالک ها آفت درجه دو محسوب می شوند، تاکید کرد: این ها آفت های جالیزی است و مربوط به مزارع هستند، اما مزارع اطراف تهران و باغات از بین رفته و این آفت به سمت شهر هجوم آورده است.

مختاری با بیان این که این آفت نهایتا تا دو هفته دیگر از بین می رود گفت: امسال شاهد هستیم که این آفت از ۱۵ مرداد آمده و دلیل آن این بوده که ما جمعیت آن را کاهش دادیم و تا دو هفته دیگر هم کلا از بین می رود. اما باید این مبارزه همه جانبه باشد و همه دستگاه ها ورود کنند.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با بیان این مطلب که اکنون بیشترین حجم سفید بالک ها در منطقه ۶ تهران است و مناطق شمالی اصلا سفید بالک ندارند، گفت: جهاد کشاورزی و بیماری گیاهی و... باید پای کار بیایند که حضورشان قابل قبول است

وی در خاتمه گفت: این آفت برای انسان و فضای سبز ضرری ندارد و در همه دنیا هم هست. برای از بین بردن آن نیاز به زمان است، مثلا در کالیفرنیا ۵ سال طول کشید که آن را کنترل کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    35 0
    آقای مختاری رابگویید عینک بزند چون این سفیدبالک هایتان از اول بهار درهمه ی سطح شهر نه در دومنطقه بلکه در تمام 22منطقه ی سطح شهرتهران درجولان واذیت عابران ورانندگان هستند. آقای مختاری شاید درمسافرت جزایر قناری تشریف داشتند وازسطح شهر بی خبرند.
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    2 0
    منطقه7که پره
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    2 0
    بجای یافتن زمان از بین رفتن سفید بالها زحمت بکشید درخت توت‌های که وارد کشور شده و باعث ایجاد سفید بالها و کلی هزینه برای کشور ،بخصوص شهر تهران شده را نابود کنید و به مسئولین اعلام کنید نگذارند هر درخت و گیاهی از خارج از کشور وارد کشورمان شود و برای مردم شهر ایجاد مزاحمت و دردسر شود.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    منطقه 2 خیلی زیاده.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    2 0
    سال بعد بازم میان
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    0 0
    یعنی تمام تحقیقات و پژوهش های اینا همین قدر بود؟ اینو که ما از قبل میدونستیم. الان دو ساله این حشرات از اردیبهشت تا آبان ماه میهمان که چه عرض کنم میزبان ما هستن. سال بعد هم از اردیبهشت تا آبان میان. حالا مدیران باهوش برای نابودی این آفتها شما چه راهکاری دارین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس