کد خبر 512817
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در سطح کشور 200 مدرسه یک نفره وجود دارد، دایر کردن این مدارس به خاطر این است که هیچ بی‌سوادی وجود نداشته باشد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی‌زاده معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی اظهار کرد: بیش از 53 درصد از مردم ایران، قبل از انقلاب اسلامی بی‎سواد مطلق و فاقد هرگونه امکانات آموزشی بودند.

وی افزود: به همت انقلاب اسلامی، کشور ما توانست در راستای بهره‌مندی از آموزش به نقاط مطلوبی برسد.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به اینکه آمار بی‎سوادی در سطح کشور باید به نقطه صفر برسد افزود: در سطح کشور 200 مدرسه یک نفره وجود دارد، دایر کردن این مدارس به خاطر این است که هیچ بی‌سوادی وجود نداشته باشد.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ نیز اظهار کرد: بازگرداندن افراد بازمانده از تحصیل به سوادآموزی یکی از عوامل مهم ریشه کردن بی‎سوادی است.

علی‌احسان قنبری با بیان اینکه همه افراد باید از سواد نسبی در جامعه برخوردار باشند، گفت: سواد در بین تمام افراد از اهمیت خاصی برخوردار است که باید بیشتر از قبل نسبت به آن تلاش صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دورترین روستاهای شهرستان نیز از امکانات آموزشی بی‎بهره نیستند، گفت: توجه به آموزش در کشور نشان همدلی و همزبانی مردم با دولت است.

رئیس آموزش و پرورش کبودراهنگ نیز با اشاره به اینکه آموزش پرورش یکی از بزرگترین سرمایه کشور محسوب می‎شود، گفت: باید شرایطی را ایجاد کرد تا امکان دسترسی همگان به مدرس وجود داشته باشد.

رضا عسگری با بیان اینکه دو مرکز یادگیری محلی در مرکز شهر کبودراهنگ و بخش شیرین‎سو دایر است، گفت: 70 درصد از نیروهای آموزش پرورش شهرستان کبودراهنگ، غیر بومی هستند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصلاحات ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
    0 0
    مدرسه 1 نفره چه صیغه ایه خب معلم خصوصی براشون بفرسید املاک مدرسه رو هم بفروشید برای معوقات معلمان یا کتابخانه کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس