کد خبر 773198
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
فیلم/ طوفان برج های میامی را احاطه کرد

در پی دو طوفان سهمگین اخیر در آمریکا، دزدها علیرغم تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی، به نقاط مختلفی یورش برده و دست به سرقت زدند.

 به گزارش مشرق، در پی گردبادهای سهمگین هاروی و ایرما که به ترتیب ایالت‌های تگزاس و فلوریدای آمریکا را در نوردید، علیرغم تلاش دولت و نیروهای انتظامی و امنیتی برای کنترل وضعیت و نجات ساکنان مناطق طوفان‌زده، اما باز هم تصاویر و اخبار منتشر شده حاکی از غارت فروشگاه‌ها در نقاط مختلف این دو ایالت بود.

از جمله در یک مورد، در شهر هیوستون، پس از فروکش کردن طوفان و پایین آمدن سطح سیلاب، تصاویری از شلیک گلوله به درب ورودی فروشگاه اپل‌استور در توئیتر منتشر شد. ظاهرا دزدان تلاش داشتند وارد این فروشگاه شوند، اما دربهای محکم فروشگاه، آن‌ها را وادار به شلیک گلوله کرد.

شدت غارتگری‌ها و سرقت‌های مسلحانه از فروشگاه‌ها و منازل خالی از سکنه در هیوستون به حدی بود که شهردار این شهر مجبور شد از نیمه شب تا ساعت 5 صبح، مقررات منع آمد و شد در شهر اعمال کند. در واقع این مقررات پس از آن اعمال شد که تعدادی از دزدان با پوشیدن لباس‌های افسران پلیس، خود را به جای مأموران قانون جا زده و از ساکنان بسیاری از خانه‌ها که در معرض خطر نبودند، خواستند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند؛ ترفندی که به آن‌ها امکان می‌داد به راحتی تمامی مایملک و وسایل صاحبان منازل را به سرقت ببرند.

رئیس پلیس هیوستون نیز در میانه ویرانی برجای مانده از طوفان، شاهد افزایش سرقت‌ها بود با وعده تشدید مقابله با سارقان، از دستگیری دستکم 14 سارق مسلح خبر داد.

در جریان طوفان ایرما نیز که در حال نوردیدن ایالت فلوریدا است نیز چنین ماجراهایی گریبان آمریکایی‌ها را بار دیگر گرفت. از جمله، پلیس فلوریدا از دستگیری دستکم 32 سارق و دزد در این ایالت طی طوفان ایرما خبر داد. برخی از این افراد به خاطر سرقت یک فروشگاه اسلحه و برخی دیگر به خاطر غارت کردن فروشگاه‌های لوازم ورزشی دستگیر شده‌اند.

همچنین در جریان یک تعقیب و گریز، نیروهای پلیس مجبور شدند به سوی یک نوجوانی که ظاهرا دست به سرقت زده بود شلیک کنند.

پلیس منطقه فورت لادردال در ایالت فلوریدا نیز اعلام کرد که یک مرد 28 ساله را به جرم  سرقت 6 خانه بازداشت کرده است. در یک مورد دیگر نیز یک شرکت تأمین آب و برق در اورلاندو از شکایت ساکنان محلی به خاطر سرقت منازل توسط کارکنان این شرکت که با زور اسلحه وارد خانه‌ها می‌شوند خبر داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس