کد خبر 772285
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
ایالت فلوریدا

مقامات فلوریدا به بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت ۲۰ میلیونی این ایالت دستور داده‌اند هر چه زودتر خانه‌های خود را به مقصد مناطق امن ترک کنند.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، طوفان ایرما پس از در نوردیدن جزایر کارائیب با گرفتن دست کم 22 قربانی و به جای گذاشتن بیش از یکصد زخمی و پیش از آن که به ایالت فلوریدای آمریکا برسد کوبا را در هم کوبید.

مرکز ملی آمریکایی طوفان‌ها (NHC) در آخرین بیانیه خود اعلام کرد که این طوفان جمعه شب با سرعت 260 کیلومتر در ساعت با گذر از شمال کوبا ارتباطات را قطع و حدود یک میلیون نفر از ساکنان سواحل شمالی کوبا را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد.

مقامات آمریکایی درباره شدت و ویرانگری طوفان ایرما هشدار داده‌اند. به بیش از پنج میلیون نفر از جمعیت 20 میلیونی ایالت فلوریدا دستور داده شده است تا هر چه زودتر خانه‌های خود را به مقصد مناطق امن ترک کنند. این شمار از ترک منازل و اماکن بی‌سابقه و بزرگترین تخلیه دسته جمعی تاریخ آمریکا توصیف می‌شود.

ریک اسکات، فرماندار فلوریدا می گوید با نزدیکتر شدن طوفان ایرما زمان برای پناه گرفتن تنگ‌تر می شود.

پیش از این ایالت فلوریدا شاهد طوفان سهمگین ویلما در سال 2005 بود. در آن زمان نزدیک به چهار میلیون خانواده برای چند هفته از جریان برق محروم شدند. در سال 1992 نیز طوفان اندریو ده‌ها کشته بر جای گذاشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس