افشین داوری

سرپرست فدراسیون بوکس گفت: در حال حاضر به چیزی غیر از برگزاری انتخابات فکر نکردم و این مسائل باعث شده به کاندیدا شدن در انتخابات فکر نکنم.

به گزارش مشرق، با استعفای احمد ناطق‌نوری از ریاست فدراسیون بوکس در تاریخ 10 مردادماه، افشین داوری پس از حدود سه دهه حضور ناطق‌نوری در این رشته به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس انتخاب شد. داوری که پیش از این به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی سابقه ریاست یک فدراسیون ورزشی را در کارنامه خود دارد، در مدت حدود 40 روز سرپرستی اقداماتی انجام داد که مهمترین آنها قطع همکاری با دبیر فدراسیون و حضور مجدد همایون اردلان بود.

داوری در خصوص تغییر و تحولات فدراسیون، وضعیت قرارداد خیمنز سرمربی کوبایی تیم ملی بوکس، تصمیم برای کاندید شدن در انتخابات این رشته و همچنین شرایط بوکس ایران به صحبت پرداخت که در زیر می‌خوانید.

 شما در ابتدای حضور در فدراسیون بوکس اقدام به قطع همکاری با دبیرکل فدراسیون بوکس کردید. در این خصوص صحبت می‌کنید.

این اتفاق بعد از تغییر و تحول در فدراسیون بوکس طبیعی بود. وقتی تغییر و تحولی صورت می‌گیرد طبیعی است باید با افرادی که اشتراک نظری بیشتری داریم کار شود. در این مقطع نیز صلاح بر این بود که دانشمندفر در گردونه فدراسیون حضور نداشته باشد.

گزینه‌ای مدنظر شما برای حضور در پست دبیرکلی فدراسیون بوکس قرار دارد؟

در حال حاضر با توجه به حضور نیروهای کارآمد و فنی مانند روح‌الله حسینی، نهرودی و همایون اردلان که به تازگی به عنوان مشاور بین‌الملل و داوری فدراسیون انتخاب شد نیازی به حضور سرپرست برای دبیر کلی فدراسیون احساس نمی‌کنم. این نفراتی که از آنها نام بردم واقعا نیروهای کارکشته‌ای هستند و مشکلی از لحاظ برگزاری امور نداریم. انتخاب اردلان به عنوان مشاور که سابقه دبیری، امور داوری و بین‌المللی فدراسیون بوکس را داشته نیز به خوبی مسائل را ساماندهی می‌کند. در امور فنی نیز حضور نهرودی که از باتجربه‌های بوکس ایران است باعث شده تا مشکلی را احساس نکنیم.

 اما به هر حال باید گزینه‌ای را به عنوان دبیرکل انتخاب کنید؟

قطعا به یک جمع‌بندی و به فرد خاص برسیم نسبت به انتخاب دبیر فدراسیون بوکس اقدام خواهیم کرد.

 سه ماه از زمان قرارداد خیمنز با فدراسیون بوکس باقی مانده است. در حال حاضر چه برآوردی از عملکرد او دارید؟

همانطور که گفتید خیمنز حدود سه ماه دیگر با فدراسیون بوکس قرارداد دارد و در حال انجام  فعالیت‌های خود است. در حال حاضر نیز 4 بازیکن که از نظر او عضو تیم ملی هستند را در کنار خود دارد و در استان کرمانشاه فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد. خیمنز در کرمانشان دوره‌های را برای بازیکنان و مربیان این استان نیز برگزار کرده که همه از عملکرد ایشان رضایت دارند. بعد از کرمانشاه نیز برای استعدادیابی و برگزاری کلاس آموزشی به احتمال قوی در استان کردستان حاضر می‌شود.

 بعد از پایان این سه برنامه برنامه‌ای برای تداوم یا قطع همکاری با خیمنز دارید؟

اگر در خصوص خیمنز بخواهیم تصمیم گیری کنیم ابتدا باید عملکرد او در کمیته فنی بررسی و عملکرد او آنالیز و سپس به کمیته المپیک ارائه شود تا در نهایت تصمیم نهایی در کمیته فنی فدراسیون گرفته شود.

 چه برنامه‌ای برای برگزاری انتخابات فدراسیون بوکس دارید؟

 تلاش من این است هر چه سریعتر انتخابات را برگزار کنم و با برگزاری  انتخابات دو استان‌ نیز این موضوع را نشان دادم. خیلی گمانه‌زنی صورت گرفت انتخابات دو استان به تعویق بیفتد و مجددا ثبت‌نام صورت بگیرد که به هیچ هنوان با آن موافقت نکردیم. من وظیفه دارم هر چه سریعتر کارها را انجام و مجمع را برگزار کنم. به استان‌های دیگر نیز اعلام کردیم هرچه سریعتر ثبت‌نام خود را انجام بدهند تا بلافاصله مجامع استانی را برگزار کنیم.

 با توجه به این تفاسیر انتخابات ریاست فدراسیون بوکس قبل از پایان سال 96 برگزار خواهد شد یا به سال آینده کشیده می‌شود؟

قطعا با توجه به ابلاغی که به ما شده است باید انتخابات فدراسیون بوکس را قبل از پایان سال 96 برگزار کنیم. امیدوارم با فراهم شدن شرایط به موقع نیز این اقدامات را انجام بدهیم.

 برنامه‌ای برای حضور در انتخابات فدراسیون بوکس دارید؟

در حال حاضر به هیچ عنوان به چیزی غیر از برگزاری انتخابات فکر نکردم. به من اعلام شده است تا شرایط را برای برگزاری مجمع فراهم کنم و در حال تلاش هستم این مسئولیت را با شدت و سرعت پیش ببرم و اجازه ندهم برنامه‌های فدراسیون به تعویق بیفتد. این مسائل باعث شده است فعلا به این موضوع فکر نکنم. مسئولیت و ماموریت من برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس است و امیدوارم این کار را نیز به نحو احسن انجام بدهم.

 اگر احساس کنید توانایی کمک به این رشته را دارید در انتخابات ثبت‌نام خواهید کرد؟

سعی می‌کنم چنین احساسی نداشته باشم و اصولا دوست دارم ماموریت‌هایی که به من سپرده می‌شود را به خوبی انجام بدهم. در حال حاضر نیز  ماموریت‌ها را به لطف خدا خوب پیش بردیم و جامعه بوکس از شرایط احساس رضایت می‌کنند. تلاش ‌می‌کنم فضای خوب و آرامی را برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس فراهم و به مسائل دیگر فکر نکنم.

 در این مدت جلسات زیادی را با جامعه بوکس داشتید و حتی با مربی سابق تیم ملی اکبر احدی نیز جلساتی را داشتید. احتمال دارد در آینده با احدی نیز برای حضور در تیم ملی همکاری داشته باشید؟

احدی مربی توانمندی است و خیلی احتمال دارد با او نیز همکاری کنیم. من اعتقاد دارم با اشخاص نباید کاری داشته باشیم و باید به برنامه‌های آنها توجه کنیم. برای موفقیت در بازی‌های آسیایی جاکارتا باید به نزدیک‌ترین برنامه‌ها و افراد برای موفقیت فکر کنیم. این تصمیم‌گیری نیز باید برخواسته از خردجمعی باشد که در فدراسیون بوکس این خردجمعی کمیته فنی است که حتما برنامه‌ها را مطالعه و روی آن نظر خواهد داد تا به نتیجه قطعی برسیم.

 چه زمانی اردوهای تیم ملی آغاز خواهد شد؟

در این زمینه نیز با کمیته فنی نشستی داشتیم و برنامه‌ریزی کردیم. چون تیم ملی ما مشخص نبود و خیمنز نیز این را قبول داشت. او به ما اعلام کرد 10 نفر برای تشکیل تیم ملی ندارد و  تصمیم گرفتیم برای برگزاری اردوها ابتدا مسابقات قهرمانی کشور را  در آبادان  برگزار و سپس اردوهای تیم ملی را تشکیل بدهیم. هر بوکسوری که قصد حضور در تیم ملی را دارد نیز باید روی رینگ بیاید و با هیچ کسی تعارف نداریم. احترام به این موضوع بر همه ما واجب است و تیم ملی گلچینی از مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود.

 مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان در چه سطحی برگزار شد؟

وجدانا نفرات حاضر در مسابقات همدان بسیار با انگیزه بودندو عاشقانه بوکس را دوست داشتند. از تمام استان‌ها، مربیان و ورزشکاران تشکر می‌کنم که علی‌رغم کمبودها با عرق جدی به بوکس در این مسابقات شرکت کردند. لازمه موفقیت در این رشته نیز این میزان علاقه و وجدان کاری به بوکس است که من در این مسابقات دیدم. حضور 32 تیم در مسابقات قهرمانی کشور بسیار خوب بود و حتی مقرررات اجازه نداد برخی تیم‌ها نفرات بیشتری داشته باشند. جامعه بوکس نشان داد میزان علاقه در این رشته زیاد است و این حلاوت رمز اول موفقیت خواهد بود که در بوکس وجود دارد.

 با حضور ناطق نوری در دفتر ریاست فدراسیون بوکس، محدودیت مکانی در فدراسیون ندارید؟

خدا را شکر در فدراسیون بوکس محدودیت نداریم اما یکسری تغییرات را از لحاظ امکاناتی انجام می‌دهیم تا فدراسیون بروزتر شود و احساس آرامش بیشتری فراهم شود. همه کمیته‌ها و نیروهای ما در حال حاضر فضا دارند و ناطق نوری نیز یکی از کسانی است زحمت فراوانی برای بوکس کشیده است. در حال حاضر نیز با حکم وزیر ورزش و جوانان ایشان ریاست افتخاری فدراسیون بوکس را برعهده دارد و لازم است از او تقدیر و تشکر شود. قطعا برنامه‌ خوبی نیز برای قدردانی از ناطق نوری داریم که با حضور قهرمانان و وزیر ورزش آن را برگزار خواهیم کرد . ناطق نوری علی‌رغم تجارب بسیار بالا در بوکس تا به حال دخالتی در امور فدراسیون نداشته است اما اگر نیاز باشد از تجارب او استفاده خواهیم کرد. ناطق نوری برای فدراسیون رحمت است نه زحمت و امیدوارم حرمت او حفظ شود و قدر او را بدانیم.

 در خصوص وضعیت پرسنل ناطق نوری و پرداخت حقوق آنها نیز تصمیمی گرفته شده است؟

 پرسنل ایشان نیز آزاد شده‌اند و در اختیار فدراسیون قرار دارند.  ما از آنها در جایگاه‌های مختلف استفاده می‌کنیم اما وظیفه داریم تا در دفتر ناطق‌نوری از ایشان و مهمانهای او که از خانواده بوکس هستند پذیرایی کنیم و سرویس‌دهی انجام بدهیم. ناطق‌نوری بخشی از فدراسیون بوکس است و هنوز از فدراسیون جدا نشده است. همانطور که برای همه پیشکسوتان این رشته احترام  قائل هستیم و از آنها پذیرایی می‌کنیم نباید فراموش کنیم ناطق نوری نیز نور چشم ما است و پذیرایی از او واجب است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس