کد خبر 770564
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
پرویز مشرف

پس از آنکه دادگاه ضد تروریسم پاکستان نقش پرویز مشرف در قتل بی‌نظیر بوتو را نامعلوم وقابل بررسی خواند، قرار است با در خواست دولت ایالت سند، پلیس بین الملل(اینترپل) او را تحت تعقیب قرار دهد.

 به گزارش مشرق به نقل از جیو تی وی پس از آنکه دادگاه ضد تروریسم نقل پرویز مشرف در قتل بی‌نظیر بوتو را قابل پیگیری دانسته و او را تحت تعقیب خواند، قرار است با درخواست دولت ایالت سند، پلیس بین الملل وی را تحت تعقیب قرار دهد.

«ناصر حسین شاه» وزیر اطلاع رسانی ایالت سند تصریح کرد: ابهامات زیادی در حکم صادر شده توسط داده ضد تروریسم در خصوص پرونده قتل بی‌نظیر بوتو وجود دارد.

ناصر حسین شاه گفت: ما تصمیم گرفته‌ایم که توسط پلیس بین الملل، ژنرال مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان را تحت تعقیب قرار دهیم و این اقدام پس از بازگشت سروزیر از حج رخ خواهد داد.

وی افزود تبرئه شدن پنج تروریست گروه تحریک طالبان پاکستان توسط دادگاه ضد تروریسم از مهمترین ابهامات پرونده قتل بی نظیر بوتو می‌باشد.

وزیر اطلاع رسانی ایالت سند افزود: در حال حاضر نمی‌توان با بزرگنمایی و جنجال رسانه‌ای در مورد حکم صادر شده اغراق کرد  ولی در هر حال این حکم نتوانسته اطمینان حزب مردم را جلب و آنان را راضی کند.

روز جمعه دادگاه ضد تروریسم پاکستان پس از 9 سال نخستین احکام در مورد قتل بی نظیر بوتو بزرگترین سیاستمدار زن پاکستان را صادر کرده و دو افسر پلیس را به 17 سال زندان محکوم کرد.

طبق این حکم پنج نفر از مظنونین حادثه که به گروه تروریستی تحریک طالبان تعلق داشتند تبرئه شده و ژنرال مشرف نیز تحت تعقیب قرار گرفت.

روز گذشته ژنرال مشرف در واکنش به این حکم اعلام کرد: من برای مداوا به دبی آمده‌ام و هر زمان وضعیت جسمی مناسبی پیدا کنم خود به پاکستان بازخواهم گشت، زیرا در حادثه قتل بی نظیر بوتو هیچ تقصیری متوجه من نبوده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس