کد خبر 49612
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵

در حاليکه آزادراه خرم آباد - پل زال لقب گرانترين عوارضي کشور را يدک مي کشد اما به گفته رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان هم اکنون تنها 30 درصد رانندگان از اين آزادراه عبور مي کنند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، نرخ بالاي عوارض در نظر گرفته شده براي آزادراه خرم آباد - پل زال موجب نگراني برخي از رانندگان وسايل نقليه سبک و سنگين اين مسير شده به طوريکه آنها معتقدند که با افتتاح اين آزادراه رکورد اخذ عوارض در کشور شکسته شده است.

برخي از رانندگان و مسافران محور خرم آباد به جنوب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ميزان عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال، اظهار داشتند: اين ميزان عوارض در مقايسه با ديگر آزادراههاي کشور رقم بسيار بالايي است.

نرخ بالاي عوارض، رانندگان را از تردد در خرم زال منصرف مي کند

يک راننده کاميون در اين رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد عنوان کرد: با توجه به نرخهاي اعلام شده ميزان عوارض در اين محور براي وسايل باري که به صورت مستمر در حال تردد هستند بسيار سنگين تمام مي شود.

وي خواستار توجه ويژه دولت براي کاهش نرخ عوارض در اين مسير شد و بيان داشت: آزادراه خرم آباد - پل زال يکي از مهمترين محورهاي کشور است که مي تواند نقش زيادي در کاهش تصادفات داشته باشد.

يک راننده خودروسواري نيز با اشاره به نرخ پنج هزار توماني عوارض در اين محور بيان داشت: بهره برداري از آزادراه موجب خوشحالي راننده هاي فعال در اين مسير شده ولي به نظر مي رسد با توجه به نرخ بالاي عوارض برخي از رانندگان از استفاده از اين مسير صرف نظر کنند.

وي با يادآوري اينکه روزانه چندين بار در اين محور تردد مي کند، افزود: عوارض در نظر گرفته شده براي آزادراه خرم آباد - پل زال در قياس با ديگر آزادراههاي کشور بسيار بالاتر است.

جاده قديم خرم آباد - انديمشک از خطرناک ترين محورهاي لرستان

اين شهروند خرم آبادي با اشاره به اينکه جاده قديمي خرم آباد به سمت جنوب يکي از پرمخاطره ترين جاده هاي کشور و لرستان است، افزود: با افتتاح آزادراه خرم آباد - پل زال به عنوان مسيري ايمن بايد شرايط براي استفاده مردم و رانندگان تسهيل شود.

اين در حاليست که با وجود گلايه هاي مکرر رانندگان نرخ عوارض در آزاد راه خرم آباد - پل زال تغيير پيدا نکرد تا علي رغم هزينه ميلياردي انجام شده براي اين آزادراه رانندگان از اين محور استقبال چنداني نداشته باشند.

نرخ هاي عوارض در آزادراه خرم آباد - پل زال

پيش از اين مجري طرح آزادراه خرم آباد - پل زال در گفتگو با خبرنگار مهر گفته بود که رقم عوارض دريافتي در اين آزاد راه در جلسه اي با حضور نمايندگان وزارت دارايي، وزارت راه و مجري پروژه تعيين شده است.

فرخ هاشم زاده با بيان اينکه اين رقم به گونه اي تعيين مي شود که اعتبار صرف شده براي آزادراه در مدت زمان 25 سال برگشت داده شود، ادامه داد: مطابق نرخهاي تعيين شده ميزان عوارض براي خودروهاي سواري پنج هزار تومان خواهد بود.

وي ادامه داد: همچنين مبلغ عوارض براي وانت و ميني بوس 10 هزار تومان، براي اتوبوس و کاميون دو محوره 12 هزار تومان، براي کاميون سه محوره 16 هزار تومان و براي تريلي 20 هزار تومان تعيين شده است.

خرم آباد - پل زال گرانترين عوارضي کشور

اين سخنان در حالي مطرح مي شود که با بهره برداري از آزادراه خرم آباد - پل زال اين مسير لقب گرانترين عوارضي کشور را در اختيار خواهد گرفت.

اين در حاليست که پيش از اين شايد آزادراه اهواز - بندر امام خميني(ره) با دريافت هزار تومان عوارض براي خودروهاي سواري و پنج هزار تومان براي خودروهاي ديگر به عنوان گرانترين عوارضي کشور شناخته شده بود که با افتتاح آزادراه خرم آباد - پل زال اين رکورد شکسته شد.

رئيس پليس راه فرماندهي استان لرستان در اين رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد با اشاره به روند تردد از آزاد راه خرم آباد - پل زال نيز عنوان کرد: در حال حاضر تنها 30 درصد رانندگان از اين آزاد راه عبور مي کنند.

عمده رانندگان همچنان از محور قديم خرم آباد - انديمشک استفاده مي کنند

سرهنگ تزار ادامه داد: اين در حاليست که که در حال حاضر بيش از 60 درصد رانندگان استان لرستان از محور قديم خرم آباد - انديمشک استفاده مي کنند.

وي يکي از دلايل عدم عبور و مرور رانندگان از آزاد راه خرم آباد - پل زال را دريافت عوارضي بالا در اين آزاد راه دانست و بيان داشت: اين امر موجب شده که مردم کمتر از اين آزاد راه استقبال کنند.

به هر حال هر چند کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت و ايمني در تردد فاکتورهايي است که رانندگان را براي استفاده از آزادراه خرم آباد - پل زال مشتاق مي کند ولي وضعيت عوارض اين آزادراه در استقبال رانندگان از اين مسير تاثير زيادي گذاشته است.

آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کيلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزيتي شمال به جنوب کشور با صرف اعتباري بالغ بر 750ميليارد تومان با مشارکت 50 درصدي بخش خصوصي احداث شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس