کد خبر 774745
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵
کردستان عراق

رژیم صهیونستی در جهت حفظ حیات خود، به دنبال درد سر سازی و یافتن راهکاری مناسب در جهت اختلال در غرب آسیا و اوضاع داخلی این کشور هاست.

به گزارش مشرق، تعیین زمان همه پرسی (سوم مهرماه) استقلال اقلیم کردستان عراق در ماه های اخیر به یکی از مباحث مهم و پرحاشیه در منطقه تبدیل شده و با واکنش گسترده در محافل سیاسی و رسانه ای جهان  روبرو شده است.


با توجه به واکنش ها و بازتاب های این موضوع می توان گفت اکثر کشور های جهان و منطقه ای مخالف استقلال کردستان عراق هستند و در این میان رژیم صهیونستی همه پرسی برای استقلال شمال عراق را با جدّیت دنبال می کند و این موضوعی است که روزنامه القدس العربی در گزارشی به آن پرداخت.


روابط شمال عراق با رژیم صهیونستی به جنگ اول خلیج فارس و ایجاد منطقه امن در شمال عراق بر می گردد. بسیاری از کارشناسان هدف اصلی فعالیت های رژیم صهیونستی در شمال عراق را، ایجاد یک جبهه جدید در مقابل ایران، سوریه وعراق می دانند. جمهوری اسلامی ایران در این زمینه معتقد است که پشت سر قضیه همه پرسی استقلال کردستان، صهیونست ها ایستاده اند و رژیم صهیونستی مایل است کردستان عراق را به یک بارانداز علیه کشور های مختلف از جمله ایران تبدیل کند. از طرفی به اعتقاد مقامات سیاسی و امنیتی اقلیم، برقراری ارتباط با رژیم صهیونستی می تواند اهداف و منافع این منطقه را در سطح راهبردی تأمین کند. آنان منافع ذیل را برای خود قائل هستند:


 ۱- جلب حمایت سیاسی آمریکا؛ یکی از دلایل مهم نزدیکی کردها به رژیم صهیونستی، استفاده از لابی یهودی (آیپک) جهت جلب نظر آمریکا در حمایت قطعی از استقلال طلبی آن هاست. آمریکایی ها در کوتاه مدت با توجه به منافع خودشان با همه پرسی و استقلال این متطقه مخالف اند، طوری که وزیر دفاع این کشور در دیدار با نخست وزیر عراق تأکید کرد، واشنگتن مخالف هرگونه اقدام برای تجزیه عراق می باشد.


۲- مقابله با سوریه، ایران، عراق و ترکیه؛ کردها معتقدند که همگرایی بین کردستان عراق و رژیم صهیونستی باعث خواهد شدکه بتواند در مقابل این کشور ها که مخالف استقلال و همه پرسی هستند، بایستد و اقدامات این کشور ها را در جهت جلوگیری از جدایی کردستان خنثی کند.


۳- افزایش قدرت اقتصادی و فنی: کردها بخوبی می دانند بدون داشتن اقتصاد قوی و متحد قدرتمند تشکیل یک دولت مستقل کردی در شمال عراق امکانپذیر نخواهد بود. به همین جهت از مدت ها قبل در صدد ایجاد ارتباط اقتصادی با رژیم صهیونستی بوده اند به طوری که کردستان عراق برای اولین بار به صورت مستقل نفت خود را به این رژیم صادر کرد.


از طرف دیگر رژیم صهیونستی نیز حمایت آشکار و علنی خود از همه پرسی استقلال کردستان و حرکت به سوی جدایی اقلیم را با هدف دستیابی به منافع ذیل دنبال می کند:


 ۱- فشار به ایران، عراق و سوریه؛ رژیم صهیونستی در جهت حفظ حیات خود، به دنبال درد سر سازی و یافتن راهکاری مناسب در جهت اختلال در غرب آسیا و اوضاع داخلی این کشور هاست و کردستان عراق و طرح استقلال این منطقه، یکی از مهم ترین برنامه های ایجاد ناآرامی و آشوب در غرب اسیاست که سبب می شود افکار عمومی منطقه را از تهدیدات اسرائیل دور کند و حاشیه امنی را برای این رژیم ایجاد نماید؛ کارکردی که اکنون گروه های تروریستی تکفیری برای رژیم اسرائیل دارند. در این زمینه می توان اشاره کرد که طی سال های اخیر سرویس های اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونستی به آموزش کردها به منظور انجام  اقدامات جاسوسی در ایران و سایر کشور ها منطقه پرداخته اند.


۲- بهره برداری از منابع نفتی به ویژه در منطقه کرکوک؛ نفت عراق و مناطقی که در حوزه اقلیم کردستان قرار دارد، همواره مورد طمع رژیم صهیونیستی بوده است و در همین زمینه روزنامه قطری عرب آنلاین می نویسد: رژیم صهیونستی به دلیل ذخایر با ارزش نفت  در شمال عراق به ویژه کرکوک در تلاش است که آن منطقه را به بیت المقدس دیگر تبدیل کند. البته منطقه کرکوک تحت مناقشه اقلیم و دولت مرکزی عراق است و طبق آخرین اخبار بغداد اعلام کرده که الحاق این منطقه به اقلیم، جزء خطوط قرمز دولت مرکزی است که به هیچ وجه از آن کوتاه نمی آید.


۳- یافتن متحد ساختار شکن در منطقه حساس خاورمیانه؛ با توجه به این اینکه رژیم صهیونیستی نتوانسته است متحدی قابل اعتماد برای خود در این منطقه پیدا کند تا خود را از حالت انفعالی نجات دهد، لذا استقلال کردستان عراق را فرصتی در جهت یافتن متحدی جدید برای خود قلمداد می کند.


با این همه برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان با موانع زیادی مواجه است و بزرگترین مانع هم مخالفت اکثریت کشورهای منطقه و جهان و همچنین قرار داشتن رژیم صهیونیستی پشت سر این قضیه است. کردستان عراق از امکانات و توانایی های لازم حتی برای برگزاری این همه پرسی را ندارد و اوضاع اقتصادی آن با مشکلات زیادی مواجه است. از سوی دیگر برگزاری همه پرسی به هیچ وجه مورد اتفاق نظر احزاب و گروه های کردی داخل عراق نیست و تنها شخص بازرانی با امید به وعده های یک رژیم جنایتکار، یعنی رژیم صهونیستی این موضوع را در سر دارد.


همچنین تعیین زمان برگزاری همه پرسی در کردستان عراق توسط بارزانی باعث هم گرایی بیشتر بین کشور های منطقه از جمله ایران و ترکیه شده است که این امر به همراه مؤلفه های  دیگر استقلال کردستان عراق را به نوعی با مانع اصلی روبرو کرده است و در نهایت تحلیل گران معتقدند بسیار سخت است که بپذیریم اقلیم کردستان از توانایی برگزاری این همه پرسی برخوردار است و شخص بازرانی نیز به این موانع و ناتوانی واقف است، اما تنها به دنبال یک نمایش جهت گرفتن امتیاز می باشد./
 

منبع: پایگاه بصیرت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    49 31
    بالاخره مشرق به خطرات بارزانی و عامل دست بودن این خائن پی برد.این تحلیل ها را مدتها پیش باید منتشر میکردی.در منتشر کردن نظرات عوامل مزدور جدایی طلب هم دقت کن.
    • آرمان IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      16 52
      بچه جون. مردم کورد استقلال میخان حالا شما هی بسوز ملت کورد اصیلترین مردمانند از دین ابراهیم تا حالا ما مردم دوست وااقل بودیم مث اقوام لجن به ظاهر مسلمان داعش و این کثافتا نیستیم بارزانیها از زمان پدرانشون در فکر جدایی و گرفتن حق خودشون هستن
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      15 4
      تجزیه طلبها سالهاست تجزیه میخوان به خواستن اونا نیست ماییم که لهشون میکنیم
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    54 75
    کردها دهه ها پیش قبل از موجودیت اسرائیل به دنبال استقلال بوده اند وحمایت انها دال بر وابستگی نیست ودموکراسی آنها بالاتر از خاور میانه ودر حد اروپاست ودر دینداری بالاتر ار عربها هستند .شریفترین وبا وفا ترین وقابل اطمینانترین ملت هستند
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      42 25
      یه کم تاریخ بخون.برات مفیده
    • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      22 8
      بارزانی و همفکرانش با رفتار وکردارشان اتفاقا ثابت کرده بی دین ولابالی واصلا لا مذهبند .برای همین حرحری بودن آواره هستند یکروز به قومیت یک روز به ایران یک روز به عراق ویک روز دیگر هم به امریکا و اسراییل دل بسته اند تا مشکلشان حل شود اصلا اصول ثابتی مثل وطن ،دین مطرح نیست
    • بیسیمچی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      21 7
      ولی با مستندات تاریخی نمی خونه فرمایش شما
    • بیسیمچی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      19 5
      ولی با مستندات تاریخی نمی خونه فرمایش شما
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      15 3
      همه در دنیا می دانند ملت کرد و عرب هیچگاه در تاریخ استقلال نداشته اند و بخشی از عثمانی بوده و جهت تاسیس اسرائیل به عربها استقلال داده شده و حالا کردها جهت نابودی ایران برنامه ریزی شده و باید اربیل مقر صدام دوم بمباران شود
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    40 43
    هنوز چیزی نشده ترس و وحشت حکومتهای منطقه رو فرا گرفته
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      46 21
      متوهم.ببین کی بیشتر ضرر میکنه.کشوری که هیچ کسی حمایت نکرده از تاسیسش جز رژیمی نامشروع
    • بیسیمچی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      41 11
      بله که می ترسیم. چون منطقه تحمل سربرآوردن و فتنه گری یه داعش دیگه رو نداره
    • بیسیمچی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      28 6
      بله که می ترسیم. چون منطقه تحمل سربرآوردن و فتنه گری یه داعش دیگه رو نداره
  • کرمانشاهی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    47 21
    این مسعودبارزانی مزدورثابت نمودکه فرزندخلف مصطفی بارزانی ناخلف میباشدلذااینک که متوجه گردیده است که نتوانسته است با همکاری تکفیری هاواستکبارصهیونیستها که اربابانش میباشندبه آنهاخدمت نمایدحال میخواهدازاین راه باعث ناآرامی وویرانی وکشتاری دیگردرکل منطقه گردد
    • کرماشانی ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      5 18
      از اسم کرماشان استفاده نکن مزدور
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    42 16
    بارزانی نوکر اسراییل است
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    43 17
    چه رفراندوم برگزار بشه چه نشه بارزانی و عقبه خائنش باید نابود بشه.اقلیم هم باید به عراق ملحق بشه.این منطقه استخوان لای زخم است.در بهترین حالت مامن تروریست های وحشی هستش و در بدترین حالت ....!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    51 14
    اگررفراندوم برگزار بشه اقلیم رو باید محو کرد.دولت عراق میتونه از ایران و ترکیه درخواست کمک نظامی کنه.برای یکبار و همیشه قضیه رو یکسره کرد.بارزانی مزدور و مجری خاورمیانه جدید است
    • نکته AU ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      12 4
      غده سرطانی باید قبل از تکثیر دفع شود. این آرزوی صهیونیستها در ایجاد یک همزاد و رژیم جعلی مثل خودشان باید به جهنم واصل بشه.
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    6 25
    بارزانی یک زمانی در ایران زندگی میکرو و تحت حمایت ایران بود و مورد حمایت ایران برای آزادی ملت کورد از چنگال صدام ملعون ایا ایران مهره رژیم اسراییل را یک زمانی حمایت میکرد؟ مطمعنن نه ایران بخاطر شرافت و انسانیت این کار را کرد ... و بهتر بدونیم حرکت وطن خواهی ملت کرد به سالها قبل از وجود امدن اسراییل بود تاریخ ملت کرد را بخوانید بعد صحبت کنید و هیچ وقت توهین نکنید چون هرکسی در حد و اندازه و شخصیت خودش کلام ناشایست استفاده میکنه
    • بیسیمچی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      23 6
      برادر کرد عزیزم، گیریم فرمایش شما درست. ولی مگه ملاک وضع فعلی نیست. هر کسی تا وقتی در خط درسته ما هم باهاش سلم و صلحیم. ولی قرار نیست ما به اعتبار اسم و رسم به کسی که پاشو اشتباه می ذاره و مردم خودش و مردم منطقه رو در معرض یه جنگ خانمانسوز دیگه قرار می ده چیزی نگیم. اونم به این بهونه که یه زمانی که این مواضع نادرست رو نداشته ازش حمایت کردیم. اتفاقا تاریخ پر هست از اینجور آدما و البته نمونه عکسش که حضرت حر علیه السلام باشن.
    • بیسیمچی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      19 5
      برادر کرد عزیزم، گیریم فرمایش شما درست. ولی مگه ملاک وضع فعلی نیست. هر کسی تا وقتی در خط درسته ما هم باهاش سلم و صلحیم. ولی قرار نیست ما به اعتبار اسم و رسم به کسی که پاشو اشتباه می ذاره و مردم خودش و مردم منطقه رو در معرض یه جنگ خانمانسوز دیگه قرار می ده چیزی نگیم. اونم به این بهونه که یه زمانی که این مواضع نادرست رو نداشته ازش حمایت کردیم. اتفاقا تاریخ پر هست از اینجور آدما و البته نمونه عکسش که حضرت حر علیه السلام باشن.
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      8 1
      بله برادر بنی صدر در آن زمان رئیس جمهور بود و آیا ما با مواضع بنی صدر موافق بودیم یا نظر او بیانگر دیدگاه امام انقلاب بود
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      8 4
      شمر هم جانباز جنگ صفین بود اما امام خویش را شهید کرد مردم کوورد زبان بصیرت ندارند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    33 19
    کردها آدمهای شریف ومتدینی هستند ولی حیف که بیش ازحد ساده لوح وزودباورهستنداگرکسی قبول ندارد تاریخ کردستان رابخواند ویاحداقل درباره کردستان زمان انقلاب که حزب منحله دمکرات وکومله واحزاب دیگر گرداننده معرکه بودندتحقیق بکنند. چون مادرارومیه با کردهای اطراف این شهر سالها معاشرت داشتیم دیدیم ازطریق عده ای فرصت طلب زود جوگیر می شوند وزود هم تاوانش را می پردازند واینکه درتعجبم وقتی داعش درکوبانی چنین فجایعی رادرحق مردمان این شهر مرتکب می شد کردهای اربیل وسلیمانیه جرات عرض واندام نداشتند . حالاچی شده ؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      11 16
      کو گوش شنوا؟عبرتها چه بسیار و عبرت پذیر ها چه اندک!
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      17 31
      دوست عزیز بیشتر کردهای ساکن شهرهای جنوبی آزربایجان غربی کردهای پناهنده عراقی هستند که در زمان رضاخان به منطقه اورده شدند تو روز روشن میخایی تحریف تاریخ کنی؟؟؟؟ ما با مهاجران تا زمانی که زیاده طلبی نکنند البته مشکلی نداریم..
    • بهرام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      18 26
      پان ترک ها الکی خودشونو مدافع ایران جلوه ندهند ما میدونیم چی میگید و چی تو دلتون میگذره. از کی تا حالا صاحب خونه شده مهاجر و مستاجر شده صاحب خونه!
    • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      10 3
      کردها فقط تابع گلوله و تنفگند
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      11 7
      بهرامم خان ترکها در زمان جنگ نشان دادند که حامی ایران هستند بر خلاف بانکردیسم با گروهکهای معاند
  • رضا از اروميه IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    29 21
    كاملاً واضح شد كه تسلط داعش بر موصل و سوريه با خيانت بارزاني بوده است
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      14 25
      نه خیر نه واضح شد و نه ربطی هم داره و اینا تصورات ضد کردی خودته بعد سقوط این شهرها به بی عرضگی دولت و امرای ارتش عراق برمی گرده
  • رضا از اروميه IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    29 19
    كاملاً واضح شد كه تسلط داعش بر موصل و سوريه با خيانت بارزاني بوده است
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      15 9
      مزدوری بارزانی ها از مدتها قبل مشخص و واضح است
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      11 3
      اگر خیانت بارزانی ها و کردها نبود فرماندهی ارتش عراق در مرزهای موصل و داخل شهر با 30 هزار سرباز با کردها بود که این شهر سقوط کرد شما دارین چی میگین
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    26 15
    پشت پرده و روی پرده یکی است!کل ماجرا این است،غرب با تقویت حس تجزیه طلبی کردها و فریب آنها برای اجرای نقشه خاورمیانه جدید در تلاش است.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      11 14
      فریب چی با این حرف ها دلت رو خوش کردی.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      7 3
      مزدوران اسرائیلی و هنگ پیاده نظامش برای بریدن سر پایسدارهای ما در دشت نینوا یعنی موصل و کرکوک اماده شده اند یک یا حسین برای نابودیشان چرا سرداران ما خوابند
  • DE ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    18 22
    یه مشت مزدور ترکیه دارن اینجا نظر میدن
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    14 8
    خدائیش اگه ترکیه نبود این تجزیه طلبها چه بهانه ای برای انحراف افکار عمومی برای مقاصد تجزیه طلبانه خودشون داشتن.حرف سر تجزیه عراق و سوریه و مخالفت ایران است.کاری هم به باقی کشورها نداریم.باز چی میگید؟
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      5 3
      اینها با پول امریکا و عربستان و تسلیحات اسرائیل مثل صدام دارند به ایران مقدمات حمله را برنامه ریزی می کنند
  • ایرانی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    10 11
    به نظرم اینطور حرفها از جامعه چند میلیونی کرد عراقی و همینطور کردهای ترکیه که تقریبا تمام مرز غربی ما رو در بر میگیرن، رو دشمن نشون میده. در حالی که اونها، مخصوصا کردهای عراق ایران رو دوست دارن. اینکه ما با اسرائیل مشکل داریم، دلیل نمیشه که اونها هم داشته باشن. ضمنا استقلال خواهی کردها سابقه اش از ایجاد اسرائیل هم بیشتره و نمیشه گفت از اونجا ناشی میشه. از خود جامعه کرد عراق و رفتاری که باهاشون شده ایجاد میشه.
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      10 3
      کردهای عراق فقط دارند از اسرائیل تغذیه می شوند اما ما پاسدارها از سر بریدن کوردها نمی ترسیم و شلوارشان حلقه دور گردنشان خواهیم کرد به امید خدا
  • M IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    14 15
    دوست عزیز بروید سفرنامه مارکوپلو رو ب ایران بخونید ایشون ب تبریز میگه تاوریز میگه ساکنان تبریز کوردها ارمنیها واشوریها ویعقوبیها وکلدانیهاس حالا کو ترک
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      8 15
      کردها به همراه سایر اقوام آریایی از سرزمین هندوستان به ایران مهاجرت کردند که کردها دیرتر مهاجرتو کردند چرا که ریشه زبان های آریایی سانسکریت است که در هندوستان است که با ورود به ایران تمدن های بابل ایلام رو ویران کردند البته کردها در زمان ساسانیان به کوه های زاگرس مهاجرت کردند بعد به ایلام....واقعیت اینکه ترکها در زمان حکومت های پارتی و ساسانی در ایران وجود داشتند و فرماندهان تمام جنگ های ایران با رم ترکها بودند که بیشتر کلمات مثل آرابرزن، اکباتان،....واز طرفی آذربایجان و در قفقاز اقوام ترک،آلبانی،گرجی،...زندگی میگردندولی کردها که الان در خاکیک که زندگی میکنند مال عاشورییها بود و ارامنه در منطقه کردستان ترکیه زندگی میکردند این کردها بودند که توسط حکومت های ترک آورده شدند.و با سند های موجود تبریز از 2500 سال پیش ترک بود و است
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      9 2
      خوشم میاد الکی از خودتون مطلب درمیارید و با اعتماد بنفس اونو بیان میکنید . کجا مارکوپولو از کردهای تبریز نام برده آخه.
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      11 3
      دوست گرامی قرنها قبل از مارکوبولو تبریز در زمان سلجوقیان و غزنویان ترک نشین بوده بهتره بجای چشم طمع به خاک دیگران زندگی در کنار سایر اقوام رو یاد بگیرید
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      10 5
      عجب !!!!اینو تنهایی فکر کردی یا بصورت تجمیعی ؟مارکوپولو میگه تبریز شهری ترک زبان و زیبا مثل لندن و پاریسه برو بخون نادان
    • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      14 4
      اسم پاک تبریز رو قاطی ماجرای کثیف بارزانی نکن پژاکی ابله
    • رضا IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      1 7
      انقدر پست های اینستاگرامو نخون سعی کن کتاب بخونی داداش.مارکوپولو گفته اقوام مختلف یا همون عشایر مختلف به همراه ساکنان اصلی!اسمی از قومیت ها نیاورده
  • احمدیا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    6 14
    به کوری چشم دشمنا ایران وحدت دارد و کردستنهای دیگر به ایران میپیوندند و ایران بزرگ میشود
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      6 3
      ایران وقتی بزرگ می شود که به همسایه هاش توهین نکند و حقوقشان را به رسمیت بشناسد و حسن همجواری داشته باشه اونوقت طرف همسایه هم با اغوش باز پذیرای اوست اما وقتی سخن از حمله و سرکوب و اینا باشه که دیگه هیچی
  • M IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    3 6
    کوردها عاشق ایرانن وعاشق نژاد اریایی وهمیشه بخودشون میگم اری،تا جایی که ابراهیم تاتلیس در اهنگش میگه اری اری هستم ب زبان کوردی،ولی کوردها از دوملت وحشی بیگانه همچون عرب وترک بیزاره چون وحشیگریهای عثمانیها رو هیچ وقت فراموش نمیکنه .چرا در جنگ چالدران کشورما از کوردها حمایت نکرد راحت کوردستان رو واگذار وحشیگری عثمانی کرد واقعا اینست حس برادری اریایی ها؟
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    4 5
    مشرق به مقامات ترکیه برسانید که طرح توسعه جنوب شرق ترکیه جهت فراهم کردن مقدمات استقلال اقتصادی کردها از ترکیه آنهم بدست خود ترکها دارد طراحی می شود
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      6 9
      ترکها خودشون خوب میدونند چیکار میکنند تو ناراحت نباش اصلا تو تاریخ دیدی ترکها شکست بخورند؟؟؟؟
    • AE ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      8 9
      تو تاریخ دیدی ترکها شکست بخورند !!!!!!خخخخخ هههههههههههه.اخه ترک مغول چیه و تاریخ پر از وحشیگری و خونخواریش چیه
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
      10 7
      اوه! پانترک کراکی توهمی رو! شکست نخوردن؟ لابد عثمانی های داعش مسلک خودشون به درک رفتن! این فقط یه نمونه بود برای اینکه دیگه توهم نزنی بوزگوردجان!
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
      7 7
      نه بانکرد شیشه ای شما فقط قاچاق کن و روی کوهها سر ببر
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    14 10
    خطر اسرائیل دوم برای ایران بیشتر از خطر اسرائیل اول است این یک اصل استراتژیک در نظر کارشناسان نظامی ایران است خوانندگان محترم مشرق
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    3 3
    اینها با پول امریکا و عربستان و تسلیحات اسرائیل مثل صدام دارند به ایران مقدمات حمله را برنامه ریزی می کنند
  • اریایی مسلمان IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
    6 5
    هر چی بخوای بگی خداوند یارو یاور مظلومینه . خدا با ماست ستمکران عرب و عثمانی زوالشون نزدیکه . صلاح الدین ایوبی قدس شریف و ازاد کرد .و صلیبیون رو بیرون انداخت فرزندان طلاح الدین هم صهیونیستهای نجسو نابود میکنن عزت اسلام و عزت ایران به دست کردها برقرار میشه سایتها نفرت و کینه نوکران شوونیسم عرب و فاشیست ترک هم هر چه دلتون میخاد بگید به امید عظمت ایران از مدیترانه تا تاجیکستان نابودی زالو صفتان و منافقین دورو
  • رضا IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    10 9
    اونایی که میگن استقلال کردستان به نفع ایرانه عبارت خاور میانه جدید رو سرچ کنن.
  • M IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    6 10
    بهتره بروید کتابهای مرتضوی وکسروی وانزلی وایرج افشار واحمدکاویانپور ..وشاهنامه فردوسی وقطران تبریزی رو بخونید واسه تاریخ ترکها جالب گفتن وبدونن کیامهاجرن
  • M IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    4 7
    بهتره بروید کتابهای مرتضوی وکسروی وانزلی وایرج افشار واحمدکاویانپور ..وشاهنامه فردوسی وقطران تبریزی رو بخونید واسه تاریخ ترکها جالب گفتن وبدونن کیامهاجرن
  • یونس IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    2 2
    سلام خدمت تمام دوستان یک کوردکرمانشاهی هستم ماکردهای کرمانشاه چون شیعه مذهب هستم هرگزدنبال جدای ازایران نبوده ونیستیم ایران وطنم پاره طنم
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    1 2
    اونهایی که فکر می کنند با تجزیه یک کشور وصعیتشون بهتر میشه حماقت می‌کنند- این کردهای عراق هم دارند با آتیش بازی می کنند باید سرنوشت سوریه - خود عراق و بدبختی هایی را که مردم کشیدند به خاطر متحد نبودنشان را ببینند و پند بگیرند حالا احمق ها برای اول بدبختیشون سرود شادی سر بدهند.
  • ایرانی IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    2 0
    استقلال کردستان ربطی به فارس و ترک و عرب فاشیست ندارد، خودشان تصمیم می گیرند. در ضمن از برادران به ظاهر مسلمان ایران و عراق و ترکیه و سوریه خیری ندیدند چه بهتر این دفعه به یهودیان پناه ببرند. از ترس آتش داخل دهان مار می روند ولی چاره ای نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس