آزادراه تهران پردیس

آزادراه تهران - پردیس یکی از راه‌های پرخطر کشور است که علاوه بر فقدان روشنایی لازم، برخی استانداردهای راه‌سازی در آن اعمال نشده و از سوی دیگر هزینه زیادی برای عوارضی آن از مردم اخذ می‌شود.

سرویس سیاست مشرق -  آزاد راه تهران - پردیس که روز نهم بهمن ماه ۸۹ توسط رییس جمهور وقت به بهره برداری رسید به عنوان حلقه ارتباطی شرق تهران به جاده های شمالی با عبور از منطقه کوهستانی هزاردره توانسته است حجم زیادی از ترافیک سنگین محورهای جاجرود تا بومهن را کاهش دهد.

اما این بزرگراه با توجه به افزایش هزینه عوارضی روشنایی لازم را ندارد و مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است. صبح امروز اتوبوس مسافربری که از کرج عازم ساری بود در اتوبان پردیس به ته دره سقوط کرد. در این حادثه متاسفانه ۱۱ نفر کشته شدند.

امروز برای عبور با خودروی سواری از این جاده، باید ۳۵۰۰ تومان هزینه کنید. مبلغی معادل ۳ و نیم لیتر بنزین عادی! این آزادراه ۲۳ کیلومتری با اخذ عوارض ۳ هزار ۵۰۰ تومانی (با نرخ ۱۵۰۰ ریال برای هر کیلومتر) در رتبه دوم گرانترین آزادراه‌های کشور قرار دارد. یعنی برای میانگین حدود ۱۰ دقیقه رانندگی در یک جاده پر خطر بایستی چنین مبلغی پرداخت شود. این درحالی است که تصادفات متعدد در این جاده نشان می‌دهد که آزادراه تهران- پردیس ایمنی و امکانات لازم برای عبور و مرور را ندارد.

با یک محاسبه ساده و سراسر ارفاق درمی‌یابیم که میزان عوارض اخذ شده آزادراه تهران ــ پردیس در طی این چند سال، با عدد و ارقام سال ۱۳۹۲ و حتی بدون افزایش، سود هنگفتی را روانه جیب سازندگان این آزادراه می‌کند.

البته با توجه به عدم روشنایی و امکانات لازم برای عبور و مرور وسایل نقلیه که جان شهروندان و خانواده‌های ایرانی را به مخاطره می‌اندازد، سئوال اساسی این است که این مبلغ در کجا هزینه می‌شود و دولت در چهار سال گذشته چه سیاستی برای تأمین روشنایی این آزاده راه پیاده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مهدی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    10 1
    به خدا آزاد راه تهران ساوه به مراتب بدتر هستش. کلی عوارض می گیرن. حدماتشونم افتضاح هستش
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    3 0
    مشکل و بدبختی بزرگ مملکت ما ، سفت بغل کردن نفته این نفت هرچقدر درآمد به کشور بده حریف عقب افتادگی های وحشتناک ناشی از 2 حکومت قاجار و پهلوی (به نسبت طول دوره حکومت) در گستره مملکت پهناورمان نمی شه مجبوریم کار مملکتو یطور راه بندازیم که یکیش احداث راه های اصلیه که مولتی میلیارد هزینه می بره اما اگر به جز نفت ، به صنایع تبدیلی و توریسم و فناوری و ترانزیت و ... هم نیم نگاهی می کردیم حداقل می شد درآمد کشور را 2 برابر کرد آنوقت اوضاع خیلی فرق می کرد اما ایران است و یک نفت و تمام . ترکیه و مالزی و اندونزی نه نفت دارن نه معدن اما با صنایع تبدیلی و توریسم کشورهای خوبی ساختن فکر کنید به این بخش ها بها بدیم و بزاریمشون کنار نفت و معادنی که داریم چه اتفاقی می افته .
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    3 13
    فقط سعی دارین دری وریاتونو به دولت بچسبونین بس کنید این بچه بازی مسخره رو!
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    3 10
    من که مشکلی تو این ازاذراه ندیدم .روشنایی هم بیشتر جاها بود .مشرق جان ترمز اتوبوس بریده رفته ته دره ربطی به اتوبان نداره.
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    5 2
    اره دقیقا من خودم سال 91 ،بدلیل غیر استاندارد بودن تونل شماره سه اونجا تصادف کردم که الحمدالله بخیر گذشت
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      0 0
      عزیزم عدم احتیاط خودت را به استاندارد تونل ربط ندهید
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    0 1
    این آزاد راه کوهستانی است و دارای 4 دهنه تونل و 8 پل می باشد. همین ها کافی است که قیمت ساخت آن را نسبت به سایر بزرگراه گران تر کند
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    4 0
    وضعیت همه بزرگراههای کشور وخیم هست...فقط پول الکی از ماشینها میگیرن هیچ خدمات جاده ای هم نمیدن....همش هم گستاخ تر میشن!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    3 0
    آزاد راه تهران - پردیس مشکلاتی دارد ، ولی لازم به ذکر است که حادثه سقوط اتوبوس در کیلومتر 5 جاده قدیم تهران - آبعلی و در سرازیری گردنه منتهی به رودخانه جاجرود اتفاق افتاده است من خودم ساکن پردیس هستم و از اتوبان تردد میکنم ، اشکالات فراوانی هم وجود دارد اما ربط دادن این حادثه که در جای دیگری اتفاق افتاده ، به این اتوبان ، از انصاف خارج است
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    2 0
    ۲۰۰۰ تومن عوارض ۷۰ کیلومتر قزوین ابهره ولی دریغ از یه لامپ یه شب یه محموله ۳-۴ متری از یه تریلی افتاده بود تو لاین پر سرعت و اصلا معلوم نبود لطف خدا فقط ما رو زنده نگه داشت(تا نزدیکش رسیدیم و با چراغ خود ماشین دیدیمش اصلا هیچی معلوم نبود کاملا سیاه و مستتر بود)
  • حسین IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    6 0
    تو آزاد راه تهران پردیس که اتوبوس تردد نداره. باید از جاده قدیم حرکت کنند.
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    1 2
    شیب تند زیاد در ساخت بزرگراه وجود دارد و با سرعت مجاز بزرگراه واقعا خطرناکه پردیس
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    1 5
    یادم نمیاد در دولت روحانی اینو ساخته باشن... چی شد تو دولت قبلی صداتون در نیومد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس