کد خبر 774900
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
طرح دفاع مقدس

ابوالفضل در دوره راهنمایی بود که عکس شاه و تزئیناتی را که برای مراسم جشن روز چهارم آبان در مدرسه نصب کرده بودند، به همراه دوستانش پاره کرد و از مدرسه اخراج شد و او را در آن سال مردود اعلام کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ابوالفضل پاکداد دهم شهریور 1340 در زنجان به دنیا آمد. وی تحصیلات ابتدایی را در دبستان خاقانی و دوره راهنمایی را در مدرسه راهنمایی انوری به پایان رساند. در دوره راهنمایی بود که عکس شاه و تزئیناتی را که برای مراسم جشن روز چهارم آبان (روز تولد شاه) در مدرسه نصب کرده بودند به همراه دوستانش پاره کرد. به همین دلیل پدرش را به شهربانی احضار کردند و خواستار تحویل دادن ابوالفضل به نیروهای امنیتی شدند که با اصرار پدر از دستگیری ابوالفضل منصرف شده و به گرفتن تعهد از وی اکتفا کردند.

ابوالفضل از مدرسه اخراج شد و او را در آن سال مردود اعلام کردند. وی دوره متوسطه را در دبیرستان پهلوی (شریعتی فعلی) گذراند. در این دوره که با سال‌های آخر حکومت پهلوی مقارن بود با گروه‌های مذهبی آشنا شد و با شرکت در جلسات مذهبی مختلف در زنجان و تبریز و نیز مطالعه کتب مذهبی به ویژه کتاب‌های استاد شهید مطهری و مرحوم دکتر شریعتی بر آگاهی‌های دینی خود افزود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به مدت سه ماه در دوره‌ای که از طرف شهید محمدعلی رجایی در دوران وزارت آموزش و پرورش برای آموزش و تربیت مربیان پرورشی برگزار شده بود، در تبریز شرکت کرد. وی  خود را «آزاد شده خمینی» می‌دانست و به این اعتقادش می‌بالید. از این رو در پی صدور فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سوادآموزی به همکاری با نهضت سوادآموزی پرداخت. قبل از شکل‌گیری سپاه‌ پاسداران، حفظ امنیت شهر بر عهده گروه‌های ضربت بود و وی فعالانه با این گروه‌ها همکاری می‌کرد.

با شروع غائله کردستان تصمیم گرفت به عضویت سپاه ‌پاسداران درآید. وی در مقابل مخالفت دوستانش ساعت‌ها با آنان درباره این موضوع بحث و استدلال می‌کرد که اگر تاکنون با قلم و در عرصه فرهنگی مبارزه می‌کردیم امروز تکلیف فرق می‌کند و باید عملاً وارد مبارزه شویم و در کنار آن به امر تعلیم و تربیت نیز ادامه دهیم.

پس از عضویت در سپاه و گذراندن دوره آموزش نظامی به مریوان اعزام شد و در آن جا مسئولیت دفاع از یک تپه را به عهده داشت. در این مأموریت از ناحیه پا مجروح شد و به زنجان بازگشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس