شهید محمدعلی رجایی

آن چه پیش رو دارید، بخشی کوتاه از بیانات شهید رجایی در محل برگزاری نماز جمعه ی تهران(دانشگاه تهران) که در زمان نخست وزیری ایشان ایراد گردیده است

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «محمدعلی رجایی»، به تاریخ  ۲۵ خرداد ۱۳۱۲ شمسی در قزوین متولد شد. وی  پیش از  پیروزی انقلاب اسلامی، به آموزگاری اشتغال داشت و از مبارزان سیاسی فعال بود. «رجایی» پس از پیروزی «نهضت روح الله» در دولت موقت، وزارت آموزش و پرورش را بر عهده گرفت و با انتخاب «ابوالحسن بنی صدر» به ریاست جمهوری،  به عنوان نخست‌وزیر معرفی شد. پس از عزل «بنی صدر»، به تاریخ ۲ مرداد ۱۳۶۰ شمسی، دومین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و «محمدعلی رجایی» موفق شد به عنوان یک رجل سیاسی مکتبی، با کسب ۱۲ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۵۰ رای (۹۰٪) از مجموع ۱۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۰۳ آرائ ماخوذه، سکانِ ریاست جمهوری اسلامی ایران را به دست بگیرد.

یک شنبه، ۸ شهریور ۱۳۶۰ شمسی (برابر با ۲۹ شوال ۱۴۰۱ قمری) ساختمان دفتر ریاست جمهوری(دفتر نخست وزیری سایق) با انفجار مهیبی ویران شد. در این انفجار تروریستی، «محمدعلی رجایی» دومین رییس جمهور اسلامی ایران، «محمدجواد باهنر» نخست وزیر و تیمسار «وحید دستجردی» فرمانده شهربانی کل کشور، به شهادت رسیدند.

آن چه پیش رو دارید، بخشی کوتاه از بیانات شهید رجایی در محل برگزاری نماز جمعه ی تهران(دانشگاه تهران) که در زمان نخست وزیری ایشان ایراد گردیده است:

روحمان با یادش شاد

هدیه به روح بلندپروازش صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
    26 0
    خدا رحمتت کنه مرد...رئیس جمهور محبوب.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس