کد خبر 768629
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
 آزمایش موشکی کره شمالی

رسانه رسمی کره شمالی با تایید آزمایش موشکی که دیروز سه شنبه انجام گرفت؛ اعلام کرد «این تازه شروع ماجرا است» و قدم بعدی می تواند جزیره گوام باشد.

 به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، کره شمالی می گوید شلیک موشکی که دیروز سه شنبه به سوی ژاپن پرتاب شد و از روی جزیره «هوکایدو» این کشور گذشت؛ نخستین قدم پیونگ یانگ برای انجام عملیات های نظامی در اقیانوس آرام است و به دنبال آن، آزمایش های موشکی بیشتری در راه خواهد بود.

در همین راستا، رسانه ملی کره شمالی بار دیگر تهدید حمله به جزیره «گوام» را تکرار کرد که پایگاه نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را در خود جای داده است.

موشکی که ظاهرا از نوع «هواسانگ ۱۲» بوده است؛ دیروز سه شنبه پیش از فرود آمدن در دریای ژاپن، از شمال هوکایدو عبور کرد و زنگ خطر را در این جزیره به صدا درآورد.

شورای امنیت نیز بلافاصله جلسه ای اضطراری تشکیل داد که به محکومیت کره شمالی منجر شد؛ حال آنکه این کشور در طول شب آزمایش موشکی دیگری را انجام داد که گفته می شود از نوع میان برد بوده است.

همزمان، چین بار دیگر جامعه بین الملل را به صبوری و توسل به مذاکره برای حل مسئله هسته ای شبه جزیره کره، فراخواند.

گفتنی است رسانه رسمی کره شمالی ضمن تایید آزمایش موشکی که در آن از «سیستم راکتی فوق پیشرفته» استفاده شده، اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور شخصا بر پرتاب آن نظارت داشته است.

این اولین موشک کره شمالی بود که از شهر پیونگ یانگ – پایتخت- پرتاب شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    42 27
    دمش گرم
  • یونس IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    50 35
    این نشان میدهد که داشتن بمب اتمی امنیت می آورد.
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      28 26
      امنیت اقتصادی و آزادی و ... رو چطور؟
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      2 0
      اتمی بودیم عمرا تحریم نمیکردن
  • رضا IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    12 33
    امریکای نامرد میدونه زورش هم برسه براش درده سره و گرنه مثل لیبی افغانستان و عراق راحت حمله میکرد....ولی با وجودی که بمب اتم امنیت میاره ما مهمتر از بمب رو در اختیار داریم و نیازی به بمب اتم نداریم...اسراییل....الان از شمال حزب الله از جنوب حماس و صابرین و از شرق هم فاطمیون و محور مقاومت محاصره اش کردن...بدبخت نتانیاهو داره دق میکنه...
  • ابوالفضل IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    23 16
    با سلام آخرش هم اين دو ديوانه كه در كره شمالي و آمريكا هستند دنيا رو به آخر ميرسونند.
    • morteza IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
      0 1
      نوشته را با این سوال اغاز میکنم که چرا هیچکس نمیتواند جامعه را اصلاح کند. توزیع نامتقارن و ناعادلانه ثروت و قدرت در جهان علت بروز رفتارهای خشونت امیز در جوامع مختلف می باشد. واقعیت این است که زمانی می توان در جهت اصلاح جامعه گام برداشت که دروغهای ابرقدرتها رو شود تا نشان داده شود که این ابر قدرتها قدرت دروغین و پوشالی دارند و تنها با استفاده از عدم اگاهی وحتی نادانی جامعه قدرت دروغینشان را به جامعه باور می دهند که اگر دروغهایشان رو شود تضعیف خواهند شد و به دنبال ان قدرت طرفداران و سرسپردگان ابرقدرتها نیز کم خواهد شد . از زمانی که نفت و گاز کشف گردید عده ای این منابع خدادادی را که باید همه از ان بهره میبردند در انحصار خود و گروههای طرفدار خود گرفته و بقیه را سرکوب کرده و دهان انها را بستند. اما این رسم دیرینه تاریخ است که اگر دهانها بسته شود , دستها به سوی اسلحه خواهد رفت. بنا به همین رسم قدیمی جنبشهای سیاسی و مسلحانه در نقاط مختلف جهان اغاز شد. اما صاحبان قدرت و صاحبان سرمایه افراد مورد نظر خودشان را به عنوان مبارز و رهبر ازادیخواهان به این جنبشها نفوذ داده و نتیجه این جنبشها درگیری داخلی در همان جنبش بود و یا اینکه در راستای منافع سردمداران جهانی عمل میکردند. نمونه بارز این موضوع نلسون ماندلا ست که سابقه وی را شرارت , عملیاتهای تروریستی و خیانت به یارانش تشکیل میداد اما رسانه های وابسته به قدرتهای جهانی از وی یک قهرمان ساختند که به خاطر سیاهان افریقا 27 سال زندان را تحمل کرده است. امریکا برای حاکم شدن بر جهان دروغهای زیادی را در راستای قدرت بلامنازع جهان بودن تحویل جهانیان داد و نمایش نامه های زیادی را اجرا کرد وفیلمهای زیادی را ساخت تا به جهانیان وحشت از بمب اتم را القا کند . همچون بحران موشکی کوبا , بحران درگیری بین چین و شوروی و از این نوع بحرانهای ساختگی. در حالی که شواهد و قرائن زیادی در دست است که بمب اتم وجود خارجی ندارد و فقط برای ترساندن مردم دنیا ان را عنوان می کنند . همانطور که در کودکی ما را از چیزهایی همچون "" اقا گرگه میاد میخوردت" , "هاپو " , "بچه خورک" و این جور چیز ها میترساندند که هیچکدام واقعی نیست و فقط برای کنترل بچه بود ابرقدرتها نیز برای ترساندن و کنترل ملتها دروغهایی همچون بمب اتم , هارپ , سلاح نوترونی , ی
  • امین IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    34 15
    آمریکا دخالت نکنه مشکل حل میشه ولی درکل حق کاملا با کره شمالی هست
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    10 15
    اشتباه میکنه مقصد بعدی خود پیونگ یانگه
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
      4 1
      باشه هیچ میدونی که کره شمالی چیزی واسه از دست دادن نداره؟ اگه جنگ بشه بیشتر به ضرر امریکا هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس