کد خبر 418843
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی از سوادآموزی مستقیم از طریق شبکه‌های سوم و آموزش سیما برای افراد بیسواد خبر داد.

 به گزارش مشرق، علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، در پاسخ به این پرسش که «آیا قرار است امسال آموزش سواد از طریق تلویزیون دنبال شود؟»، اظهار داشت: یکی از ارکان تقاضا در سوادآموزی، رسانه‌ها مخصوصاً رسانه‌های فراگیری مثل رادیو و تلویزیون هستند.

وی افزود: احساس کردیم علی‌رغم تأکیداتی که در این بخش شده است، جای سوادآموزی در رسانه خالی است؛ باید شرایطی را به وجود می‌آوردیم که هم برنامه رسانه و هم مأموریت نهضت سوادآموزی انجام می‌شد.

باقرزاده در خصوص انجام تبلیغات سوادآموزی در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: در سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه را مجاب کردیم که منابعی برای تبلیغ و ترویج در اختیار نهضت سوادآموزی قرار دهد که موافقت شد و عمده این مبلغ در اختیار استان‌ها قرار گرفت؛ در سال نخست بر حسب برنامه‌های آماده و توانایی‌هایی که داشتند کار انجام شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه در برخی استان‌ها برنامه‌ها و سریال‌های هم‌سو با سوادآموزی در حال تولید است، تصریح کرد: آموزش سواد با انیمیشن قوی را در استان سیستان و بلوچستان داریم؛ سریال‌های مختلف مربوط به سوادآموزی در استان‌های زنجان، خوزستان، اصفهان، آذربایجان غربی و گیلان در حال تهیه و تولید است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آماده پخش بودن برنامه‌ای با موضوع سواد در سیما، گفت: یک بخشی را سازمان نهضت سوادآموزی با شبکه سوم سیما تحت عنوان «فرصتی برای همه» قرارداد بسته است که برنامه‌ای 60 قسمتی و در آستانه رفتن روی آنتن است.

باقرزاده افزود: قرار بود از هفته معلم قسمت نخست این کار روی آنتن برود؛ تقریباً یک برنامه ترکیبی است با سابقه مستند‌سازی که در آنجا خدمات سوادآموزی با هنر رسانه بیان می‌شود و هم رابطه سواد با خیلی از پدیده‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با معرفی نمونه‌های کاملاً مشخص معرفی می‌شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برنامه‌ای را امسال با شبکه آموزش سیما شروع می‌کنیم که پخش تدریس و آموزش مستقیم سواد خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس