کد خبر 772828
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹
بارزانی

مسعود بارزانی در جدیدترین موضع گیری خود در خصوص همه پرسی اقلیم کردستان گفت که این همه پرسی تاثیری بر رابطه با ملت عراق نخواهد گذاشت.

به گزارش مشرق به نقل از الیوم السابع، مسعود بازرانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در پیام خود خطاب به افکار عمومی تاکید کرد: اقلیم کردستان تجربه ای مملو از مشکلات با دولت های عراقی طی ۱۰۰ سال گذشته دارد و ما در این مدت شاهد هیچ مشارکت واقعی در حکومت نبودیم.


وی در ادامه افزود: همه پرسی به معنی ضدیت با هیچ یک از اقوام و مذاهب ملت عراق نیست. مردم کردستان برای تحقق صلح و ممانعت از جنگ ها و دوری جستن از مشکلات تصمیم به برگزاری همه پرسی گرفته اند. این همه پرسی مبنای روابط تاریخی جدیدی میان کردها و ملت عراق خواهد بود و مانع تلاشهای برخی افراد برای ایجاد فتنه و اختلاف افکنی میان آنها میشود.

بارزانی عنوان کرد: هر سخن و اقدامی که مخالف برادری و همزیستی مسالمت آمیز باشد هیچ ارتباطی با ارزشهای عالی مردم ما و سیاستهای کلی اقلیم ندارد. روند همه پرسی بر روح دوستی و برادری میان مردم کردستان و ملت عراق تاثیری نخواهد داشت. من از ساکنان اقلیم می خواهم که به ارزشهای گرانقدر ما و روح برادری و همزیستی مسالمت آمیز در زمان بیان درخواستهایشان پایبند باشند و از برادران عراقی نیز می خواهیم که متوجه این نکته باشند که مردم کردستان به هیچ عنوان باعث از بین رفتن وحدت عراق نیستند بلکه این دولتهای عراقی هستند که این کار را می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    7 2
    می بینم که ترسو ها مثل سگ ترسیدن
  • ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    1 14
    حرفهای بی سر ته که فقط شاید ظاهری زیبا داره ولی در اصل اوامر غرب رو داره اجرا میکنه.اجرای پروژه خاورمیانه جدید این بار توسط کردهای جدایی طلب.
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    6 15
    قانون 140عراق فقط در مورد مناطق مورد مناقشه است ولی برای جدایی اقلیم از خاک عراق هیچ موردی ذکر نشده است.این رفراندوم 100%غیر قانونی است.توسل به زور و انحلال اقلیم بهترین راه حل است برای خاموشی همیشگی این فتنه.
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    4 29
    تف به هیکل منحوست.مزدور غرب.
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    3 7
    ?????????? بریدن سر با پنبه???این بارزانی چقت زرنگه???استقلال بدون خونریزی???مگه میشه???پاکستان وهند هردو 50 ساله از هم نفرت دارند....
  • خاورمیانه ای ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    7 2
    ما مردم خاورمیانه از قرداد سایکس پیکو و تشکیل کشورهای جعلی عراق ، ترکیه ، سوریه ،اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس که همگی توسط استعمار انگلستان و فرانسه مستکبر طی 100 سال اخیر ساخته شده اند بیزاریم
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      15 0
      طبق آیه اول سوره فرقان هرکس به معاهدات کفار باور داشته باشد خودش کافر است و خدا و پیامبر ازو برائت می جویند افرادی که کردها رو به کار کردن برای آمریکا متهم می کنند خودشان طرفدار نقشه ای هستند که انگلیس و فرانسه خبیث اونو کشیدن. معاهده سایکس-پیکو
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    1 8
    خدایش کی میخواهید این مترسک صهیونیستی رو سر جاش بنشونید؟تعلل بیش از این عواقب بسیار خطرناکی داره که جبرانش خیلی پر هزینه تر خواهد بود.
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    3 11
    ببند مزدور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس