کد خبر 768286
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
هاشمی طبا

رئیس سابق کمیته ملی المپیک گفت: فعلا برنامه‌ای برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک ندارم.

به گزارش مشرق، مصطفی هاشمی‌طبا یکی از افرادی بود که در دوره قبلی انتخابات کمیته ملی المپیک به دلیل آیین‌نامه‌ای که توسط کمیته نوشته شد اجازه حضور در انتخابات را پیدا نکرد، آیین‌نامه‌ای که از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هم مورد تایید قرار گرفت.

بعد از گذشت حدود 4 سال و با توجه به پایان دوره هیات اجرایی، شایعاتی در خصوص حضور برخی از افراد و کارشناسان متخصص ورزشی شنیده می‌شود اما بندی که در اساسنامه کمیته وجود دارد محدودیت‌هایی را برای حضور برخی از کارشناسان و مدیران ورزشی ایجاد می‌کند.

اما ممکن است حضور این افراد به عنوان خبره ورزشی در مجمع انتخاباتی کمیته راه را برای نامزدی باز کند.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با فارس درباره اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک اظهار داشت: من هنوز این اساسنامه را ندیدم. از طرفی اساسنامه باید در هیات دولت تصویب شود. این اساسنامه باید بررسی و ابعاد مختلف آن دیده شود. البته در خصوص نوشتن اساسنامه مشورتی با من نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که به دلیل برخی از ابهامات در اساسنامه کمیته، وزارت ورزش با اصلاحات اساسنامه را به هیات دولت ارسال کرده، گفت: البته وزارت ورزش اگر می‌خواهد تغییری ایجاد کند باید به تایید مجمع برسد اما هیات دولت نیز این اختیار را دارد که اساسنامه را رد کند.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که زمزمه‌های حضورش در کمیته شنیده می‌شود و برنامه‌ای در این خصوص دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: فعلا برنامه خاصی ندارم.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه در صورتی که نام وی به عنوان کارشناس خبره مطرح شود می‌تواند در انتخابات شرکت کند، تصریح کرد: من کارشناس نیستم چه برسد به اینکه کارشناس خبره باشم. کارشناس خبره افراد مد نظر دوستان هستند!

 پیش‌نویس اساسنامه کمیته ملی المپیک بعد از تایید IOC در اختیار اعضای مجمع قرار گرفته است. وزارت ورزش نیز اساسنامه را برای تصویب به هیات دولت فرستاده، اما اینکه این اساسنامه جدید به انتخابات کمیته می‌رسد یا خیر، مشخص نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس